Logo wijzigen lukt niet

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sep 2015 07:58 #5804 door Gast
Logo wijzigen lukt niet werd gestart door Gast
Goedemorgen,

Ik heb een nieuw template aangeschaft (staat nu even op www.julianweb.nl ) en daar wil ik graag het logo van veranderen naar mijn eigen logo. Ik kan echter in het template.css nergens vinden waar ik het kan wijzigen.

Als je op de site kijkt: met logo bedoel ik het stukje Smartfit en Lose Weight Enjoy Life.

Wie wil er met me meekijken? Ik heb firebug, maar kan de body niet vinden in het template css. Blijkbaar doe ik iets verkeerd.

Gr.
Ingrid


Bericht toegevoegd op 17 september 2015 om 09:58
Vorige bericht was op 17 september 2015 om 09:38


Dames en heren,

Zoals jullie kunnen zien heb ik het probleem in die zin getackeld, dat ik logo.png vervangen heb door een proef logo. Dat staat er nu dus wel.

Maar toch zou ik graag willen weten waar ik het nou in het css had kunnen wijzigen.

Wie kan me helpen?

Gr.
Ingrid
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sep 2015 07:58 #5805 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Logo wijzigen lukt niet
De afbeelding word helemaal niet geplaatst door gebruik te maken van het css maar is, denk ik, een instelling van je template. Zou dus nog eens kijken welke mogelijkheden je allemaal hebt met deze template.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sep 2015 07:58 #5806 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Logo wijzigen lukt niet
We zien dat het logo niet via css is geplaatst (dan zou het een background-image zijn), maar hard-coded. Vermoedelijk heb je dit in templatebeheer gedaan, want we zien dat het logo in de image-map van je template staan.

Waarom stel je deze vraag? Wil je iets bijzonders bereiken?

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sep 2015 07:58 #5807 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Logo wijzigen lukt niet
Hoi Lianne,

Ik vraag het, omdat ik graag wat meer van Joomla wil snappen. Het probleem is wel opgelost, maar ik snap bijvoorbeeld niet hoe je kunt ZIEN dat het geen background image is maar hard coded. Of hoe jij kunt ZIEN dat het in de template/images staat.

Ik heb overigens niets in templatebeheer gedaan, ik het het template zo gekocht.

En ik maak me zorgen als Arjan zegt dat ik maar eens moet kijken welke mogelijkheden ik heb..... het klinkt een beetje alsof er niet veel mogelijk mee is maar misschien interpreteer ik dat volledig verkeerd.

Gr.
Ingrid
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
17 sep 2015 07:58 #5808 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Logo wijzigen lukt niet
Hallo Ingrid,
@arjan bedoelde dat je als je in administratie deel bent (Controlepaneel)ingelogt je naar
menu extensies kan gaan en daar dan op templates klikt en in die lijst(stijlen) op jou template
klikt normaal zou je dan diverse opties kunnen zien vooral tabblad geavanceerd zou dus misschien je logo instellingen etc kunnen staan (maar kan per template verschillende instellingen hebben(het plaatje is gewoon voor de duidelijkheid als voorbeeldje
en hier misschien meer uitleg die nuttig kan zijn

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sep 2015 07:58 #5809 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Logo wijzigen lukt niet
Hi Ingrid,

Wat een goede instelling! Websites kun je analyseren met tools als bijvoorbeeld Firebug, zie mijn handtekening hieronder. Zo is bijvoorbeeld de bron van een afbeelding te achterhalen, en zien we dat deze hard gecodeerd in de html staat.

Overigens heeft dit eigenlijk zijdelings met Joomla te maken. Ook voor sites in andere cms'en (zoals Wordpress) gebruik je Firebug om 't geheel naar je hand te zetten. Wil je meer grip op je joomla-site krijgen is het dus enerzijds handig om je in joomla te verdiepen, en anderzijds in html/css in het algemeen (later misschien ook php).

Goede bronnen voor html / css: w3schools
Op lynda.com (maand gratis te gebruiken) vind je veel over joomla.

Vrijwel ieder template heeft instelmogelijkheden in Template-beheer. Sommige gaan heel ver, andere minder. Veel instelmogelijkheden is gemakkelijk voor beginners (maar soms ook overweldigend). Los hiervan kun je uiteindelijk alles bereiken wat je wilt, mits je over joomla / html-css-php-kennis beschikt.

Voorbeeld. Ik heb voor een tennisclub twee websites ontwikkeld, beide gebaseerd op hetzelfde template
tvbeekhuizen.nl en windmillcup.com
Alhoewel ze vergelijkbare aspecten hebben, zie je toch duidelijk dat ze ieder een eigen karakter hebben. Kwestie van zorgvuldig van alles en nog naar je hand te zetten.

groet & succes,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sep 2015 07:58 #5810 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Logo wijzigen lukt niet
Ik weet dat er verschillende templates zijn met verschillende opties, ik heb vier verschillende templates gebruikt tot nu toe en de mogelijkheden in de backend zijn bij alle vier inderdaad anders.

Ik heb ook firebug en ik weet hoe dat werkt, maar ik heb daar bijvoorbeeld niet mee kunnen zien WAAR ik kan zien dat iets hard code is en het dus niet in de template staat of HOE jullie daar kunnen zien dat het logo in mijn template/images staat.

Ik heb het logo op mijn eigen manier kunnen wijzigen, maar dacht dat ik het ook ergens in de backend had kunnen doen omdat het niet in de template.css staat. Vandaar mijn vraag.

Groetjes
Ingrid

PS leuk om de sites te zien Lianne, dankjewel. Ik ben wel blij om te horen dat ook jij templates gebruikt en blijkbaar niet alles zelf maakt.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sep 2015 07:58 #5811 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Logo wijzigen lukt niet

PS leuk om de sites te zien Lianne, dankjewel. Ik ben wel blij om te horen dat ook jij templates gebruikt en blijkbaar niet alles zelf maakt.

In het algemeen ben ik niet voor gebruik van 'all-you-can-eat-templates' met tientallen moduleposities (heel veel overbodige mogelijkheden, die voor laad-vertraging zorgen) en pas ik inderdaad een eigen ontwikkeld template toe, met optimalisaties op allerlei gebied. In het tennisclub-project bleek al direct in het begin dat uiterste flexibiliteit ten aanzien van de module-posities nodig was. Mijn template komt hierin uiteraard tegemoet, maar het ging volop de richting op van 'all-you-can-eat'. Dus qua kosten is het dan handiger om een commercieel template in te zetten. De uren om vervolgens alles in stijl te brengen met de nodige custom-modules zijn daarna nog steeds erg scherp te factureren. Dit blijft dus een dilemma.

De uitleg van Arjen maakt je wijzer. Aanvullend:

Ik heb ook firebug en ik weet hoe dat werkt, maar ik heb daar bijvoorbeeld niet mee kunnen zien WAAR ik kan zien dat iets hard code is en het dus niet in de template staat of HOE jullie daar kunnen zien dat het logo in mijn template/images staat.

In Firebug (en ook in Chrome, rechtsklik, inspect element) heb je aan de linkerkant de html in beeld en rechts de css die aan de html-elementen wordt toegewezen. Aangezien kan worden dat in de html een img-tag is opgenomen leidt tot de conclusie dat het hard-coded is. Dan weet je nog niet waar dit gedefinieerd / ingesteld wordt. Maar omdat het zichtbare pad de images-map van je template is, denken we aan template-stijl-instellingen. Omdat in de index.php van je template is opgenomen dat je dit hier kunt doen.
Dat je niet hiervoor in je template.css moet zoeken weten wij omdat we anders had gezien dat rechts in Firebug iets had gestaan als
Code:
#logo img { background-image: ...pad-naar-logo; }

Groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena