Feedback: Mijn website

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 16:20 #14543 door Meander
Feedback: Mijn website werd gestart door Meander
Na veel vijven en zessen door problemen met de host van mijn nieuwe site, deze vandaag dan eindelijk online gekregen.
De website spreekt voor zich, en is vooral informatief bedoeld.
Ik wil vooral graag weten of ik misschien nog wat over het hoofd heb gezien.

Alvast bedankt voor het kijken.

*Link verwijderd. Niet meer relevant omdat de site niet meer bestaat
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 sep 2017 20:32 #14544 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Feedback: Mijn website
Mooi geworden, zeg!
Als ik jou was zou ik meer nadruk leggen je online vaardigheden (vooropgesteld dat je dat leuk vindt om te doen) :) .
De facebook link werkt (nog) niet.
De contactgegevens zitten een beetje verstopt, ik zou contact naar het hoofdmenu verplaatsen (en eventueel die wet DBA naar de footer).
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
03 sep 2017 05:57 #14545 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Feedback: Mijn website
@Meander,

Website ziet er to the point uit!

Je vraagt wat tips, hierbij wat opbouwende opmerkingen;

1) Als je met de muis over de afbeeldingen gaat dan krijgen deze ineens een oranje kader, dit is speels maar geeft de indruk dat je er dan op kan klikken en meer informatie over dat onderdeel kan krijgen, er is echter geen link, dit zou je nog kunnen doen!

2) Het lettertype van de content is erg klein en er zit veel contrast in tav de achtergrond, dus wat groter lettertype met wat minder contrast leest veel prettiger.

3) Wellicht ook nog even goed kijken naar de zinsopbouw van diverse stukjes tekst, eea leest soms wat moeilijk (ik moet het soms 3x lezen wil ik het begrijpen).

Een voorbeeldje;

Waar mogelijk en/of wenselijk is werk ik met mijn eigen professionele materialen en (schoonmaak)middelen.
Hier Kan je van maken
Daar waar dit mogelijk / wenselijk is, werk ik met mijn eigen professionele materialen en (schoonmaak)middelen.
of
Waar mogelijk / wenselijk, werk ik met mijn eigen professionele materialen en (schoonmaak)middelen.

Nog een voorbeeldje:

Na de gedane arbeid kunnen wij gewoon afscheid van elkaar nemen, tot een eventuele volgende keer.
Hier kan je van maken
Na de gedane arbeid kunnen wij gewoon afscheid van elkaar nemen en wellicht tot een volgende keer.

4) Kijk ook je tekst even goed na op taaldingentjes, bv;
- Wanneer ik de eerste keer een opdracht bij u uit kom voeren dan ...... (kom = komt)
- Het uurtarief is exlusief (exlusief = exclusief)

Tip laat je tekst even goed lezen door iemand anders en vraag deze kritisch te zijn zowel tekstueel als ook qau zinsopbouw.


Veel succes met je business!

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
03 sep 2017 06:12 #14546 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Feedback: Mijn website
Dankjewel @Jaydot
Ik vind online vaardigheden inderdaad heel leuk om te doen, maar ik weet niet of ik daar wel werk genoeg in kan krijgen.
Bovendien wil ik ook graag op de werkvloer staan.

Facebook had ik inderdaad nog niet gepubliceerd. Niet zo snel aan gedacht omdat ik hem zelf wel kon zien :)
Die staat nu ook open.

Dat van Contact en Wet DBA verwisselen is wel een goed idee.
Dat heb ik inmiddels veranderd.

Bedankt voor de feedback.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
03 sep 2017 08:15 #14547 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Feedback: Mijn website
De muisover op de afbeeldingen geeft mij de indruk dat er wat achter moet zitten. Ik zou idd het lettertype ook wat groter zien, maar misschien help een leesbril bij mij ook wel. Op mobile loopt de tekst langs jouw afbeelding, dit vind ik persoonlijk erg storend en is met een simpele code zo te verhelpen. Misschien een idee om je werkzaamheden te delen via facebook en deze te tonen op jouw website. Zien toekomstige werkgevers wat en voor wie je allemaal gewerkt hebt. Stoer dat je de mening van mensen vraagt, je hebt een goed werkende site gemaakt, die er keurig verzorgt uitziet. Kort, informatief en bondig en goed toegespitst op de doelgroep. Ik wens je veel succes en opdrachten toe.
Groet,
Patrick

ps. De opmerking van fred over de teksten deel ik niet geheel. Het betreft hier een persoonlijke pagina van een freelancer en geen bedrijfspagina waar ABN toegepast zou moeten worden. Ik zou willen adviseren in zo'n geval de teksten persoonlijk te schrijven en niet door anderen.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
03 sep 2017 09:12 #14548 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Feedback: Mijn website
Bedankt voor de feedback.

@Fred en @Patrick, dat van die muis-over klopt.
Dat had ik op de testsite middels CSS al uitgeschakeld.
Waarschijnlijk heb ik dat gedaan nadat ik de CSS daarvan al gekopieerd had om in de nieuwe site te plakken.
Dat heb ik nu inmiddels ook weer aangepast.

Het lettertype van de content is erg klein en er zit veel contrast in tav de achtergrond, dus wat groter lettertype met wat minder contrast leest veel prettiger.

Het oorspronkelijke lettertype was nog kleiner, dus dat heb ik al aangepast.
Wat is dan een prettig leesbare letter grootte?
Ik wil ook niet schreeuwerig overkomen.
Tips zijn welkom :)

Na de gedane arbeid kunnen wij gewoon afscheid van elkaar nemen en wellicht tot een volgende keer.

Dat laatste van die zin vind ik eigenlijk meer iets wat je op dat moment zou zeggen.
Voor mijn gevoel zeg ik dan nu al tot ziens :)

- Wanneer ik de eerste keer een opdracht bij u uit kom voeren dan ...... (kom = komt)
- Het uurtarief is exlusief (exlusief = exclusief)

In de ik-vorm is het toch echt 'kom'.
Wanneer ik de eerste keer een opdracht bij u uit KOM voeren.
Wanneer u de eerste keer een opdracht bij mij uit KOMT voeren.
Exclusief was inderdaad een tikfout, dank je.

Op mobile loopt de tekst langs jouw afbeelding, dit vind ik persoonlijk erg storend en is met een simpele code zo te verhelpen.

Dat ben ik met je eens.
Ik heb het al geprobeerd door een module met de foto aan de rechterkant te plaatsen, en dat die dan alleen op de mobiel is te zien.
Op de mobiel valt hij dan onder de tekst.
Op dezelfde manier dan de foto bij het artikel verbergen voor mobiel.
Maar wanneer ik dat doe met die module, dan valt daar op de desktop een gat waar normaal de module zit, dus daar ben ik nog niet helemaal uit hoe ik dat dan zou kunnen doen.
Tips zijn welkom, want het is inderdaad storend.

Misschien een idee om je werkzaamheden te delen via facebook en deze te tonen op jouw website. Zien toekomstige werkgevers wat en voor wie je allemaal gewerkt hebt.

Dat is inderdaad nog de bedoeling, maar omdat ik pas per 1 oktober start heb ik nog weinig om te laten zien. :)
Ook ben ik nog van plan om hem wat dynamischer te maken door bijvoorbeeld nieuws feeds te plaatsen over de laatste ontwikkelingen in de horeca branche.
En uiteraard referenties straks van opdrachtgevers waar ik voor heb gewerkt.

Veel succes met je business!

Stoer dat je de mening van mensen vraagt, je hebt een goed werkende site gemaakt, die er keurig verzorgt uitziet. Kort, informatief en bondig en goed toegespitst op de doelgroep. Ik wens je veel succes en opdrachten toe.

Super bedankt!
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
03 sep 2017 10:25 #14549 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Feedback: Mijn website
@meander

Hoi,

Als je in de custom.css (regel 3) het volgende aanpast dan is de tekst met contrast al een stuk beter.
Code:
body { font-size: 16px; line-height: 22px; en het volgende in de custom.css toevoegt #wrapper-w {     background: #5a5a5a none repeat scroll 0 0; }

zie de bijgaande afbeelding.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
03 sep 2017 11:51 #14550 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Feedback: Mijn website
Dank je @Fred.

Het lettertype is zo inderdaad wel beter, en vooral op de mobiel.
Maar ik vind die lichter grijze achtergrond niet zo mooi.
Ik vind de 3 topmodules dan teveel afsteken bij de rest van de site.
Maar dat is persoonlijk hoor. Mijn "feelgood" is dan weg ;)

Ik heb nu bij Wie is... eerst mijn foto even onder het artikel gezet, want dat vind ik op de mobiel wel erg storend.
Op de desktop vind ik het echter wel mooier wanneer de foto er rechts naast staat.
Dus als iemand daar nog een tip voor heeft om dat te doen, en dat ie er dan op de mobiel onder komt te staan dan hou ik mij graag aanbevolen.

Ik ben echt blij met jullie hulp en input.
Op het hele forum trouwens!
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
03 sep 2017 12:21 #14551 door margriet
Beantwoord door margriet in topic Feedback: Mijn website
Je kunt een mediaquery maken voor de smallere schermen en dan voor de afbeelding een breedte van 100% instellen.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
03 sep 2017 15:53 #14552 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Feedback: Mijn website
Margriet heeft de voorzet al gegeven:

Probeer dit eens:
Code:
@media (max-width: 480px) { .item-page img {width:100%!important;} }

De foto dan weer rechts. Twijfel of het zeker goed gaat, omdat via de editor het beeld al een width en height heeft meegekregen.
Kwestie van proberen, laat even weten of het gelukt is? le kan natuurlijk altijd nog met margin en padding aan de gang binnen de .item-page img instelling.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena