Hoe kan ik PHP code in Joomla websitepagina inbrengen?

  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 mei 2022 17:18 #24132 door Gijs47
Goedenavond,

Ik wil een stuk php code van een ander in een Joomla pagina opnemen. Het stuk php code maakt gebruik van een eigen css.

Ik heb geen verstand van PHP en geen flauw idee zoiets te doen

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Maarten Blokdijk
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Mede organisator JUG Rotterdam, eigenaar Cloudfaction.nl, spreker op diverse JUGS, en joomladagen
Meer
13 mei 2022 17:28 #24133 door Maarten Blokdijk
Beantwoord door Maarten Blokdijk in topic Hoe kan ik PHP code in Joomla websitepagina inbrengen?

Maarten Blokdijk
Mede organisator JUG Rotterdam
Cloudfaction.nl / joonextpro.com / handleidingjoomla.nl / www.kickstartcassiopeia.com / doctorjoomla.com
Spreker op diverse JUGS en Joomladagen

Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 mei 2022 04:57 #24150 door Gast
dramamp4[/url
Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 mei 2022 07:45 #24152 door Gijs47
Maarten bedankt voor je reactie. Ik heb sourcerer geïnstalleerd en in de JCE editor tabblad code de php-code tussen de {source} {/source} tags geplaatst. Bij het bekijken van de pagina zie ik alleen de php code staan.

Moet de css eveneens in php-code er ook in geplaatst worden ?


Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 mei 2022 11:54 #24168 door Gijs47
@Maarten Klopt het dat ik om het te laten werken JCE Pro nodig heb of kan het ook op een andere manier ?

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Maarten Blokdijk
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Mede organisator JUG Rotterdam, eigenaar Cloudfaction.nl, spreker op diverse JUGS, en joomladagen
Meer
17 mei 2022 12:20 #24169 door Maarten Blokdijk
Beantwoord door Maarten Blokdijk in topic Hoe kan ik PHP code in Joomla websitepagina inbrengen?
je hebt JCE pro niet nodig. en css moet je in een custom.css van je template zetten.

Maarten Blokdijk
Mede organisator JUG Rotterdam
Cloudfaction.nl / joonextpro.com / handleidingjoomla.nl / www.kickstartcassiopeia.com / doctorjoomla.com
Spreker op diverse JUGS en Joomladagen

Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 mei 2022 12:28 #24170 door Gijs47
@Maarten,

Ik zie in mijn template een aantal .css bestanden staan. Moet ik daar een nieuw bestand aanmaken met bv de naam custom.css en daar de php code in zetten, maar dan zonder de {source} {/source} tags ?

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Maarten Blokdijk
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Mede organisator JUG Rotterdam, eigenaar Cloudfaction.nl, spreker op diverse JUGS, en joomladagen
Meer
17 mei 2022 12:33 #24172 door Maarten Blokdijk
Beantwoord door Maarten Blokdijk in topic Hoe kan ik PHP code in Joomla websitepagina inbrengen?
maar dan moet je die css ook aanroepen. ( als je een nieuwe neemt) en dat moet je template doen doet die dat niet dan moet je in de template de optie custom css opzoeken, of anders in een bestaande css opnemen. in.css moet je geen php code zetten, de php code moet in sourcerer, en de css in het css bestand.

Maarten Blokdijk
Mede organisator JUG Rotterdam
Cloudfaction.nl / joonextpro.com / handleidingjoomla.nl / www.kickstartcassiopeia.com / doctorjoomla.com
Spreker op diverse JUGS en Joomladagen

Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 mei 2022 14:02 #24174 door Gijs47
@Maarten
Hierbij een plaatje van wat er in mijn css directory van mijn template staat. Ik denk dat ik de toe te voegen css het beste in main.css kan toevoegen , main zal in ieder geval wel gebruikt worden

Groet,

Gijs
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 mei 2022 07:33 #24177 door Youll
Nee. Je moet nooit een bestaande .css bestanden aanpassen. De aanpassing wordt dan overschreven bij een update van je template. Afhankelijk van je template (kijk bij de makers voor instructies) maak je *(in de meeste gevallen) een custom.css of user.css bestand aan.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena