Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Ik wil op mijn 4.29 site een aanmeld optie voor Slack maken maar weet niet hoe

  • Chambone
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beginnende Joomla website bouwer
Meer
12 apr 2023 11:37 #25274 door Chambone
Hallo Forum,

Ik wil op de website die ik met beperkte kennis van Joomla bouw voor de Munt gemeenschap een aanmeld mogelijkheid hebben voor de Slack app in de module plek Bottom B.

En dan graag zoals het onderop boven de disclaimer op deze site www.gulden.com/nl staat.


Dat de mensen zich kunnen aanmelden om deel te nemen aan die Munt de Nederlandse Bitcoin Slack. Dit is de link daarvoor join.slack.com/t/muntdenederla-czt8411/s...ypc5REqfHX4KFmk4FdEw

De website die ik maak is www.muntdenederlandsebitcoin.nl/

Dit is de code van Gulden.org maar ik heb geen idee of ik daar wat mee kan want daar snap ik weinig van vandaar mijn vraag om hulp. Hoe maak ik dat in mijn site?
Code:
<div class="slack"> <h3>Meld je aan voor Slack</h3> <div class="slack-form"> <input id="slack-email" type="email" placeholder="E-mailadres"> <span id="slack-button" class="slack-button" data-url="/nl/slack/signup"> Uitnodiging aanvragen <i class="fab fa-slack" aria-hidden="true"></i> </span> <div id="slack-msg" class="slack-msg hide"></div> </div> <div class="slack-desc"> <p>Kort na je aanmelding ontvang je een uitnodiging voor <a href="https://guldencom.slack.com" target="_blank">Guldencom.slack.com</a>. Channels worden gemodereerd en bijgehouden door de Gulden Community. <a href="https://slack.com" target="_blank">Klik hier</a> voor meer informatie over Slack.</p> </div> </div>



Vol verwachting klopt mijn hart.

Sjors

S.R.M. Chambone
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
13 apr 2023 20:15 #25277 door Hans van der Meer
Je hebt sowieso zelf niet de code voor alle "class" die in die code gebruikt wordt. Of leveren ze die ook aan? Dan zou je dat dus zelf moeten kopiëren of namaken.
Zonder die opmaakcode ziet het er bij mij zo uit als in de bijlage.
Via Developer Tools zou je zelf nog de opmaak uit die website kunnen vissen.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
14 apr 2023 09:52 #25278 door Rondeb
Hallo,

ik heb nog nooit met Slack gewerkt en ken het ook niet maar kun je ze geen mail sturen?

Zoals Hans ook al zegt je hebt geen opmaak.... Of je moet letterlijk alle CSS class kopiëren van de voorbeeld site en deze aanpassen aan jouw kleuren enz enz.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Chambone
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beginnende Joomla website bouwer
Meer
18 apr 2023 19:39 #25303 door Chambone
Ik heb met Slack contact gehad en zij zeggen dat zij geen script kunnen maken voor externe partijen zoals Joomla.
Aangezien mijn kennis beperkt is kan ik daar niet tegenin gaan.

Inmiddels heb ik het voorlopig anders opgelost met een module en in de tekst een link. Zie www.gulden-munt-gemeenschap.nl/gulden-munt-gemeenschap

Maar mooi vind ik dat niet en de bijlage Van Hans is eigenlijk precies zoals ik bedoel en zou willen.

De code die ik via Chrome en Inspecteren er uit gevist heb is de code die hierboven staat en als daar geen opmaakcode bij zit begrijp ik niet hoe die bijlage van jou er dan zo uit kan zien.

Ik ga wel even een video van Google bekijken hoe ik dan die opmaakcode kan kopieren.

Maar om verder te kunnen heb ik nog een vraag. De eventuele juiste code kan toch in een User.css gezet worden?

En hoe krijg ik het dan op de juiste positie via een Module Nieuw en dan aangepast?


S.R.M. Chambone
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
19 apr 2023 08:58 #25307 door Hans van der Meer
Sowieso is Slack niet de partij waarmee je te maken hebt om de opmaak het zelfde te krijgen, dat is namelijk gulden.com. Want daar staat wat je wil hebben.

Ik heb de code die je hier had geplaatst in een Custom HTML module (ben de NL naam even kwijt). Verder niks, dus dat kan jij ook doen, en dan moet je alleen nog de betreffende opmaakcode verwerken.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Chambone
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beginnende Joomla website bouwer
Meer
19 apr 2023 09:25 #25309 door Chambone
Hans mijn excuses ik heb gisteren te lang door gewerkt en de code was voor een ander probleem wat ik heb. Daar meld ik een nieuwe case voor aan als ik er niet uitkom. Maar de onderste vragen lossen dat probleem waarschijnlijk ook op.

Blijft wel de vraag staan als ik de juiste code heb met de opmaak om dat email aanmeld veld voor Slack te maken heb hoe krijg ik het dan op de juiste positie? Via een Module dan Nieuw en dan Aangepast en daarin de code met opmaak plakken?

Of.

De code kan toch ook in een User.css gezet worden met een verwijzing naar die Module plek?

Kan jij mij daar mee op weg helpen?


S.R.M. Chambone
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
19 apr 2023 13:01 #25310 door Hans van der Meer
De CSS-code kan in user.css geplaatst worden. De gulden.org code in een custom html-module. Dan is het handjes knijpen of dit allemaal in één keer werkt :-)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena