Joomla 2.5.x

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8996 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 2.5.x
TS staat voor Topic Starter, jij dus :-)
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8991 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Joomla 2.5.x
Ooit zal je inderdaad over moeten :-)
Voordeel van de nieuwe 3 is dat als het goed is geen upgrades en migraties meer nodig zijn.
Dus ben je eenmaal op 3 dan wordt dat een stuk makkelijker voor de bouwer om hem up to date te houden.
Maar of dit daadwerkelijk zo is moeten we nog zien. Tot nu toe heb ik na joomla 3.2 nooit echte problemen gehad met updaten (klop klop).

Op 2.5 blijven scheelt updaten want na dit jaar kan dit niet meer ;-)
Vernieuwingen in extensies zullen zoals Rondeb aangeeft langzaam stoppen.
Ik ken alleen Acymailing die nog steeds voor joomla 1.5 updates uitvoert.
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8992 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Joomla 2.5.x
@marijke
Helemaal mee eens :)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8993 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 2.5.x
Meestens mee eens. Toch is er een groepje klanten bij mij dat een beetje tussen de wal en het schip is gevallen. Er is een periode geweest dat migreren eigenlijk wel noodzakelijk was of dat ze "iets nieuws" wilden, en dat J3 in de kinderschoenen stond, als in "je zou het voorzichtig in productie kunnen proberen als het geen ingewikkelde bedoening is en jij tegen een stootje kunt" en het nieuwe release-idee nog niet leefde en veel extensies nog niet beschikbaar waren. J2 stond toen verhoudingsgewijs met J1.5 nog niet eens zo lang op de rit. Die klanten zijn naar J2 gegaan en een "update" is toch vaak iets meer dan een strip van een strippenkaart of iets vergelijkbaars, zeker als het om meer dan een core-site gaat.

en in relatie tot TS: zo'n migratie is zeker geen kattenpis als je de gebruikte commerciele template een beetje getweaked hebt, zelfs als dat volgens de regels is gebeurd. Ze hebben toch altijd wel weer iets aan de spelregels veranderd waardoor het meer dan "een beetje" werk genereert.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8994 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 2.5.x
Dit geeft de website bouwer (TD) als argument om niet over te stappen op Joomla 3.x:
Er is geen noodzaak om over te stappen
- Er zijn geen toegevoegde functionaliteiten die een meerwaarde hebben
- 2.5 is een prima versie die nu nog ondersteund wordt. Op moment dat de centrale ondersteuning vervalt, nemen wij de ondersteuning over
- Dit doen we met een tal van andere websites en klanten
- Uiteraard wordt er door de community geadviseerd om over te stappen, net zoals dat een autogarage adviseert om ieder jaar een andere auto te kopen

Alles valt en staat met onderhoud en updates. Wij zijn een internetbureau en volgen niet altijd de paden van de community. Juist om kwetsbaarheid te voorkomen.

Reactie(S) hierop?
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8995 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Joomla 2.5.x
Leuke vergelijking de garage, maar wij proberen te helpen en niet je een oor aan te naaien.
Ik heb nog klanten op joomla 1.5 en dat zijn visitekaartjes zonder login mogelijkheden ed.
Die durf ik wel te laten staan. Dus het is niet altijd noodzakelijk. Maar voor een goede site met functies bouw ik direct om als de klant dat wilt.


Je moet je beseffen dat veiligheid vooral voor een website waar je je geld mee verdiend erg belangrijk is. Ziet google malware op je site dan gooit hij je er meteen uit.
Malware/spyware kan voor al jouw bekende/bezoekers een probleem zijn.
Ik ben 2 weken geleden gehack op een 2.5.24 en heb tot vandaag geen idee hoe.
Wel was het een smerige hack en ik moest 3 maanden oude backup terughalen.
Alles uitpluizen was al gauw 4uur werk.
Gelukkig was dit een van de weinige sites die niet door mij gehost worden dus goede reden voor goede hoster :D
En ik doe echt ook echt aan veiligheid maar hier zat ergens een lek

Zelf de ondersteuning is inderdaad erg moeilijk bij te houden. zoekt hij de lekken op van zijn extensies en de Joomla?

Je zou bijna denken een luie autoverkoper :)
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8999 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Joomla 2.5.x
Kijk is naar yootheme en bekijk een willekeurig template met je telefoon of pas de breedte van je browser aan. Het beeld veranderd, content verplaatst. Menu wordt een mobile menu. Dat is het verschil. Toonbaar op een iphone of geoptimaliseerd is iets heel anders :)

Snelheid kun je van alles voor doen.
Caching
Browser caching
Comprimeren

Nadeel van standaard templates is veel code die je niet nodig hebt.
Ik check altijd op google speedtest en webpagetest.org
Zo krijg je een indruk wat bij jou de eerste belangrijke punten zijn voor opgimalisatie.de grootste winst is zo gedaan. Echt goed optimaliseren kost wat meer tijd
Onderwerp is gesloten.
  • slibbe
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #9001 door slibbe
Beantwoord door slibbe in topic Joomla 2.5.x
De enige reden die ik kan bedenken om niet over te stappen op 3.x zou zijn dat je een extensie gebruikt welke niet beschikbaar is onder 3.x, en die je om wat voor reden dan ook 'onmisbaar' acht.
Alle andere redenen zijn drogredenen mijns inziens.

Uiteraard komt het wel weer vaak genoeg (te vaak) voor dat degene die besluit, niet degene is die in staat is een goed besluit te nemen. Maar dat is een organisatorisch issue; daar gaan wij niet over op dit forum ;)

Proud participant of jcycle.org :-)
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #9000 door Joris85
Beantwoord door Joris85 in topic Joomla 2.5.x
Laat je site onderhouden door lazysites.nl!
Geen update kosten, geen nieuwe versies (gebruik op eigen risico) :-D
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 okt 2014 17:16 #8990 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 2.5.x
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, dat de website bouwer (TD) niet om wil gaan, naar Joomla 3.x. Het heeft toch ook te maken dat het een stuk veiliger is, toch?
Kan iemand mij zeggen, wat de voordelen/nadelen zijn als de site blijft draaien op Joomla 2.5.x?
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena