Probleem met inloggen, error 500

  • Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik enkele website's, niet om er iets mee te verdienen maar altijd om ee
Meer
03 okt 2022 15:44 #24533 door Jan
Probleem met inloggen, error 500 werd gestart door Jan
Hallo,

Ik ben gisteren begonnen met een nieuwe website, mijn eerste ervaring met Joomla 4, mijn andere website staan nog in Joomla 3.

Nadat ik de applicatie Joomla had geïnstalleerd op de server van de provider kon ik daar zoals gewoonlijk in Installatron een nieuw wachtwoord aanmaken om in het administrator gedeelte te komen, ik doe dit vaker zo.

Na mijn eerste werkzaamheden ben ik uitgelogd, opnieuw inloggen lukte niet meer.
Opnieuw via Installatron een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt, maar ik kon ook daarmee niet meer bij de website komen.

Vandaag contact gehad met de proivder (Webreus) van hen kreeg ik de onderstaande reactie.

De login is wel correct, maar inloggen gaat niet verder.
Als je een andere loginnaam gebruikt komt de fout dat login verkeerd is, die komt nu niet.
Er zit iets niet goed in de joomla installatie.

Er treed error 500 op na inloggen.
Dit is een veel voorkomende probleem na updaten van joomla.
Via google vind je hier veel informatie over.


Wie heeft hier ervaring mee?

De website bevat nog vrijwel geen informatie, ik kan dus opnieuw beginnen, maar loop dan misschien tegen hetzelfde probleem aan.

Groet,
Jan

Alvast bedankt, groetjes van Jan
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
03 okt 2022 17:18 #24534 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met inloggen, error 500
Als je via installatron een nieuwe gebruiker aanmaakt, is dat dan ook een Joomla gebruiker?
Zou kunnen maar ik zou dat wel apart vinden.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik enkele website's, niet om er iets mee te verdienen maar altijd om ee
Meer
03 okt 2022 17:42 #24535 door Jan
Beantwoord door Jan in topic Probleem met inloggen, error 500
Nee, de eerste keer dat je aanmeldt bij Installatron kies je een applpicatie, daarna wordt je binnen Installatron een wachtwoord en gebruikersnaam toegewezen voor de gekozen applicatie. Deze kun je naar believen aanpassen en opslaan.

Tot zover niets bijzonders, alles werkte zoals altijd. Nadat ik met het door mij gekozen gebruikersnaam en wachtwoord was ingelogd op Joomla zag ik dat ik nu in Joomla 4 was beland, niet erg verbazend omdat ik wist dat deze werd uitgerold.

Na mijn eerste werkzaamheden en het uitloggen ontstond het probleem dat ik omschreef, ik kon niet meer inloggen. Het aanpassen van het wachtwoord in Installatron werkte niet meer.

Alvast bedankt, groetjes van Jan
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 okt 2022 17:51 #24536 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Probleem met inloggen, error 500

Er treed error 500 op na inloggen.
Dit is een veel voorkomende probleem na updaten van joomla.

Leuk dat ze proberen te helpen, maar je hebt geen update gedaan. Daarnaast is het sowieso geen bekend probleem. Vermoed dat je bij je eerste werkzaamheden zelf iets hebt veranderd in de standaard instellingen of zo.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
04 okt 2022 14:47 #24543 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Probleem met inloggen, error 500
Hoi Jan,

ik hoor steeds meer dat Joomla sites die door middel van Installatron meteen problemen geven, of later tijdens updates van Joomla.

Zelf ben ik van mening dat je beter Joomla handmatig kunt installeren.

Een 500 error kan duiden ook op een verkeerde server instelling of Joomla instelling.

Kijk in je logs van je hosting of je kan zien waar die 500 melding weg komt.

Groeten Ron :)

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena