shared hosting max aantal domeinen - websites

  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
29 nov 2022 14:39 #24803 door Wim Houtman
shared hosting max aantal domeinen - websites werd gestart door Wim Houtman
Vraag over langzaam werkende websites of websites die tijdelijk niet of moeilijk te bereiken zijn. Kan dit komen doordat de hosting teveel websites op één shared server zet? Bij deze veronderstelling ga ik er vanuit dat dezelfde website normaal functioneert op een andere shared hosting waar gemiddeld 50 tot 100 websites staan. Ik kom nl shared hosting tegen waar honderden en zelfs duizenden websites op één server staan. En laten nou juist die websites problemen opleveren betreft snelheid en offline issues. Open deur waarschijnlijk, maar ik ben benieuwd naar hoeveel impact zoiets heeft (het betreft goedkope webhosting, meestal) of dat er toch anders over gedacht wordt en iemand weet of het helemaal niets uitmaakt en andere oorzaken heeft. Ga er dan wel vanuit dat de website normaal in elkaar zit.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 nov 2022 14:51 #24804 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic shared hosting max aantal domeinen - websites
Hoi Wim,

in het verleden heb ik wel gehad dat ik een site had op een hosting met 250 site op 1 server.

Een aantal van die sites werd aangevallen door een DOS aanval en de rest van de website hadden er ook last van.
Website lade traag of een 503 fout melding.

Zit bij een partij nu waar ik bijna nooit last heb van langzame sites terwijl ze toch veel sites op 1 server hebben.

Vraagje heb je er last van dan? Vandaag dit probleem gehad?

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
29 nov 2022 16:00 #24805 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic shared hosting max aantal domeinen - websites
Soms krijg ik het verzoek om een website op te knappen die ergens anders gehost wordt en dan merk ik vaak allerlei vertraging en zelfs uitval. Het betreft eigenlijk altijd goedkope hosting en altijd honderden domeinen op 1 server. Maar het vreemde, ik heb er ook één die prima werkt, nooit problems en daar staan maar liefst 88000 sites op. Bij mijn eigen reseller hosting 40 tot 110. Dat geeft wel te denken. Ik vraag me dan af waarom die site op een shared server van 88000 toch goed werkt, zonder vertraging of uitval en zelfs snel. Ik gebruik bij het vinden van die sites viewdns.info/reverseip/ Of zijn die resultaten niet betrouwbaar? Kan ook nog natuurlijk.
Ik begin te vermoeden dat er heel veel domeinen op die server staan, maar geen echte websites. Het gaat om Strato.
Ja, ik was bezig aan een website bij een niet nader te noemen hoster, die traag was en offline ging, dat was al vaker gebeurd als ik ermee aan de slag ging. Er zitten 800 andere websites op dezelfde server. Ik adviseer dan de klant eens te denken aan verhuizen, maar eigenlijk heb ik geen goed argument, vind ik, als ik dan kijk naar die Strato shared servers. Dus misschien is er een andere verklaring.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 nov 2022 16:32 #24806 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic shared hosting max aantal domeinen - websites
Enige wat ik me kan bedenken is dat de hosting server van Strato veel beter is opgebouwd en ook up to date is vergeleken met die (goedkopere) hosting met maar een paar 100 sites.

Zelf host ik vele sites bij een goedkopere hosting en die hebben per server rond 1600 websites op staan en nooit problemen.

Je kan de klant gewoon ook melden dat hosting waar ze nu bij zitten veel uitval heeft en dat je een betere weet.

:)
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
29 nov 2022 16:54 #24807 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic shared hosting max aantal domeinen - websites
Ik concludeer dat ook, hoewel ik mijn bedenkingen had betreft Strato. Hostinger schijnt ook goed te zijn en goedkoop. Daar had ik laatst een site die slechts door 8 websites werd geshared op 1 server. Het aantal maakt dus niet zoveel uit. Jij nog een tip? Zelf betrek ik de hosting als reseller van combell. Hun controlpanel vind ik een verademing vergeleken met plesk oid. En service is top. Ik zal eens kijken of er iets bestaat om de prestatie te loggen van de server, als iemand een tip heeft, graag.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena