- Ontvangen bedankjes 0
Bezoekpieken beter opvangen
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
03 feb 2015 06:18 #9390
door Gast
Bezoekpieken beter opvangen werd gestart door Gast
Hoe kan mijn joomla laden van pagina's op piek bezoektijden te verbeteren?
Gelieve te helpen is het zo imortant lieve
[edit hvdmeer] Uw topic is verplaatst naar het juiste forum, graag opletten in welke forum u een topic plaatst.
Gelieve te helpen is het zo imortant lieve
[edit hvdmeer] Uw topic is verplaatst naar het juiste forum, graag opletten in welke forum u een topic plaatst.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
03 feb 2015 06:18 #9391
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Bezoekpieken beter opvangen
Welkom Karimakabe. Ik heb je bericht verplaatst omdat het niet de bedoeling is om in een lukraak topic je vraag te stellen, daarvoor kan je zelf een nieuw topic aanmaken. Ook heb ik je handtekening verwijderd uit je bericht, die mag je in je gerbuikerspaneel instellen.
Welke Joomlaversie gebruik je? Dan kan ik je topic eventueel op de juiste plaats zetten. Over welke site gaat het?
Welke Joomlaversie gebruik je? Dan kan ik je topic eventueel op de juiste plaats zetten. Over welke site gaat het?
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 feb 2015 06:18 #9392
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Bezoekpieken beter opvangen
Als het echt piek belasting is en je veel modules hebt die niet essentieel zijn, dan kun je tijdelijk niet essentiele modules uitschakelen. Een klant van mij had 30+ modules op die home page, en die haalden dan de laatste 25 forum berichten op etc. Dat scheelde behoorlijk omk die uit te zetten.
Maar je kunt beter analyseren of je voldoende aan je hosting omgeving doet (samen met je hoster). Wordt Joomla! gecacht bijvoorbeeld? Daar kan je hoster meer over vertellen.
Maar je kunt beter analyseren of je voldoende aan je hosting omgeving doet (samen met je hoster). Wordt Joomla! gecacht bijvoorbeeld? Daar kan je hoster meer over vertellen.
Discussie gesloten.
- joris85
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 feb 2015 06:18 #9393
door joris85
Beantwoord door joris85 in topic Bezoekpieken beter opvangen
Ik zou ook vooral naar caching en comprimeren kijken.
Hier topic over snelheid:
forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?p=114113
Als dit goed is ingesteld en je hebt een goede hoster kan je best veel hebben.
Wat is je piek aan bezoekers?
Welke hosting provider zit je?
Weet je je limieten?
Wat info over mijn onderzoek:
Ik zit bij XXL webhosting en test met Loadimpact (google maar op trial). Dan kan ik op een site zo'n 150 tot 250 Virtuele users die als een gek klikken op aan.
De siteground Cloud a 50,- per maand kon niet meer aan in zijn geheel want die heeft geen limiet per account (ik was erg teleurgesteld)
Toen ik de duurdere a 100,- per maand testen kon ik wel tot 400-600 gebruikers.
Dus XXL kan meer aan dan de siteground kleine cloud. De volledige dure pakket waar je honderden sites op kwijt kan kan in totaal 400-600.
XXL heeft alles op limiet a 250 per account en ik kan 200 accounts maken voor 50 euro per maand.
Houd rekening dat zo'n virtuele user een zenuwachtige bezoeker is en dat exact op dezelfde secondes klikt. Dus 250 Vu's kunnen duizenden bezoekers per uur zijn.
Hier topic over snelheid:
forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?p=114113
Als dit goed is ingesteld en je hebt een goede hoster kan je best veel hebben.
Wat is je piek aan bezoekers?
Welke hosting provider zit je?
Weet je je limieten?
Wat info over mijn onderzoek:
Ik zit bij XXL webhosting en test met Loadimpact (google maar op trial). Dan kan ik op een site zo'n 150 tot 250 Virtuele users die als een gek klikken op aan.
De siteground Cloud a 50,- per maand kon niet meer aan in zijn geheel want die heeft geen limiet per account (ik was erg teleurgesteld)
Toen ik de duurdere a 100,- per maand testen kon ik wel tot 400-600 gebruikers.
Dus XXL kan meer aan dan de siteground kleine cloud. De volledige dure pakket waar je honderden sites op kwijt kan kan in totaal 400-600.
XXL heeft alles op limiet a 250 per account en ik kan 200 accounts maken voor 50 euro per maand.
Houd rekening dat zo'n virtuele user een zenuwachtige bezoeker is en dat exact op dezelfde secondes klikt. Dus 250 Vu's kunnen duizenden bezoekers per uur zijn.
Discussie gesloten.