Echt heel basic verkoop extensie?

• Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Lees meer
18 jul 2015 16:01 #6547 door Meander
Echt heel basic verkoop extensie? werd gestart door Meander
Op mijn nieuwe website wil ik - net als bij mijn vorige webshop- voornamelijk digitale content aanbieden, en dan misschien later nog uitbreiden met fysieke artikelen.

Ik heb tot nu toe dus eigenlijk weinig te maken met gewicht, verzendkosten, facturen, en al die andere geavanceerde functies die de meeste E-Commerce extensies bieden

Ik heb even Virtue Mart geprobeerd, en ook Hika Shop.
Maar beide extensies zijn voor mijn doeleinden eigenlijk overkill.

Ik heb al wel vast Pay per Download gedownload, maar heb dit nog niet geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Daar komt bij dat ik af en toe ook wel wat fysieke producten via mijn site wil verkopen.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon iets voor een bescheiden webshop die ik later evt nog uit kan breiden mocht dat noodzakelijk zijn.

Mijn vraag is dus wat dan voor mij het meest geschikt is, of op welk trefwoord ik dan zou moeten zoeken voor een geschikte extensie?

Alvast bedankt!

Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 jul 2015 16:01 #6548 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Echt heel basic verkoop extensie?
Je zoektocht voor een extensie begint eigenlijk altijd op de 'JED' (Joomla Extensions Directory), waar je in verschillende categorieën kan zoeken. Voor jou doel zou dat dan de e-commerce categorie zijn, en de shoppingcart als subcategorie:
extensions.joomla.org/category/e-commerc...opping-cart?&start=0

Kijk vooral ook naar de reviews daar om meer te weten te komen over het gebruik (gemak) en verdere documentatie. Zelf vind ik dat een goede bron om te beslissen welke extensies ik ga testen voor een bepaald doel. Ook kijk ik meestal of de extensie niet te oud is, ofwel regelmatig van updates wordt voorzien. Je wilt immers niet na een aantal maanden geconfronteerd worden met het feit dat een extensie niet langer ontwikkeld wordt of ondersteund wordt.

Je noemt Virtuemart en Hikashop. De eerste schijnt een beetje aan populariteit te verliezen terwijl Hikashop meer en meer gebruikt wordt. Maar uiteraard is dat wel persoonlijk. Verder zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar J2Store, die me voor jou doeleinden ook geschikt lijkt. Ondanks dat je Hikashop wat overkill vindt geef je ook aan dat je wellicht in de toekomst wilt uitbreiden. Houd daar toch rekening mee, want kiezen voor een simpeler extensie met minder mogelijkheden zou ook kunnen inhouden dat je later weer over moet naar een andere extensie als je wilt uitbreiden, met alle gevolgen van dien. Ook al heeft een bepaalde extensie soms veel opties, het wil niet zeggen dat je ze ook allemaal moet gebruiken.

Nog een tip zou kunnen zijn om eerst te beginnen met een (simpele) formulier extensie wanneer je begint met een paar producten. Hier vind je ze extensions.joomla.org/category/contacts-and-feedback/forms
RS forms (wel een betaalde) heeft goede plugins om zoiets bijvoorbeeld te bereiken.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 jul 2015 16:01 #6549 door Gast
Helemaal eens met wat Marijke schrijft.
Ik gebruik hikashop al wat langer en op diverse sites.
De nieuwste versie is 2.5.0. is goed.

Als je makkelijk digitale content wil aanbieden en gemakkelijk een groot aantal beschikbaar wilt maken, heb je de business versie nodig.
Dan kun je die content in de hikashop beheeromgeving uploaden naar een beveiligde map op de webserver.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Lees meer
18 jul 2015 16:01 #6550 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Echt heel basic verkoop extensie?
@Meander: wij verkopen e-books in onze Hikashop-webshop. Je kunt van alles instellen, bijvoorbeeld hoe vaak iets gedownload mag worden, hoe lang na de bevestiging van de bestelling het e-book gedownload mag worden, of de download na betaling automatisch beschikbaar is of dat je hem handmatig beschikbaar maakt etc. De digitale producten upload je gewoon in de backend van je shop, Hikashop ze ze zelf in een speciale upload-omgeving neer. Als de klant het product gaat downloaden, moet-ie eerst inloggen om dat de kunnen doen.

Wat de betaling betreft: je kunt verschillende betaalmethoden instellen in Hikashop. Wij gebruiken ccIDEAL icm Targetpay, en dan vallen de kosten wel mee (voor ccIDEAL klanten hanteert Targetpay speciale tarieven). Er zijn trouwens ook kosten verbonden aan geld ontvangen via PayPal; PayPal betalingen zijn voor ons duurder dan iDEAL-betalingen.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
18 jul 2015 16:01 #6551 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Echt heel basic verkoop extensie?
Als Hikashop en Virtuemart te uitgebreid zijn kan ik je J2Store aanraden. Dit is een eenvoudigere webshop, maar heeft zeker nog genoeg mogelijkheden.

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 jul 2015 16:01 #6552 door Gast
Ja, PayPal is eigenlijk altijd duurder dan iDEAL. Vooral iDEAL via een PSP zoals Mollie en TargetPay is het goedkoopste wat je als Nederlander aan andere Nederlanders kan aanbiedingen qua betalingen.

Je kunt e-books (digitale producten) ook met HikaShop doen, een fijne extensie. Ik heb hier een lijst met verschillende betaal extensies mocht je toch verder willen kijken:
www.joomlavirtuemartideal.nl/joomla-webw...-extensies-met-ideal
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena