Div id component aanpassen

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 okt 2015 09:23 #5201 door Gast
Div id component aanpassen werd gestart door Gast
Beste,
Zit al weken te kijken hoe ik het div component individueel kan aanpassen. In de template kan ik het aantal kolommen recht en links aanpassen, maar dat betekent dat alles op deze manier verdeeld wordt. Voor 1 artikel wil ik de component aanpassen naar 6, maar waar kan ik dit individueel doen?

Vanuit firefox=
<div id="component" class="span8"><div id="aside-right" class="span4">

Ik hoor het graag,
alvast bedankt
Onderwerp is gesloten.
  • joris85
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 okt 2015 09:23 #5202 door joris85
Beantwoord door joris85 in topic Div id component aanpassen
1. De meest schone optie kan zijn om een parameter in je template te maken waar je de span invult. Deze haal je op in je template.
Dan kopieer je een stijl van je template en kun je die parameter aanpassen.

2. Ik heb zelf in mijn templates altijd een menu item nummer in mijn body staan als class.
Zo kan ik bijvoorbeeld voor die pagina de #component de breedte met css aanpassen
Heeft jouw template dat misschien ook?

3. Als het artikel een menu item is is het ook mogelijk om een kopie van je template te maken en den deze aan te passen in het kopie en je menu-item dat template laten aanwijzen.
Persoonlijk vind ik voor zo'n kleine wijziging dat wel een grove manier.
Ook omdat je dan je css en alle andere 'rommel' nog een keer laad.
Wil je die rommel niet dan is het ook mogelijk met html kennis om een template helemaal uit te kleden en alle css en javascript van het andere template laad...

Dit is 1 optie die ik geweldig vind in Wordpress want die heeft child themes en verschillende layouts binnen een template die dit goed kunnen.


Is er 1 optie die voor jou uit te voeren is of praat ik abracadabra voor jou?
Onderwerp is gesloten.
  • joris85
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 okt 2015 09:23 #5203 door joris85
Beantwoord door joris85 in topic Div id component aanpassen
Oh ja das nog een betere :-)

Thanks Arjan! Die ga ik ook onthouden
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena