Contact formulier aanpassen met extra veld, moet ik dan een override maken?

• Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
01 jan 2025 22:57 #26272 door Nico van de Kamp
Na eental jaren weinig met Joomla gedaan te hebben ben ik er nu weer mee aan de slag versie 5.2.2.
Nu wil ik gebruik maken van het Cassiopeia template.
In het menu maak ik gebruik van contact component. 

Op het contactformulier worden volgens mij de standaard velden getoond: Naam, achternaam, e-mail en bericht.
Volgens mij is het niet mogelijk om het veld telefootelefote tonen, zodat de bezoeker die ook kan invullen? Of is dat wel mogelijk. Althans ik heb het nog niet gevonden. 
ik herinner mij ook vaag dat ik hier in het verleden ook tegen aan liep en destijds een override heb gemaakt,  kan dit kloppen? Of zeg ik nu iets dat niet klopt of althans niet nodig is?

En bovenaan staat bv. "Contactformulier", als <h2> wat ik graag als <h1> zou willen hebben. Daarnaast staat er nog de tekst "E-mail verzenden" wil ik ook graag verwijderen.
Moet dit via een override?

En als dat via een override gaat, weet iemand dan een voorbeeld hiervoor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 jan 2025 10:04 - 02 jan 2025 10:04 #26273 door Youll
Nee, daar heb je de optie velden voor. Oudere uitleg , maar werkt hetzelfde.

Daarnaast staat er nog de tekst "E-mail verzenden" wil ik ook graag verwijderen.

Kan met een taaloverride

En bovenaan staat bv. "Contactformulier", als <h2> wat ik graag als <h1> zou willen hebben

Vraag me af waarom je dat zou willen, maar dat moet dan inderdaad met een override.
Laatst bewerkt 02 jan 2025 10:04 door Youll.

• Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
02 jan 2025 22:02 #26276 door Nico van de Kamp

Nee, daar heb je de optie velden voor.  Oudere uitleg  , maar werkt hetzelfde.

Ik heb een Contact field group aangemaakt voor "Mail", want ik las ergens dat dan het veld meegestuurd. Vervolgens een field aangemaakt. Nu wordt deze onder het Bericht field getoond en boven de verzend knop. Ik wil boven het message field. Bovendien wordt ook de header van de field group getoond. Dat is niet netjes. 

Ik wil Contactformulier als h1 tonen, dan komt de layout overeen met de andere pagina's. Natuurlijk ik kan het met css stylen voor het contact formulier maar als ik toch al een override moet maken...
Idem natuurlijk met "E-mail verzenden", ik vind dit "dubbel op". Contactformulie is in mijn optiek bedoeld om een bericht te versturen, dus waarom staat het daar dan nog vermeld...?

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2025 09:08 #26277 door Youll
De enige optie die ik zie is met taaloverrides en css. En anders je toevlucht nemen tot een externe formulierextensie.

Gemaakt door Kunena