- Ontvangen bedankjes 0
''Unwritable'' Log- + Temp Directory + Configuration.php
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
03 sep 2015 07:55 #5976
door Gast
''Unwritable'' Log- + Temp Directory + Configuration.php werd gestart door Gast
Beste mensen,
Als ik bij joomla back-end, naar System > System Information > Directory Permissions ga en kijk ik naar.
configuration.php Unwritable
/var/www/vhosts/cleverwell.nl/logs (Log directory) Unwritable
/var/www/vhosts/cleverwell.nl/tmp (Temp directory) Unwritable
Ik dien deze alle 3 naar writable te krijgen om te kunnen update.
Plz help me.
Als ik bij joomla back-end, naar System > System Information > Directory Permissions ga en kijk ik naar.
configuration.php Unwritable
/var/www/vhosts/cleverwell.nl/logs (Log directory) Unwritable
/var/www/vhosts/cleverwell.nl/tmp (Temp directory) Unwritable
Ik dien deze alle 3 naar writable te krijgen om te kunnen update.
Plz help me.
Discussie gesloten.
- Martijn Maandag
-
- Administrator
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
03 sep 2015 07:55 #5977
door Martijn Maandag
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Beantwoord door Martijn Maandag in topic ''Unwritable'' Log- + Temp Directory + Configuration.php
Je kunt hiermee achterhalen hoe je pad ingesteld moet zijn:
download.joomlacommunity.eu/overige/file/32-path.html
Daarna instellen bij Algemene instellingen.
Volgens mij hoeft de configuration.php niet altijd beschrijfbaar te zijn (hangt van de hoster af). Ik heb twee hosters waar het op niet schrijfbaar staat en gewoon werkt.
Daarna instellen bij Algemene instellingen.
Volgens mij hoeft de configuration.php niet altijd beschrijfbaar te zijn (hangt van de hoster af). Ik heb twee hosters waar het op niet schrijfbaar staat en gewoon werkt.
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
03 sep 2015 07:55 #5978
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic ''Unwritable'' Log- + Temp Directory + Configuration.php
Ik weet niet beter dat de configuration.php uit veiligheid op onschrijfbaar (CHMOD 444) hoort te staan. In dit bestand staat echt alle informatie als databasenaam, -gebruiker, -wachtwoord en dergelijke. Die moet je goed afschermen natuurlijk.
Op mijn site staat deze standaard op 444 en ik kan gewoon alle updates installeren.
Op mijn site staat deze standaard op 444 en ik kan gewoon alle updates installeren.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.