- Ontvangen bedankjes 0
Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
31 okt 2018 15:50 #18046
door Wim
Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields' werd gestart door Wim
De 'repeatable fields' binnen custom fields is een prachtige uitbreiding!
Maar als ik het probeer, blijk ik geen afbeelding te kunnen toevoegen.
Ik deed drie velden: naam (type tekstveld), afbeelding (type media), toelichting (type tekstarea). Maar de afbeelding wordt gewoon in de lopende tekst meegenomen op deze manier: Naam, images/sampledata/parks/animals/180px_wobbegong.jpg, Toelichtende tekst.
Iemand een idee hoe ik een afbeelding wel in die herhaalvelden krijg?
Maar als ik het probeer, blijk ik geen afbeelding te kunnen toevoegen.
Ik deed drie velden: naam (type tekstveld), afbeelding (type media), toelichting (type tekstarea). Maar de afbeelding wordt gewoon in de lopende tekst meegenomen op deze manier: Naam, images/sampledata/parks/animals/180px_wobbegong.jpg, Toelichtende tekst.
Iemand een idee hoe ik een afbeelding wel in die herhaalvelden krijg?
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 okt 2018 16:48 #18047
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
Hallo Wim,
Heb je in het artikel bij tabblad velden dan bij jou veld met image's
wel een plaatje aangeklikt bij mijn test stond dat eerst op niet geselecteerd
Heb je in het artikel bij tabblad velden dan bij jou veld met image's
wel een plaatje aangeklikt bij mijn test stond dat eerst op niet geselecteerd
lvda
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 okt 2018 18:27 #18050
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 nov 2018 07:19 #18061
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
Hallo Wim,
Ja ik zat dus even fout maar nu ook geprobeerd en inderdaad
hij toont alleen regel waar plaatje staat maar niet plaatje
mogelijk omdat je bij hem niet kan kiezen voor images lijst(wel bij maken van 1 veld) alleen voor media ?
Ja ik zat dus even fout maar nu ook geprobeerd en inderdaad
hij toont alleen regel waar plaatje staat maar niet plaatje
mogelijk omdat je bij hem niet kan kiezen voor images lijst(wel bij maken van 1 veld) alleen voor media ?
lvda
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 nov 2018 08:39 #18063
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
Tja, ik had hoge verwachtingen van deze herhaalvelden, maar het resultaat is ronduit teleurstellend.
De uiteindelijke output is een lijst met regels tekst, zonder enige styling. Dat kon altijd al. Op deze manier zie ik geen enkele meerwaarde voor deze herhaalvelden!
Dit moet duidelijk nog verder ontwikkeld worden. Helaas ontbreekt het mij aan code-skills om dat zelf te doen.
De uiteindelijke output is een lijst met regels tekst, zonder enige styling. Dat kon altijd al. Op deze manier zie ik geen enkele meerwaarde voor deze herhaalvelden!
Dit moet duidelijk nog verder ontwikkeld worden. Helaas ontbreekt het mij aan code-skills om dat zelf te doen.
Discussie gesloten.
- RVdwdb
-
- Gebruiker
-
- -
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 nov 2018 08:53 #18064
door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
De styling moet je inderdaad nog zelf doen. je kunt de velden een class meegeven en vervolgens zelf in je custom.css de styling van die class maken.
Wat betreft de mediavelden, is inderdaad niet goed. ook ik krijg alleen maar het pad als tekst te zien naar de afbeelding.
Wil je wel een afbeelding, gebruik dan editor. Je kunt dan in het artikel naar het veld toegaan, daar opent zich dan een editor en kun je de afbeelding opnemen. Op zich nogal omslachtig en natuurlijk niet geheel de bedoeling.
Al met al ben ik er tot nu toe ook niet zo van gecharmeerd.
Wat betreft de mediavelden, is inderdaad niet goed. ook ik krijg alleen maar het pad als tekst te zien naar de afbeelding.
Wil je wel een afbeelding, gebruik dan editor. Je kunt dan in het artikel naar het veld toegaan, daar opent zich dan een editor en kun je de afbeelding opnemen. Op zich nogal omslachtig en natuurlijk niet geheel de bedoeling.
Al met al ben ik er tot nu toe ook niet zo van gecharmeerd.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
01 nov 2018 09:06 #18065
door Hans van der Meer
github.com/joomla/joomla-cms/pull/20243
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
Volgens mij doet het precies wat er in de issue vermeld staat. Dat het niet overeenkomt met jouw verwachtingen, daar kan verder niemand wat aan doen.Tja, ik had hoge verwachtingen van deze herhaalvelden, maar het resultaat is ronduit teleurstellend.
github.com/joomla/joomla-cms/pull/20243
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.