Achtergrond kleur submenu (helix 3)

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 dec 2015 21:11 #4145 door Gast
Achtergrond kleur submenu (helix 3) werd gestart door Gast
Hoop dat het toegestaan is meerdere vragen te steleen want dit is mijn 2e al vandaag.

Hoe krijg ik de achtergrond kleur van een (sub) menu veranderd?

Heb als voorbeeld een Word bestand bijgevoegd.
Alvast bedankt voor de reactie

Harry
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
29 dec 2015 21:11 #4146 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Achtergrond kleur submenu (helix 3)
Dat kan via de css.
Het is handig als je een link van je website geeft en aangeeft welke kleur je wenst. Dan kan er gekeken worden en je een aanpassing van je css gegeven worden!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 dec 2015 21:11 #4147 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Achtergrond kleur submenu (helix 3)
Hallo fvdn, de website is www.twentsepiraten.com (in aanbouw)
Het gaat om alle sub menus naastin de 3e sectie (menu items kloppen nog niet)

De kleuren moeten in lijn van de website zijn zoals bv erboven
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
29 dec 2015 21:11 #4148 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Achtergrond kleur submenu (helix 3)
Deze kleur is afkomstig uit de preset van je Helix template. Je hebt preset 4 gebruikt. Klik in het bewerkingsgedeelte van je template op Presets. Dan zie je dat preset 4 drie hoofdkleuren heeft. Die kun je aanpassen. Klik eerst even op Advanced en dan op Compile Less to CSS. Ga dan terug naar de Presets en vul in het vakje major color de juiste kleur in. Dat wordt dan de hoofdkleur voor al je links en andere belangrijke elementen.

Misschien wil je dat niet, maar wil je alleen de kleur van die menulinks aanpassen. Dat kan ook. Een van de tabbladen van je Helix template is Custom Code. Daar heb je een vakje voor custom css, daar doe je je aanpassingen in.

In jouw geval gaat het om de achtergrond van het menu-item en dat wordt geregeld met deze codes:
Code:
.sp-megamenu-parent >li.active>a, .sp-megamenu-parent >li:hover>a { color: #eb4947; } .sp-megamenu-parent .sp-dropdown li.sp-menu-item >a:hover { background: #eb4947; } .sp-megamenu-parent .sp-dropdown li.sp-menu-item.active>a { color: #eb4947; }
Kopieer die codes naar je custom css, pas de kleuren aan en dan zou het moeten werken.
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
29 dec 2015 21:11 #4149 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Achtergrond kleur submenu (helix 3)
template.css regel 844
Code:
.sp-megamenu-parent .sp-dropdown .sp-dropdown-inner { background-color: #fff }

Aanpassen naar de kleur die je wil. De padding van 20px kun je ook met deze aanpassen.


Groet,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
29 dec 2015 21:11 #4150 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Achtergrond kleur submenu (helix 3)
Ja nee, maar dat had je niet gezegd hè, dat je dat witte vlak ook anders wilde. Dan treedt de oplossing van Patrick in werking.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 dec 2015 21:11 #4151 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Achtergrond kleur submenu (helix 3)
Sorry Crommie voor mijn onduidelijke uitleg, maar wel reuze bedankt natuurlijk voor het meedenken.
Patrick ook bedankt voor je snelle reactie en oplossing.

Op naar het volgende probleem....
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
29 dec 2015 21:11 #4152 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Achtergrond kleur submenu (helix 3)
Ik zie dat het gelukt is :). Goed hoor!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena