- Berichten: 17
- Ontvangen bedankjes 0
Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
01 sep 2015 13:09 #5985
door Wim
Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk werd gestart door Wim
Vreemd verschijnsel: aanpassen van een module via frontend lukt opeens niet meer. Het ‘potlood-icoontje’ verschijnt niet meer bij hover over de module.
Aanpassen van artikelen gaat wel; het rader-icoontje is gewoon te zien.
Dit geldt bij login als Beheerder.
Als ik inlog als superadmin verschijnt bij hover het potlood-icoon nog wel bij modules. Dus de functionaliteit is er nog wel, maar niet meer bij de Administrator.
De belangrijkste gebruiker van deze site heeft alleen rechten als Administrator (en dat moest echt maar zo blijven).
Betreft een site gebouwd met template Protostar, J 343.
Ik weet niet goed waar ik deze onvolkomenheid zoeken moet: bij Protostar, bij Joomla, bij JCE, bij Gebruikersbeheer, bij php?
Iemand een idee?
Aanpassen van artikelen gaat wel; het rader-icoontje is gewoon te zien.
Dit geldt bij login als Beheerder.
Als ik inlog als superadmin verschijnt bij hover het potlood-icoon nog wel bij modules. Dus de functionaliteit is er nog wel, maar niet meer bij de Administrator.
De belangrijkste gebruiker van deze site heeft alleen rechten als Administrator (en dat moest echt maar zo blijven).
Betreft een site gebouwd met template Protostar, J 343.
Ik weet niet goed waar ik deze onvolkomenheid zoeken moet: bij Protostar, bij Joomla, bij JCE, bij Gebruikersbeheer, bij php?
Iemand een idee?
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 sep 2015 13:09 #5986
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
kan het zijn dat je dat uitgeschakeld hebt bij Modulebeheer Opties Rechten voor de beheerder?Ik weet niet goed waar ik deze onvolkomenheid zoeken moet: bij Protostar, bij Joomla, bij JCE, bij Gebruikersbeheer, bij php?
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
- Berichten: 17
- Ontvangen bedankjes 0
01 sep 2015 13:09 #5987
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
Nee, de Administrator (waar daar gaat het om) mag daar alles.
Tja, en dat is eigenlijk te veel, natuurlijk.
Ik vermoed dat er tijdens een update eens iets is gewijzigd. Want het wás altijd in orde, en opeens mag de Admin dat niet meer.
Tja, en dat is eigenlijk te veel, natuurlijk.
Ik vermoed dat er tijdens een update eens iets is gewijzigd. Want het wás altijd in orde, en opeens mag de Admin dat niet meer.
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
- Berichten: 17
- Ontvangen bedankjes 0
01 sep 2015 13:09 #5988
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
Ja, dat kan wel.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 sep 2015 13:09 #5989
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
dan moet het via frontend ook lukken.
alle caches geleegd?
alle caches geleegd?
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
- Berichten: 17
- Ontvangen bedankjes 0
01 sep 2015 13:09 #5990
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
Ha ha, ja Adje, dat is ook mijn mening.
Maar hij klopt dus niet.
Caches geleegd. Diverse browsers geprobeerd. Twee accounts met Admin-rechten, twee verschillende computers op twee IP-adressen. Lukt allemaal niet.
Bedenk niet dat het ook kan zijn dat 'slechts' het bewerk-icoontje niet wordt getoond. Dus dat de rechten wel kloppen, maar dat de werking van het systeem krom is.
Maar hij klopt dus niet.
Caches geleegd. Diverse browsers geprobeerd. Twee accounts met Admin-rechten, twee verschillende computers op twee IP-adressen. Lukt allemaal niet.
Bedenk niet dat het ook kan zijn dat 'slechts' het bewerk-icoontje niet wordt getoond. Dus dat de rechten wel kloppen, maar dat de werking van het systeem krom is.
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
- Berichten: 17
- Ontvangen bedankjes 0
01 sep 2015 13:09 #5991
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
Sorry, ik vergeet iets belangrijks. Het gaat hier om frontend bewerking, dus geen login via /administrator.
Als je naar pagina Contact gaat, zie je linksonder een inlogformuliertje. Daar logt de standaard gebruiker (eigenaar) van deze site in. En dan kan hij geen modules bewerken. Terwijl dat eerder wel zo was.
Excuus voor deze late toelichting - ik was er even niet helemaal bij. Had vooral veel andere dingen te doen.
Als je naar pagina Contact gaat, zie je linksonder een inlogformuliertje. Daar logt de standaard gebruiker (eigenaar) van deze site in. En dan kan hij geen modules bewerken. Terwijl dat eerder wel zo was.
Excuus voor deze late toelichting - ik was er even niet helemaal bij. Had vooral veel andere dingen te doen.
Discussie gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Lees meer
- Berichten: 17
- Ontvangen bedankjes 0
01 sep 2015 13:09 #5992
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Aanpassen module via frontend opeens onmogelijk
Nou breekt m'n klomp - nu doet ie het wel!
Heb jij toch stiekum iets aangepast? (Dank, in dat geval)
Ik ga eens navragen bij de hoster, want daar waren problemen. Ik kan daar bij drie sites via ftp geen contact krijgen. Maar of dat verband zou houden met het niet kunnen bewerken via frontend, zou me verbazen.
Hoe dan ook, dit probleempje is uit de wereld.
Dank voor je inspanningen!
Heb jij toch stiekum iets aangepast? (Dank, in dat geval)
Ik ga eens navragen bij de hoster, want daar waren problemen. Ik kan daar bij drie sites via ftp geen contact krijgen. Maar of dat verband zou houden met het niet kunnen bewerken via frontend, zou me verbazen.
Hoe dan ook, dit probleempje is uit de wereld.
Dank voor je inspanningen!
Discussie gesloten.