Database collatie wijzigen

• Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
15 jul 2015 11:34 #6651 door Wim
Database collatie wijzigen werd gestart door Wim
Bij twee sites blijkt de database collatie te staan op latin1_swedish_ci, terwijl utf8_general_ci me normaal lijkt. Geen idee hoe dit heeft kunnen ontstaan.

Iemand een idee hoe ik dat kan aanpassen?

Heel erg nodig is zo’n wijziging misschien niet. Maar met die twee sites heb ik wel een raar soort vertraging. Aanpassingen die ik backend doorvoer, worden wel direct opgeslagen, maar zijn pas na 10 of 20 minuten of nog later in de site te zien. En ja, caching staat uit, ik doe aan browser verversen - zelf in een nieuw te starten andere browser zijn de wijzigingen niet direct te zien. De server reageert op zich wel goed.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 jul 2015 11:34 #6652 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Database collatie wijzigen
Heb het niet getest, maar dit lijkt het perfecte tooltje voor je: Phoca Changing Collation . Maak van tevoren natuurlijk goede backups, mocht het toch voor problemen zorgen.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
15 jul 2015 11:34 #6653 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Database collatie wijzigen
Dank jEmiel.

Die had ik al gezien, maar daar werd ik niet helemaal lekker van toen ik de gebruiksaanwijzing las. Dan moet ik iets kopiëren naar de server - geen idee hoe dat moet.
M'n hoster wees me op een manier waarbij ik wat code moest aanpassen via Terminal. Brrr, daar blijf ik liever bij weg. Enge dingen.

Inmiddels heb ik (hopelijk, waarschijnlijk) een veel simpeler oplossing gevonden. Gewoon via phpMyAdmin.
Open de database, ga naar Operations > Collation, kies via het trekmenuutje de juiste collatie en klik op Go.
En klaar!

Dat heb ik inmiddels bij twee sites zo gedaan, en ze werken vooralsnog helemaal prima.
Er is natuurlijk een kansje dat hierdoor later alsnog op een of andere manier problemen opduiken.

Bericht toegevoegd op 15 juli 2015 om 18:18
Vorige bericht was op 15 juli 2015 om 18:09

En ja, natuurlijk had ik vooraf een backup gemaakt. Met Akeeba.

Lang leve De Griek!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena