Hoofdmenu aanpassen op/voor mobiel apparaat?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Lees meer
06 sep 2015 13:00 #5705 door Meander
Ik stel mijn vraag maar even hier, want ik weet niet waar deze anders thuis hoort.

Wanneer ik mijn site bekijk op mijn mobiel, dan zie ik alleen maar een grijs blokje staan ipv mijn hoofdmenu (zie afbeelding).
Pas wanneer ik dat grijze blokje aanklik dan zie ik de menu-items van het hoofdmenu staan.

Is dit op de een of andere manier ergens aan te passen zodat het hoofdmenu meteen tevoorschijn komt, zoals in de tweede afbeelding?

Ik gebruik zelf zelden of nooit mijn mobiel voor internet, dus misschien is dit altijd wel zo, maar als ik niet geweten had dat hier eigenlijk een menu hoorde te staan dan had ik waarschijnlijk totaal over dat grijze blokje heen gekeken.


.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Lees meer
06 sep 2015 13:00 #5706 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Hoofdmenu aanpassen op/voor mobiel apparaat?
Hier staat trouwens duidelijk uitgelegd hoe je zo'n extra css bestand maakt (wel in het Engels) bj.zemplate.com/protostar-responsive-tem...e-protostar-template
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 sep 2015 13:00 #5707 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hoofdmenu aanpassen op/voor mobiel apparaat?
dat is heel sterk template-afhankelijk.
Schakel maar eens over naar beez3 dan krijg je een tekst "open menu".
Bij andere templates een trekmenu enz.
Lijkt me niet makkelijk om dat zelf aan te passen.
Ad

PS dat grijze blokje zou je misschien kunnen vervangen door een blokje (plaatje) met de tekst "menu"
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 sep 2015 13:00 #5708 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hoofdmenu aanpassen op/voor mobiel apparaat?

Meander;123631 schreef : Wanneer ik mijn site bekijk op mijn mobiel, dan zie ik alleen maar een grijs blokje staan ipv mijn hoofdmenu (zie afbeelding).
Pas wanneer ik dat grijze blokje aanklik dan zie ik de menu-items van het hoofdmenu staan.
<knip></knip>
Ik gebruik zelf zelden of nooit mijn mobiel voor internet, dus misschien is dit altijd wel zo, maar als ik niet geweten had dat hier eigenlijk een menu hoorde te staan dan had ik waarschijnlijk totaal over dat grijze blokje heen gekeken. .

Dat grijze vlak is normaal voor een mobiele weergave en zou ik niet veranderen in een menu voor de desktopweergave. Wat Adje adviseert kan natuurlijk wel door duidelijker te maken dat het een menu is maar dat is voornamelijk van toepassing voor oudere mensen zo als ik :D
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Lees meer
06 sep 2015 13:00 #5709 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Hoofdmenu aanpassen op/voor mobiel apparaat?
Je kunt het aanpassen met css. Zoek naar de code waarmee het icoon getoond wordt (vast iets met "toggle" of zo, of "off-canvas toggle", of een navbar button) en voeg daar met een :before (of :after, net waar je hem wilt hebben) tekst aan toe. Zoals hier:

.jouw-menuknop:after {
content: "Menu";
}

In dit geval komt de tekst "Menu" achter je menuknop te staan. Gebruik je :before, dan komt-ie ervoor.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 sep 2015 13:00 #5710 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Hoofdmenu aanpassen op/voor mobiel apparaat?
je kunt gerust (tijdelijk) overschakelen van Protostar naar Beez3 en weer terug. Zolang je niets op de module-posities verandert is er geen probleem.
Ad
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Lees meer
06 sep 2015 13:00 #5711 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Hoofdmenu aanpassen op/voor mobiel apparaat?
Zoek in google hide the hamburger on phone. Ik vind veel berichten hierover en wellicht ook wel een oplossing. Het grijze vlakje met 3 streepjes is de hamburger. Ik heb niet deze hele bovenstaande thread gelezen , maar ik zag wel dat hamburger nog niet genoemd was (evenals hidden-phone als Menu class achtervoegsel, maar das geen afdoende oplossing, wel een mogelijkheid)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena