'Bewerken' staat ongewenst bij elk artikel in frontend

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
16 mei 2022 16:01 #24155 door Wim
In een site-in-aanbouw (Joomla4.1.3, template Nina van Joomla51) staat, indien ik ben ingelogd, in de front-end bij elk artikel 'Bewerken' + het icoon. Zoiets had ik nooit eerder. Waar of hoe schakel ik dat uit?

(voor modules was dat eerst ook zo, dat was uit te schakelen)
Bij Algemene instellingen staat 'Bewerken vanaf website' op 'Geen'.
Andere editor-keuze maakt geen verschil.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
16 mei 2022 16:52 #24157 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 'Bewerken' staat ongewenst bij elk artikel in frontend
En als je nu je website in een prive venster bezoekt? Want normaal zie je dit alleen als je ingelogd bent.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
16 mei 2022 17:17 #24160 door Wim
In een privé-venster, ingelogd, staat de Bewerk-optie er ook bij.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 mei 2022 18:52 #24161 door Youll
Log je in omdat je de site off-line hebt gezet? Zo ja, dan is het normaal dat je dat ziet. Overigens ook als je normaal op de frontend inlogt met de juiste rechten.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
17 mei 2022 10:01 #24164 door Wim
@Youll: nee, niet off-line. Maar huh? 'normaal dat je dat ziet'?
Het geval is: ik log backend in om de site verder te ontwikkelen. Dat kijk ik telkens ook naar de resultaten in frontend, en dan zie ik het 'Bewerk'-icoon bij elk artikel. Dat verstoort het beeld van de pagina, zeker als er meerdere artikelen naast elkaar staan.
Ik heb al heel veel sites gebouwd, maar dat was nooit zo. Dit moet toch uit te schakelen zijn?

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 mei 2022 10:19 #24165 door Youll
Je geeft aan dat je inlogt. Omdat het normaal is dat je in de backend inlogt, ging ik er vanuit dat je op de frontend inlogde.
Heb je al een andere template geprobeerd?
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
17 mei 2022 11:12 #24166 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 'Bewerken' staat ongewenst bij elk artikel in frontend
Het klinkt alsof je gelijkertijd op frontend en backend inloggen hebt aan staan. Daarom vroeg ik of je een privevenster wilde openen hiervoor. Dan zou het niet mogen gebeuren want dat is een aparte sessie. Maar dan moet je in het privevenster niet ook inloggen op de backend.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
17 mei 2022 11:16 #24167 door Wim
Ja, het lijkt alsof ik automatisch ook frontend ben ingelogd. Dat ben ik niet gewend (is anders nooit zo). Kan niet ontdekken hoe ik dat verander.
En ja, de frontend check van het werk in een privé-venster, dat werkt wel. Beetje omslachtig, maar het werkt. Dank voor deze tip.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
17 mei 2022 12:30 #24171 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 'Bewerken' staat ongewenst bij elk artikel in frontend
Wel in het Engels, zoek op Shared Sessions en je vind waar je het in en uit kan schakelen
docs.joomla.org/Help310:Site_Global_Configuration

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
17 mei 2022 12:52 #24173 door Wim
Ah Hans, dat is ‘m! No more shared session en klaar.
Dank!

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena