PHP versie updaten

  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
14 feb 2023 13:12 #25084 door suusfish
PHP versie updaten werd gestart door suusfish
Beste forumleden,

De afgelopen jaren had ik even wat andere dingen aan mijn hoofd en zijn de websites van de Stichting een beetje achterop geraakt in onderhoud.

Nu gaat de webhoster per mei alle versies onder php 7.4 verwijderen.

Op de server van Stomaatje hebben we verschillende websites staan met elk zijn eigen php versie. De manier waarop we dat gedaan hebben is als hoofd 5.6 (in de php selector via directadmin) en in elke htaccess via de regel
AddType application/x-lsphp73 .php5 .php4 .php .php3 .php2 .phtml
Voor elk domeinnaam de hoogste versie waarop de website blijft draaien zonder problemen.
Of deze manier de beste of slimste manier is weet ik niet, maar het werkt voor ons op dit moment prima.

Nu willen we uiteraard de hoogste php versie aanzetten voor elke website. Bij het switchten van 7.3 naar 7.4 bij o.a. stomamateriaalover.nl en stomaatje.nl loop ik tegen de volgende foutcode aan zowel frontend als backend.

Warning: session_start(): Failed to read session data: user (path: /opt/alt/php74/var/lib/php/session) in /home/deb53404n3/domains/stomamateriaalover.nl/public_html/libraries/joomla/session/handler/native.php on line 260
Error: Failed to start application: Failed to start the session


Na wat googlen zou dit met de database te maken hebben, maar ik kom er niet uit wat daar dan het probleem zou zijn. het wijzigen van het wachtwoord bij stomamateriaalover.nl heeft in ieder geval niet geholpen.


Als ik deze websites op 7.4 krijg dan kan ik me focussen op de websites die nog ouder zijn en daarvoor (waarschijnlijk) nieuwe maken

Alvast bedankt voor het meedenken.
Discussie gesloten.
  • suusfish
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • .
Meer
14 feb 2023 18:37 #25087 door suusfish
Beantwoord door suusfish in topic PHP versie updaten
Yes! het is me toch gelukt! na nog wat googlen kwam ik uiteindelijk op de tip om in directadmin te kijken of bij de PHP switcher bij 7.4 de mysqli aangevinkt stonden. Euh nee dus. Zelf gelukt dus
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
15 feb 2023 07:04 #25088 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic PHP versie updaten
Goed gevonden Suus, en succes met het updaten van de overige sites

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena