Website verhuizen ivm gebrek aan ruimte

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 aug 2015 07:43 #6399 door
Hallo allemaal,

M'n vereniging gebruikt nog joomla 2,5 i.v.m. sommige componenten enz.
Nu we ruimte te kort hebben en om bij de huidige geen optie is om een abonnement nemen is het genoodzaak om onze website te verhuizen.

We hebben nogal veel informatie opstaan zoals tekst en foto's.
Mijn vraag is natuurlijk wat is verstandiger helemaal opnieuw beginnen
met een schone installatie of is er een mogelijkheid om deze zo te kopieren / exporteren en op de nieuwe provider importeren?

Alvast bedankt.

Rocks
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Lees meer
03 aug 2015 07:43 #6400 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Website verhuizen ivm gebrek aan ruimte
Je kunt je website verhuizen naar een andere provider zonder problemen. Waarom blijf je niet bij de huidige is mijn vraag?

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 aug 2015 07:43 #6401 door
Beantwoord door in topic Website verhuizen ivm gebrek aan ruimte
15 jaar terug waren andere beheerders van de site en ik heb dat over genomen sinds een aantal jaren. Bij de huidige provider hebben ze nu 2 GB voor ? 60,- p.j. en wil je 4 GB betaal je 110,- p.j. Zelf heb ik ook een website gehad bij een andere provider met goede ervaringen waar je 25 p.j. incl. 15 GB webruimte incl. mail. Er staan voornamelijk veel foto's erop en ze willen eigen opnames erop zetten die alleen voor de leden zijn bestemd en dat vraagt ook weer ruimte terwijl ze nu nog 0,50 gb over hebben waar ook nog alle mails binnen komen. En voor deze prijs hoef je dat niet te laten.

Bericht toegevoegd op 3 augustus 2015 om 10:21
Vorige bericht was op 3 augustus 2015 om 10:19

Maar welke stappen moet ik ondernemen i.v.m. het cms systeem joomla en bestanden?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
03 aug 2015 07:43 #6402 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Website verhuizen ivm gebrek aan ruimte
Je kan met Akeeba backup makkelijk een site verplaatsen. Je kan deze ook dan lokaal zetten en deze upgraden naar Joomla 3.

Je kan ook kiezen voor een schone installatie en dan rustig alles weer te installeren wat je nodig hebt. Artikelen en gebruikers kan je makkelijk via J2XML overzetten. Dan begin je inderdaad mooi en schoon maar het is wel wat meer werk.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena