- Ontvangen bedankjes 0
pdf file in mapje files geeft error 404 - Joomla5
- Nico
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Joomla!
Minder
Meer
24 jun 2025 17:20 #26407
door Nico
pdf file in mapje files geeft error 404 - Joomla5 werd gestart door Nico
Op een nieuwe site die ik aan het maken ben (Joomla 5.3) dacht ik zo slim te zijn om eens gebruik te maken van de map files, om daar een pdf te plaatsen. In eerste instantie had ik een probleem met JCE editor die standaard in de map images kijkt (en files helemaal niet laat zien) maar dat heb ik snel opgelost, die kijkt nu in files als ik een pdf wil koppelen in de tekst.
Op de server zie ik de pdf file netjes staan in de map files Maar als ik aan de voorkant van de site op de link klik, krijg ik een error 404.
Heb vervolgens dezelfe file ook in de map images gezet, en de link in de tekst aangepast, en dan opent de pdf netjes.
Ik heb geen idee wat er fout gaat. Het is dezelfde file in beide mappen en de rechten staan goed.
En terwijl ik bezig ben, schiet me opeens te binnen dat Admintools actief is en die doet misschien iets. Nadat ik Admintools de knop 'Fix permissions' heb aangeklikt, is het probleem opgelost. De pdf file in de map /files is opeens zichtbaar.
(ik laat dit bericht hier toch maar even staan - voor als het me nog eens overkomt - of voor een ander
)
Op de server zie ik de pdf file netjes staan in de map files Maar als ik aan de voorkant van de site op de link klik, krijg ik een error 404.
Heb vervolgens dezelfe file ook in de map images gezet, en de link in de tekst aangepast, en dan opent de pdf netjes.
Ik heb geen idee wat er fout gaat. Het is dezelfde file in beide mappen en de rechten staan goed.
En terwijl ik bezig ben, schiet me opeens te binnen dat Admintools actief is en die doet misschien iets. Nadat ik Admintools de knop 'Fix permissions' heb aangeklikt, is het probleem opgelost. De pdf file in de map /files is opeens zichtbaar.
(ik laat dit bericht hier toch maar even staan - voor als het me nog eens overkomt - of voor een ander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jun 2025 15:07 #26409
door Hans Kuijpers
Beantwoord door Hans Kuijpers in topic pdf file in mapje files geeft error 404 - Joomla5
Hoi Nico... heb je screenshots voor me waar je JCE aangepast hebt, zodat het ook kan kijken in /files?
- Nico
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Joomla!
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 jun 2025 10:16 #26410
door Nico
Beantwoord door Nico in topic pdf file in mapje files geeft error 404 - Joomla5
JCE > Profiles > default > editor parameters > filesystem
(ik zie even geen optie om een afbeelding bij te sluiten)
(ik zie even geen optie om een afbeelding bij te sluiten)