Artikel horend bij hoofdmenu wordt niet getoond

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jun 2015 12:27 #7142 door
Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus als ik de vraag niet correct stel hoor ik het graag.
Voor onze vereniging heb ik de website gemaakt ( www.kzhm.nl ).
In de menubalk zijn een paar hoofdmenu's waar wel tekst onder hangt maar die wordt niet standaard getoond.
Bijv. klik op Vereniging en het submenu rolt uit. Als je op een item klikt verschijnt de correcte tekst. Alleen hoort bij Vereniging ook tekst die niet standaard verschijnt. Klik je via het broodkruimelpad terug van een subitem naar Vereniging verschijnt de tekst wel.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de tekst ook verschijnt na aanklikken Vereniging?
Site draait op Joomla 3.4.1

Alvast bedankt,

Jan
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
03 jun 2015 12:27 #7143 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Artikel horend bij hoofdmenu wordt niet getoond
waarschijnlijk heb je nu bij dat menu een menu-itemtype > menukop geselecteerd.
wat ook kan is dat je eerst een artikeltje maakt wat je bij dat menu item wil laten lezen.
en dan ga je weer naar je menu item toe en kis je in plaats van menu-itemtype - menukop
menu-itemtype Individueel artikel en kies je bij selecteer je artikel dus die gene die je wilt eigenlijk is het gewoon het zelfde als wat je in de submenu's heb gedaan

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jun 2015 12:27 #7144 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Artikel horend bij hoofdmenu wordt niet getoond
Hi,

Dit zit waarschijnlijk in je template ingebakken. Wanneer je een submenu hebt, wordt je menu-item een zogenaamde dropdown-link. Kun je ons het stuk geven uit de index.php dat handelt over de navbar?

groet,
Lianne
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jun 2015 12:27 #7145 door Gast
Jan, uiteraard hadden we al met Firebug de zaak bekeken, je templatebestanden dat lukt uiteraard niet. Er zit code in je template, die maakt dat een menu-item met een submenu zich als toggle gedraagt, we kunnen dit niet in Firebug zien hoe dit is geregeld.
Code:
<ul class="nav menu "> <li class="item-101 current active"></li> <li class="item-133 dropdown deeper parent"></li> <li class="item-103 dropdown deeper parent"></li> <li class="item-114"></li> <li class="item-109"></li> <li class="item-110"></li> <li class="item-112"></li> </ul>
Deze code is dus blijkens dat wat je weergeeft, niet in de index.php verwerkt, maar elders. Zie je een bestand die lijkt te regelen hoe het hoofdmenu zich gedraagt, bijvoorbeeld in een js-bestand??

Of heb je een menu-extensie ingezet?

Groet,
Lianne
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jun 2015 12:27 #7146 door Gast
Bij de parent items zie ik een link als volgt:

[HTML]<a class=" dropdown-toggle" data-toggle="dropdown" href="#"><span>Vereniging<b class="caret"></b></span></a>[/HTML]

Met de href op # lijkt het dus dat men doelbewust ervoor kiest om de parent items niet klikbaar te maken. De vraag is even wat er gebeurt als je dat aanpast en je bekijkt de website op een smartphone. Met je vinger kan je niet hoveren, dus als je tapt op Vereniging dan open je direct de pagina in plaats van het submenu.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jun 2015 12:27 #7147 door Gast
Dat klopt wel, maar dan werkt het submenu weer niet. Deze opent op het moment dat je klikt, maar als je de # vervangt door een link dan opent de klik de pagina, in plaats van dat het submenu uitrolt.

Ik zie hier wel een oplossing hiervoor, maar dat betekent dat enkel het dropdown pijltje het submenu laat uitklappen. Waarschijnlijk zit er in je template een mapje "html > mod_menu" waar je aanpassingen kan maken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena