Amp html

• Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Lees meer
05 nov 2015 13:04 #797 door Wim Houtman
Amp html werd gestart door Wim Houtman
Op www.ampproject.org staat info over het AMP (Accelerated Mobile Pages) project van google om websites optimaal snel weer te geven op mobiel. Die websites komen hoger in zoekresultaten. Heel interessant natuurlijk. Wie weet hier meer van en kan joomla hiermee overweg (wordpress iig wel las ik).

Open op mobiel Chrome app , ga naar g.co/ampdemo En dan vind je AMP HTML sites. Ik heb er net over gehoord in een webinar van Tonny Loorbach en ben het nu aan het uitzoeken, maar als iemand hier meer over weet icm Joomla hoor ik dat graag
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
05 nov 2015 13:04 #798 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Amp html
Hallo,

ik kwam onderstaande link tegen en daar kan ik op uitmaken dat joomla 3 het nog niet ondersteund misschien in de toekomst joomla 4 wel.

forum.joomla.org/viewtopic.php?f=48&t=895706

Zelf heb ik me nog niet verdiept in ampproject dus daar kan ik (nog) niet over mee praten/discussiëren.

Groeten Ron ;)
Discussie gesloten.
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 nov 2015 13:04 #799 door
Beantwoord door in topic Amp html
Voor WordPress is er al een enige tijd een hele simpele plugin te verkrijgen. Ik zie niet in waarom dit niet gerealiseerd zou kunnen worden voor Joomla. Denk dat het afwachten word wanneer een programmeur dit op pakt voor Joomla. Zelf heb ik de kennis helaas niet.

Maar wat ik me afvraag je kan toch al html pagina's genereren binnen Joomla wat voegt het amp dan nog meer toe?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
05 nov 2015 13:04 #800 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Amp html
Ik zat net even de reports op volunteer.joomla.org te bekijken/lezen en kwam deze over AMP tegen. Er is dus een werkgroep voor AMP gestart.

volunteers.joomla.org/reports/143-amp-in...ing-november-13-2015

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Lees meer
05 nov 2015 13:04 #801 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Amp html
Dank jullie voor de reacties. Afwachten dan maar
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
05 nov 2015 13:04 #802 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Amp html
Google schijnt met Wordpress samen te werken dus dan is het logisch dat die verder zijn. Daarnaast wordt deze door maker van Wordpress ontwikkeld, het bedrijf met een gigantische omzet (miljarden?) dus om daar resources voor vrij te maken is makkelijk. Google gebruikt blijkbaar zelfs een WP blog voor het AMP-project, dus die zitten aardig met elkaar te werken.

Drupal heeft een plugin maar die is nog niet klaar en beperkt functioneel naar wat ik zie.

Bij Joomla wordt het, net als Drupal, door vrijwilligers opgepakt. Ik heb zien staan dat het de bedoeling is dat in 2016 dit opgepakt gaat worden maar dan was niet op een officiele website van Joomla. Volgens mij zal dit toch ook door de templatemakers opgepakt kunnen worden.

Bericht toegevoegd op 17 februari 2016 om 20:51
Vorige bericht was op 17 februari 2016 om 09:28

[/COLOR]Een stukje uitleg van een derde partij: www.niemanlab.org/2015/10/get-ampd-heres...peed-up-your-website .
Op die pagina staat een voorbeeld AMP-blog/artikel. Ik vind het er niet uit zien.

Er is inderdaad nog maar één javascript te gebruiken op een AMP-pagina, en dat is die van Google AMP zelf. Je mag ook geen CSS-bestanden inladen, dat moet dan allemaal inline als ik het goed begrijp. Een kritisch comment op tweakers.net over AMP.

Met wat ik tot nu toe lees word ik niet blij van Google AMP, we zullen het de komende maanden wel merken

Inmiddels is er een extensie waarmee het gebruik Google AMP in Joomla! mogelijk is, deze is van Weeblr (die ook SH404SEF en Josetta uitbrengt): weeblr.com/joomla-accelerated-mobile-pages/wbamp

Wil je iets weten over deze extensie, Simon Kloostra heeft hem al voor je getest:
joomlaseo.com/nl/blog/google-amp-support-in-joomla

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
05 nov 2015 13:04 #803 door Wim Houtman
Tijd geleden alweer en met wbamp lukte het om amp pagina's weer te geven. Totdat het niet meer werkte na updates van Joomla. Deze week weer verder gegaan.met de nieuwe versie plg_wbamp_1.5.0.585_community die nu op weeblr.com/download wordt aangeboden Maar helaas, werkt ook niet ( ...! ) Er blijkt een nog nieuwere versie te zijn plg_wbamp_1.5.1.592_community die te te vinden is in het forum van weeblr: weeblr.com/forum/question/another-blank-...mp-community-version en die werkt. JOEPIE.

... Maar helaas niet op mijn homepage, omdat er speciale artikelen worden getoond en geen artikel. Maar anders zou ook de home amp fähig zijn .

Over de zin van AMP valt te discusieren, maar ik denk dat je mobiele weergave zo simpel mogelijk moet houden. Nou vind ik mijn responsive template veel beter ogen dan de uitgeklede versie van AMP. Bovendien is de mijne ook snel genoeg. Volgens mij worden beide variaties getoond op mobiel, maar komt er een icoontje voor de amp versie in de zoekresultaten op mobiel heb ik gelezen. Dat heb ik nog niet onderzocht.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
10 apr 2017 08:07 #12370 door Wim Houtman
TIP Vanavond 10 april '17 in De Meern - Utrecht Accelerated Mobile Pages – presentatie door Simon Kloostra :D zie AMP
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena