Leden inlog

• niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
28 jan 2025 13:50 #26312 door niko63
Leden inlog werd gestart door niko63
Beste Joomlers, ik heb een website gemaakt met een gedeelte alleen voor leden, te bereiken door in te loggen. Bij mijzelf werkt dat prima, maar af en toe zijn er leden die zeggen dat ze hebben proberen in te loggen met de goede gegevens maar die toch niet in het ledengedeelte komen. Weet iemand wat hiervan de reden zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen? In de gevallen die het betreft hebben de mensen een vrij nieuwe computer. Alvast bedankt. Niko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
30 jan 2025 17:29 - 30 jan 2025 17:29 #26314 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Leden inlog
Mijn ervaring met leden-inlog is dat veel leden gewend zijn met e-mailadres als gebruikersnaam in te loggen.
Voor admins:
Bij aanmaken van gebruikers moet de administrator 2 namen invullen:  Naam en gebruikersnaam.
Let hierbij op dat je geen onnodige spaties, komma's oid mee kopieert.
Als je bij gebruikersnaam ook het e-mailadres invult moeten ze dus inloggen met e-mailadres...
Voor leden:
Het is dus belangrijk dat je duidelijk maakt naar je leden waarmee zij moeten inloggen:
Bij gebruikersnaam dus de gebruikersnaam of e-mailadres invullen, afhankelijk wat je als admin invult !!!
Het wachtwoord
Veel leden maken typefouten.. of weten zelf niet wat hun wachtwoord voor de betreffende site is.
Dus biedt ze een Wachtwoord reset optie aan. 

Tip: zet in de footer een linkje naar "Problemen met inloggen??"

succes!

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Laatst bewerkt 30 jan 2025 17:29 door Ton Kemp.

• niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
01 feb 2025 11:34 #26315 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Leden inlog
Beste Ton, bedankt voor je reactie. Betekent jouw opmerking dat ik voor ieder individueel lid een gebruikersnaam en wachtwoord moet aanmaken? Zo begrijp ik het tenminste. Dat is niet zoals ik het gedaan heb en het is nogal een werkje. Ik heb voor de hele club een gebruikersnaam aangemaakt en een wachtwoord dat regelmatig wordt veranderd. Iedereen die lid wordt krijgt die gegevens en kan dus inloggen. Als mensen niet kunnen inloggen ligt dat er in de meeste gevallen aan dat ze bv. nog een oud wachtwoord gebruiken. Alleen in dit geval beweert de persoon in kwestie dat ze alle gegevens goed heeft ingevuld. En daar ga ik dan maar vanuit. Zou het in hebben als ik voor die persoon wel een aparte gebruikersnaam en wachtwoord aanmaak?

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 feb 2025 14:10 #26316 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Leden inlog
Lastig voor je leden als het wachtwoord steeds wordt veranderd.

in dit geval beweert de persoon in kwestie dat ze alle gegevens goed heeft ingevuld. En daar ga ik dan maar vanuit.

Waarschijnlijk niet dus.
En het is in het kader van veiligheid wel aan te raden om voor ieder lid een eigen inlog aan te maken.

• niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
03 feb 2025 15:27 #26317 door niko63
Hartelijk dank voor het meedenken. Naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik twee vragen:
a. Wat is precies het veiligheidsrisico als je te werk gaat zoals ik dat omschreven heb?
b. Waar en hoe stel ik een wachtwoordreset in?
Alvast weer bedankt.

Niko

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2025 17:31 #26318 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Leden inlog
Wachtwoord reset is niet handig met jouw systeem en gaat ook niet werken.
Als je veel gebruikers hebt met dezelfde inloggegevens is het risico veel groter dat die inloggegevens "op straat komen te liggen".
Waarom laat je je gebruikers niet gewoon zelf een account aanmaken?

• niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
03 feb 2025 17:51 #26319 door niko63
Nee, ik begrijp dat dat bij ons systeem niet handig is. Maar ik ging er even vanuit dat wij naar een ander systeem zouden overgaan en ieder lid een gebruikersnaam en wachtwoord zouden geven. En dan begrijp ik dat je een wachtwoordreset moet instellen. Kan dat trouwens ook via "wachtwoord  vergeten" op de homepagina?

Alle leden een eigen account laten aanmaken betekent toch dat iedereen (ook niet-leden) dat kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat je ieder lid de kans geeft een eigen wachtwoord aan te maken, maar dan zullen ze toch eerst van mij een eerste wachtwoord moeten krijgen? Misschien begrijp ik niet goed hoe het hele systeem van inloggen en wachtwoorden werkt. Als je een linkje zou kunnen geven waarin alles goed wordt uitgelegd ben ik je zeer dankbaar.

Vriendelijke groet

Niko

Gemaakt door Kunena