Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'

• Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Lees meer
31 okt 2018 15:50 #18046 door Wim
De 'repeatable fields' binnen custom fields is een prachtige uitbreiding!
Maar als ik het probeer, blijk ik geen afbeelding te kunnen toevoegen.
Ik deed drie velden: naam (type tekstveld), afbeelding (type media), toelichting (type tekstarea). Maar de afbeelding wordt gewoon in de lopende tekst meegenomen op deze manier: Naam, images/sampledata/parks/animals/180px_wobbegong.jpg, Toelichtende tekst.

Iemand een idee hoe ik een afbeelding wel in die herhaalvelden krijg?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
31 okt 2018 16:48 #18047 door Leen
Hallo Wim,

Heb je in het artikel bij tabblad velden dan bij jou veld met image's
wel een plaatje aangeklikt bij mijn test stond dat eerst op niet geselecteerd

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 okt 2018 18:27 #18050 door Wim
Dag Leen,
Het lijkt erop dat jij niet werkte met 'repeatable fields'. Dat is wat ik nu juist wil proberen, en wat nog even niet lukt.
Dat ziet er aldus uit:

Uiteraard heb ik op de plek van een afbeelding ook en plaatje geselecteerd.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
01 nov 2018 07:19 #18061 door Leen
Hallo Wim,
Ja ik zat dus even fout maar nu ook geprobeerd en inderdaad
hij toont alleen regel waar plaatje staat maar niet plaatje
mogelijk omdat je bij hem niet kan kiezen voor images lijst(wel bij maken van 1 veld) alleen voor media ?

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 nov 2018 08:39 #18063 door Wim
Tja, ik had hoge verwachtingen van deze herhaalvelden, maar het resultaat is ronduit teleurstellend.
De uiteindelijke output is een lijst met regels tekst, zonder enige styling. Dat kon altijd al. Op deze manier zie ik geen enkele meerwaarde voor deze herhaalvelden!
Dit moet duidelijk nog verder ontwikkeld worden. Helaas ontbreekt het mij aan code-skills om dat zelf te doen.
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
01 nov 2018 08:53 #18064 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'
De styling moet je inderdaad nog zelf doen. je kunt de velden een class meegeven en vervolgens zelf in je custom.css de styling van die class maken.

Wat betreft de mediavelden, is inderdaad niet goed. ook ik krijg alleen maar het pad als tekst te zien naar de afbeelding.
Wil je wel een afbeelding, gebruik dan editor. Je kunt dan in het artikel naar het veld toegaan, daar opent zich dan een editor en kun je de afbeelding opnemen. Op zich nogal omslachtig en natuurlijk niet geheel de bedoeling.

Al met al ben ik er tot nu toe ook niet zo van gecharmeerd.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
01 nov 2018 09:06 #18065 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Afbeelding lukt niet in 'repeatable custom fields'

Tja, ik had hoge verwachtingen van deze herhaalvelden, maar het resultaat is ronduit teleurstellend.
De uiteindelijke output is een lijst met regels tekst, zonder enige styling. Dat kon altijd al. Op deze manier zie ik geen enkele meerwaarde voor deze herhaalvelden!
Dit moet duidelijk nog verder ontwikkeld worden. Helaas ontbreekt het mij aan code-skills om dat zelf te doen.

Volgens mij doet het precies wat er in de issue vermeld staat. Dat het niet overeenkomt met jouw verwachtingen, daar kan verder niemand wat aan doen.
github.com/joomla/joomla-cms/pull/20243

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena