Oude site op nieuw domein zetten zonder .jpa bestand?

• Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Lees meer
26 apr 2018 17:04 #16855 door Meander
Bijvoorbaat excuus wanneer dit een domme vraag is, maar ik heb op mijn harde schijf een compleet oude site van een website staan waarvan het domein niet meer actief is.
Nu moet ik eigenlijk dezelfde soort site hebben, maar dan in een iets andere format, en op een nieuw domein.
In plaats van de hele site opnieuw te moeten maken zou het voor mij makkelijker zijn om deze site op een nieuw domein te zetten, en daarin enkele aanpassingen te maken.

Is dit mogelijk, door bijvoorbeeld in de configuration.php de nodige aanpassingen te maken met de nieuwe database gegevens, en dan de complete map te uploaden naar het nieuwe domein?

Het gaat niet om een lokale server waar het op staat, maar echt de complete map met site.

Alvast bedankt!
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 apr 2018 19:25 #16856 door Youll
En heb je ook nog ergens de database staan?
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Lees meer
27 apr 2018 05:29 #16857 door Meander

En heb je ook nog ergens de database staan?

Nee, helaas. Dat oude domein is verlopen en verwijderd.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
27 apr 2018 07:38 #16858 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Oude site op nieuw domein zetten zonder .jpa bestand?
In de database staan alle artikelen, dus ben ik bang dat het lastig wordt.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
27 apr 2018 08:34 #16859 door Rondeb
Goedemorgen,

je kan proberen een lege/nieuwe joomla database aan de oude mappen te koppelen.

Als de site dan werkt dan via ontdekken kijken welke extensies en templates naar boven komen en deze dan ook installeren.

Voorbeeld: wanneer er in een template een css aanpassing is gedaan dan heb je die nog. Maar wanneer de template ook aanpassingen opslaat in je database dan zijn die verloren.

En wanneer een extensies zijn aanpassing opslaat in database dan is die ook verloren dus je begint dan met de betreffende extensie weer op nul.

Succes ermee.

Groeten Ron :)

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena