Hoe kan ik in Joomla 4 kleine afbeeldingen in introteksten naast de teksten plaatsen en niet boven de titel?

  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
29 dec 2021 20:43 #23549 door Meindert
Op mijn nieuwe Joomla 4.0.5 site met Helix Ultimate template probeer ik artikelen in blogweergave zodanig te tonen dat bij de 'lees meer' weergave de kleine afbeeldingen links naast de introtekst wordt geplaatst. Nu komen de afbeeldingen boven de titels van de artikelen te staan.

Op de webpagina visitsexbierum.nl/test zie je de 'ongewenste' weergave bij de test artikelen 1 en 3, terwijl bij test artikel 2 de weergave juist is. Alleen heb ik deze nu bereikt door de kleine foto in het artikel zelf te plaatsen en niet via 'Afbeeldingen en links'.

In dit verband vraag ik mij ook af wat bij 'Class van de afbeelding' moet worden ingevuld. In het verleden kon je hier de uitlijning van de afbeeldingen selecteren (links, rechts of niet).

Wellicht moet ik iets doen met custom.css, maar daar ben ik op dit gebied niet bekend mee.

Wie heeft tips voor mij?

Groet, Meindert
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
30 dec 2021 06:09 #23552 door Fred
Hoi,

Het eenvoudigste om dit te doen is met de editor! Zelf gebruik ik JCE als editor (ik weet niet of tinymce dit ook kan omdat ik de standaard Joomla! editor nooit gebruikt!) en bij het invoegen van 1 afbeelding of meerdere aafbeeldingen bij een artikel kan je zelf bepalen waar de afbeeldingen moeten komen te staan met de optie "Alignment" (boven de tekst of onder de tekst of links van de tekst of rechts van de tekst). Zie de bijgaande afbeelding. Je kan hier ook de gewenste grootte van elke afbeelding instellen.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
30 dec 2021 10:57 #23555 door Ton Kemp
En als je gebruik maakt van de "helix Blog options" tab in de editor?
Daar kan je toch een introtext en afbeelding invoeren?

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
30 dec 2021 10:58 #23556 door Ton Kemp
Of maak je gebruik van de SP page builder voor de opmaak van de pagina, waarmee je de opmaak van artikelen in een bepaalde categorie kunt opmaken? (zoals in jouw voorbeeld)

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
30 dec 2021 17:07 #23558 door Meindert
[quotePost id="23552"]Hoi,

Het eenvoudigste om dit te doen is met de editor! Zelf gebruik ik JCE als editor (ik weet niet of tinymce dit ook kan omdat ik de standaard Joomla! editor nooit gebruikt!) en bij het invoegen van 1 afbeelding of meerdere aafbeeldingen bij een artikel kan je zelf bepalen waar de afbeeldingen moeten komen te staan met de optie "Alignment" (boven de tekst of onder de tekst of links van de tekst of rechts van de tekst). Zie de bijgaande afbeelding. Je kan hier ook de gewenste grootte van elke afbeelding instellen.

Fred[/quotePost]

Bedankt Fred. Ja, zoals jij het voorstelt heb ik het ook bij 'Test artikel 2' gedaan. Alleen wanneer je via 'Lees meer...' het hele artikel opent worden zowel de kleine als grote afbeelding getoond. Bij deze volledige weergave zou dan de kleine afbeelding achterwege moeten blijven. Volgens mij kan ik dat met JCE niet instellen.
Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
30 dec 2021 17:17 #23559 door Meindert
[quotePost id="23555"]En als je gebruik maakt van de "helix Blog options" tab in de editor?
Daar kan je toch een introtext en afbeelding invoeren?
[/quotePost]

Bedankt voor je reactie Ton. Klopt. Alleen krijg ik de afbeelding dan nog niet NAAST de introtekst, maar boven de titel.
Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
30 dec 2021 17:20 #23560 door Meindert
[quotePost id="23556"]Of maak je gebruik van de SP page builder voor de opmaak van de pagina, waarmee je de opmaak van artikelen in een bepaalde categorie kunt opmaken? (zoals in jouw voorbeeld) [/quotePost]

Bedankt voor deze tip, Ton.
Ik maakte inderdaad aanvankelijk ook gebruik van SP Pagebuilder PRO, maar ondervond steeds conflicten met de Helix Ultimate template. Wat ik met Pagebuilder maakte kon ik vaak niet terugvinden met de Helix template en omgekeerd. Daarom heb ik Pagebuilder maar weer gedeïnstalleerd. Ik ga het nu nog wel een keer proberen.

AANVULLING:
Ik heb SP Page Builder PRO opnieuw geïnstalleerd maar krijg bij het openen van deze component alleen 'Homepage' te zien, dat niet eens de echte homepage blijkt te zijn, maar 'Test artikel 1'. Mis ik soms iets, waarbij ik de reeds bestaande artikelen in SP Page Builder PRO kan importeren of zo?

AANVULLING 2:
Met SP Page Builder PRO kan ik het 'Test artikel 1' wel bewerken, maar de afbeelding niet verplaatsen naar NAAST de introtekst. Bovendien worden aanpassingen in tekst en opmaak ook na opslaan niet getoond in de frondend op de website. Kennelijk is er sprake van een irritante 'mismatch', of ik doe iets niet goed. :(
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
02 jan 2022 22:34 #23580 door Hans van der Meer
Bij Joomla artikelen staan de afbeeldingen toegevoegd bij "Afbeeldingen en Links" altijd boven het artikel. Als je de afbeelding niet boven maar naast het artikel wilt hebben moet je daar dus niks toevoegen en alleen je gewenste afbeelding in de editor plaatsen.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
04 jan 2022 21:13 #23592 door Meindert
[quotePost id="23580"]Bij Joomla artikelen staan de afbeeldingen toegevoegd bij "Afbeeldingen en Links" altijd boven het artikel. Als je de afbeelding niet boven maar naast het artikel wilt hebben moet je daar dus niks toevoegen en alleen je gewenste afbeelding in de editor plaatsen.[/quotePost]

Bedankt voor je reactie, Hans.
Ik begrijp uit je antwoord dat ik naar een optie zocht die Joomla zelf niet biedt. Jammer, maar het is niet anders.
Ik hoef het dus verder niet meer te proberen.
Vr.gr. Meindert
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena