www.studiokool.nl

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jun 2015 19:27 #5007 door Gast
www.studiokool.nl werd gestart door Gast
www.studiokool.nl

Mijn bestaande website heb ik omgezet in Joomla zodat hij makkelijker is aan te vullen / bij te houden. Wat ik nog mis is een CTA button maar ik weet niet zo goed hoe (oeps volgens mij mag je in deze draad geen vragen stellen :))

Versie Joomla 3.4.1

Foundation framework (css)

plugin:
scrollto.js

Verschillende javascripts:

jquery.appear.js
jquery.backstrech.js

De website gaat over webdesign

Groet,
Martijn
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jun 2015 19:27 #5008 door Gast
Beantwoord door Gast in topic www.studiokool.nl
Hoi Martijn,

Leuk gemaakt! Ga ik toch maar reageren op je per ongeluk gestelde vraag.. Ik denk dat in jouw geval de contact functionaliteit enorm belangrijk is. Ik ga er vanuit dat het doel van de website is dat nieuwe klanten contact opnemen. Dat kan je doen door de contact knop in het menu uit te lichten met bijvoorbeeld een andere achtergrondkleur. Daarnaast zou ik een contactformulier maken en daar een geheel blok van maken, in plaats van verwijzen naar de footer.

Wat me nog het meest aan je website opvalt is de achtergrond. Bloemetjes zijn mooi, maar wat is de relevantie met webdesign? Ik heb met web inspector de achtergrond verwijderd en dat vind ik persoonlijk een verbetering.

Persoonlijk vind ik de handgetekende iconen bij werkwijze niet passen bij de stijl van de website.

Nog klein dingetje: in het menu staat Hosting voor Werkwijze, maar op de pagina zelf is de volgorde andersom.

Responsiveness heb je goed op orde, weer een groot pluspunt :)

Conclusie: zonder bloemetjes achtergrond vind ik het een hele mooie website!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jun 2015 19:27 #5009 door Gast
Beantwoord door Gast in topic www.studiokool.nl
Bedankt jEmiel,

Altijd fijn om weer een frisse visie te horen. Je kent het wel. Op een gegeven moment zie je het niet meer. Je bent lang met iets bezig en dan is het voor jezelf heel vanzelfsprekend maar iemand die het voor het eerst ziet kijkt heel anders.

Het staat m.i. inderdaad wat professioneler om ook een formulier op de website te zetten. Mijn idee was: wie vult dat nou in? Ik niet. Ik stuur liever een e-mail i.p.v. al die verplichte velden en dat gedoe met captcha.

Ik experimenteer nog met achtergronden. Misschien is iets rustigers wel beter. Helemaal wit is wel wat saai. Je mag als ontwerper best een beetje uitpakken op je eigen website qua experimenten toch?

Hartelijke groet,
Martijn
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jun 2015 19:27 #5010 door Gast
Beantwoord door Gast in topic www.studiokool.nl
Ha Martijn,

Dat ken ik zeker. Het maken van een website is een proces. Nieuwe bezoekers kennen dat proces niet en kijken er dan gelijk anders tegen aan.

Wat betreft het formulier, het draait er om dat je zo veel mogelijk barrières verwijdert. Op het moment dat een mogelijke klant klaar is om te converteren moet deze direct zijn gegevens kwijt kunnen. Klikken op een e-mail link haalt de bezoeker uit de browser en opent een ander programma.
Je kan experimenteren met onzichtbare captcha ( honeypot methode ) om de gebruiker niet met een captcha op te zadelen. RSForm Pro bied dat standaard aan.

Je website kan een showcase zijn van je ontwerp skills, waarbij je net wat gewaagder design kan tonen dan bij een gemiddelde klant. Denk wel dat design functioneel moet zijn, elk element moet een doel dienen. Als je dat niet doet dan ontwerp je wat je "mooi" vind, maar "mooi" is iets subjectiefs. Moet wel toegeven dat het een lastig proces is, die ideale achtergrond vinden. Ik heb in een donker verleden zelfs een Apple space wallpaper als achtergrond gebruikt op mijn website...

Groeten,

Emiel
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
09 jun 2015 19:27 #5011 door renem
Beantwoord door renem in topic www.studiokool.nl
Aanvulling: wel eens iemand horen klagen omdat de website zo saai is? Klagen over zaken niet kunnen vinden ed daarintegen hoor je vaak.

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jun 2015 19:27 #5012 door Gast
Beantwoord door Gast in topic www.studiokool.nl
Bedankt voor de reacties. Dit is waardevol voor mij.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jun 2015 19:27 #5013 door Gast
Beantwoord door Gast in topic www.studiokool.nl
Ik hou van de stijl waarin u uw pagina's uit te voeren getoond in portofilo. Helaas, ik hou niet van uw site een aanbieding. Het is niet in de smaak van wat ik wil. Echter, geel met blauw, het ziet er vrij koel hier. mijn rating is 10/7
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena