- Ontvangen bedankjes 0
Extensies kunnen niet geupdate worden
- peterspi
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- peterspi
Minder
Lees meer
24 jul 2026 09:33 - 24 jul 2026 09:36 #26602
door peterspi
Extensies kunnen niet geupdate worden werd gestart door peterspi
Hallo,
ik heb een Joomla 6.1.2 website gehost bij Antagonist. Bij het updaten van (alle) extensies krijg ik deze foutmelding(en):
Copy file failed
Before updating ensure that the update is compatible with your Joomla! installation.
You are strongly advised to make a backup of your site's files and database before you start updating.
Error updating plugin.
Dit is een foutmeldingen van de Helix Ultimate Framework Plugin, maar bij de andere extensies komen de foutmeldingen op hetzelfde neer.
Uit ervaring weet ik dat vaak het tmp path in de PHP-settings niet in orde is. Helaas kan ik dit bij Antagonist niet zelf aanpassen.
Misschien zie ik iets over het hoofd, Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet.
Groet, Peter
ik heb een Joomla 6.1.2 website gehost bij Antagonist. Bij het updaten van (alle) extensies krijg ik deze foutmelding(en):
Copy file failed
Before updating ensure that the update is compatible with your Joomla! installation.
You are strongly advised to make a backup of your site's files and database before you start updating.
Error updating plugin.
Dit is een foutmeldingen van de Helix Ultimate Framework Plugin, maar bij de andere extensies komen de foutmeldingen op hetzelfde neer.
Uit ervaring weet ik dat vaak het tmp path in de PHP-settings niet in orde is. Helaas kan ik dit bij Antagonist niet zelf aanpassen.
Misschien zie ik iets over het hoofd, Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet.
Groet, Peter
Laatst bewerkt 24 jul 2026 09:36 door peterspi.
Graag Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
30 jul 2026 12:47 #26603
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Extensies kunnen niet geupdate worden
Ik zou toch daar eens beginnen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
- Henk
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 aug 2026 19:30 #26604
door Henk
Beantwoord door Henk in topic Extensies kunnen niet geupdate worden
Ik heb sterk het vermoeden dat je website wel eens gehackt zou kunnen zijn.
Ik vond op internet dit artikel: joomlanl.nl/nieuws/extensies-en-externe-...week-check-je-site-s
Ik vond op internet dit artikel: joomlanl.nl/nieuws/extensies-en-externe-...week-check-je-site-s
- peterspi
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- peterspi
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 aug 2026 11:12 #26605
door peterspi
Beantwoord door peterspi in topic Extensies kunnen niet geupdate worden
Goedemorgen,
bedoel je bij Antagonist?
bedoel je bij Antagonist?
- peterspi
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- peterspi
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 aug 2026 11:16 #26606
door peterspi
Goedemorgen,
ik kan geen sporen van een hack vinden, wen weet van deze extensies dat ze kwetsbaarheden hebben gevonden. Mijn overige websites zijn inmiddels allemaal gepatched.
Het begon bij deze website met een 500 - internal server error. Zomaar, uit het niets.
Ik ben gaan zoeken en kwam uiteindelijk bij een corrupte .htaccess uit:
Die laatste regel, hoe dat daar komt weet ik niet. Zou dat door zo;n niet veilige extensie kunnen gebeuren?
Ik ga nog even verder onderzoek doen.
Bedankt voor de reacties to zover.
Gr. Peter
ik kan geen sporen van een hack vinden, wen weet van deze extensies dat ze kwetsbaarheden hebben gevonden. Mijn overige websites zijn inmiddels allemaal gepatched.
Het begon bij deze website met een 500 - internal server error. Zomaar, uit het niets.
Ik ben gaan zoeken en kwam uiteindelijk bij een corrupte .htaccess uit:
Code:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>fff
Ik ga nog even verder onderzoek doen.
Bedankt voor de reacties to zover.
Gr. Peter
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
02 aug 2026 11:40 #26607
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Extensies kunnen niet geupdate worden
Ah, Helix. Ja, daar was een lek in dacht ik en je moet die dus zsm updaten tot de laatste versie. Ik ken de details van de bug niet, dus wat er precies aan de hand is zou je even moeten opzoeken.
De laatste weken is het sowieso belangrijk om alle extensies (en templates) in de gaten te houden, er zijn vele veiligheidsupdates bij verschillende extensies geweest en dus ook het Helix Ultimate framework.
De laatste weken is het sowieso belangrijk om alle extensies (en templates) in de gaten te houden, er zijn vele veiligheidsupdates bij verschillende extensies geweest en dus ook het Helix Ultimate framework.
- peterspi
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- peterspi
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 aug 2026 11:48 - 02 aug 2026 11:52 #26608
door peterspi
Hans,
een vraag:
ik kan niet updaten, zie mijn eerste vraag, dus ook Helix gaat niet.
Inmiddels zijn er voor 8 extensies updates beschikbaar, maar ik krijg er geen een ge-update.
een vraag:
ik kan niet updaten, zie mijn eerste vraag, dus ook Helix gaat niet.
Inmiddels zijn er voor 8 extensies updates beschikbaar, maar ik krijg er geen een ge-update.
Laatst bewerkt 02 aug 2026 11:52 door peterspi. Reden: Niet goed gelezen.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
02 aug 2026 11:54 #26609
door Hans van der Meer
In je eerste bericht had je het over Ultimate.
Er is een optie om je core-bestanden te laten overschrijven door de originele bestanden, misschien dat dit helpt. Ik weet deze niet zo 1-2-3 uit mijn hoofd te vinden.
Misschien even op Cassiopeia zetten helpt om het framework niet in te laden, als dit het probleem is.
Er is een optie om je core-bestanden te laten overschrijven door de originele bestanden, misschien dat dit helpt. Ik weet deze niet zo 1-2-3 uit mijn hoofd te vinden.
Misschien even op Cassiopeia zetten helpt om het framework niet in te laden, als dit het probleem is.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
03 aug 2026 07:54 #26610
door Youll
Beantwoord door Youll in topic Extensies kunnen niet geupdate worden
Fontend template op Cassiopeia zetten ook niet omdat het probleem zich in de backend voordoet en dus onafhankelijk is van je frontend template.Aangezien je al een verdachte .htaccess hebt gevonden, ben ik het met Henk eens en denk ik dat je website nog steeds sporen van een hack vertoont.