Template advies

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 okt 2015 08:21 #5492 door Gast
Template advies werd gestart door Gast
Ik ben een van de mensen die de website onderhouden van de wijkraad Wesselerbrink www.wesselerbrink.com en heb de volgende vragen:
Wij willen de site nu responsive gaan maken en heb daarom de volgende vragen:

1. Bestaande template b.v. Protostar aanpassen, waar moet ik dan op letten
2. Een nieuwe template kiezen, en daarop alles aanpassen

Wie heeft er suggesties voor een template? Alvast bedankt voor de informatie.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
06 okt 2015 08:21 #5493 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Template advies
Ik snap vraag 1 niet, de website gebruikt nu Beez zo te zien. Protostar is uit zich zelf al responsive, dus daar hoef je dan daarvoor niks aan te passen.

Template suggesties is eigenlijk een open deur in trappen. Iedereen heeft een eigen mening wat mooi is. Ik ga er vanuit dat er een gratis template gewenst is. Je zou bij Yootheme Master kunnen downloaden, bij Gavick Pro hebben ze vier gratis templates, Joomlart heeft Purity III en zo is er nog wel meer te vinden.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
06 okt 2015 08:21 #5494 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Template advies
@Tukker2015

Je vraagt om een suggestie voor een template die ook nog eens responsive moet zijn.

@hvdmeer heeft al een paar prima suggesties gegeven waaronder Yootheme.

Mijn suggestie voor je is om een Yootheme template te kiezen hier is door de Yootheme010 (JUG010) werkgroep recent een uitgebreide handleiding (NL) gepubliseerd die te vinden is op de website van iFred .

Yootheme heeft een gratis template (Master 2) en vele pay-templates, deze zijn allen te vinden op de website van Yootheme .

Veel succes.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 okt 2015 08:21 #5495 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Template advies
Een dergelijke stap is altijd een goed moment om je af te vragen of je dingen anders wilt, of misschien anders moet doen. Want bij responsive spelen andere uitdagingen.

Bijvoorbeeld: je pagina's bestaan nu uit een hoofdkolom, met links en rechts modules, waaronder het hoofdmenu. Het hoofdmenu wil je op telefoonweergave bovenin hebben, maar dan niet gevolgd door de rest van de linkerkolom, maar door de hoofdkolom. Hier speelt dus dat je template hiervoor de flexibiliteit moet hebben.
Trouwens: ook een belangrijk issue mbt het menu is of de modulepositie is ingericht voor een handig te bedienen verschijning op mobiel (uitklapmenu). Vaak is dit in een template gekoppeld aan maar 1, soms 2 posities. Past die bij jou?
Maar: vraag 1 dus: wil je nog wel deze opzet, ook op de desktop? Het is goed om eerst zo out-of-the box te denken.

In feite kan je met Yoo Master alle wensen vervullen, zie maar hoe YooTheme dit zelf doet met haar templates, die allemaal op hetzelfde Yoo Master zijn gebaseerd.

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena