Hoe contactformulier in artikel integreren?

• Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
28 apr 2015 09:59 #7551 door Marielle Vangerven
Hoe contactformulier in artikel integreren? werd gestart door Marielle Vangerven
Ik heb een website die uit 1 pagina bestaat. Nu wil ik mijn contactformulier daarop zichtbaar hebben. Ik gebruik hiervoor het standaard contactformulier van de componenten waarop alles wat ik zichtbaar wil, ingevuld is.
Ik heb ook reeds een onzichtbaar menu aangemaakt waar ik het contact heb aan gekoppeld. Tevens heb ik een artikel aangemaakt waarin ik de link maak met de contact via {component url="hierin staat alles wat achter link van het item contacts in het onzichtbaar menu"} en toch krijg ik mijn contactformulier niet op mijn website.
De contactpersoon staat zichtbaar op "direct" in de instellingen maar als ik naar mijn website ga krijg ik gewoon mijn artikel te zien waarin ik link naar het contactformulier met de link zichtbaar als {component url ....}
Ik heb al al mijn instellingen nagekeken en vind de fout niet.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
28 apr 2015 09:59 #7552 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Hoe contactformulier in artikel integreren?
Hallo,

zelf gebruik ik chronoform voor formulieren.
Hierbij zit ook de optie dat je het formulier door middel van een code in een artikel kan plaatsen misschien is dat wat voor je.

Succes ermee.

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
28 apr 2015 09:59 #7553 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hoe contactformulier in artikel integreren?
MarVan, gebruik je Component Anywhere van NoNumber? Of Component Include , want je code moet wel door een plugin worden ondersteund, want anders werkt het niet. Let goed op de instructies hoe je de code exact moet opbouwen.
Succes!
Lianne
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
28 apr 2015 09:59 #7554 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic Hoe contactformulier in artikel integreren?
Dag Lianne
Ik begrijp niet goed waar ik kan vinden welke van de twee ik gebruik. Ik gebruik Joomla versie 3.4.1 en als je dan in componenten gaat, wat je daar krijgt onder "contactpersonen" gebruik ik.
De link die op mijn website staat, nl. die {component url= ...}, die werkt ook. Als je erop klikt, krijg je het contactformulier in een nieuw venster. Maar ik wil dat het formulier komt de staan in de plaats van die link, direct zichbaar.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
28 apr 2015 09:59 #7555 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hoe contactformulier in artikel integreren?
Hi,

@Suvel: goede suggestie. Ik heb even gekeken of deze extensie ook wordt vermeld op de officiële joomla-extensie-directory: inderdaad het geval, en goed beoordeeld. Ik denk dat het goed is dat we als ervaren gebruikers, zeker in topics waar een minder ervaren gebruiker een vraag stelt, deze check altijd doen. Evenwel moet je ook voorzichtig zijn met een wel vermelde en goed beoordeelde extensie, het internet is nu eenmaal een gevaarlijke plek.

Wat we vrij zeker kunnen stellen is dat de extensie van NoNumber aan de hoogste eisen voldoet. De (Nederlandse) ontwikkelaar is zeer gewaardeerd.

@Marvan. Wat je wilt kan. Hiervoor heb je een plugin nodig. Ik suggereer je er twee, Suvel suggereert je er een. Plugins installeer je aanvullend op de Joomla software: het zijn aanvullingen op je systeem. Een overzicht van al je plugins tref je aan binnen de tab 'Extensies" > Pluginbeheer.
Als je niet weet of je een van deze plugins al hebt geïnstalleerd, dan is dit waarschijnlijk niet het geval. Ik beveel zoals je uit het voorafgaande begrijpt aan om de NoNumber-suggestie te gebruiken.

Ik wil je eventueel wel even verder helpen. Benader me maar via een pm (tik op mijn naam).

groet,
Lianne
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
28 apr 2015 09:59 #7556 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic Hoe contactformulier in artikel integreren?
Lianne, ik heb de plugin geïnstalleerd en het werkt fantastisch! Merci om het mij met hand en tand uit te leggen!!!
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena