Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Time-out bij controleren van extensies in admin panel

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 okt 2022 15:03 #24570 door Gast
Hallo forumbewoners,
Gebruik momenteel J!4.2.3
Als ik inlog als admin zie ik dat het aardig lang duurt voordat mijn 5 extenties (alle zijn J!4 compatibel) zijn gecontroleerd op updates. Krijg uiteindelijk wel te zien of er updates gereed staan (10+ minuten oid).

Kan iemand mij vertellen waarom dat zoveel tijd in beslag neemt en hoe ik deze time-out kan verlagen?
Heb zelf het idee dat het probleem zit in (één van) de update sites of dat caching van de site er iets mee te maken heeft.

Site werkt verder prima @ cloudzeeland.nl
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
11 okt 2022 07:10 #24571 door Fred
Hoi,

Als het minstens 10 minuten duurt voordat je het contol panel kan gebruiken dan lijkt het mij dat er iets mis is bij de hoster! Om dit te weten te komen kan je van jouw website een backup maken met akeeba en deze backup lokaal op je computer terugzetten. Hiervoor moet je MAMP (Mac) of WAMP (Windows) of XAMP (Linux) op je computer installeren en de backup met kickstart (van Akeeba) even terugzetten. Dit is zo gedaan!
Dan je administrator vd nu lokale website opstarten. Gaat dit snel dan is het een hoster probleem en moet je deze vraag bij jouw hoster neerleggen. Gaat dit net zo traag dan is er een Joomla issue. Schakel even al de 5 extensies uit en start dan opnieuw op. Zet dan 1 voor 1 de 5 extensies weer aan en kijk welke extensie het probleem veroorzaakt. Gooi deze extensie weg en gebruik een andere extensie die wel goed werkt!

suc 6

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 okt 2022 08:12 #24572 door Gast
[quotePost id="24571"]Als het minstens 10 minuten duurt voordat je het contol panel kan gebruiken [/quotePost]
Ik kan mijn control panel gewoon gebruiken. Alles werkt prima, alleen duurt het controleren van evt updates langer dan normaal. Ben mijn eigen hoster (J!4 onder Proxmox/FreeBSD).
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
12 okt 2022 06:28 #24573 door Fred
Schakel even al de 5 extensies uit en start dan opnieuw op. Zet dan 1 voor 1 de 5 extensies weer aan en kijk welke extensie het probleem veroorzaakt. Gooi deze extensie weg en gebruik een andere extensie die wel goed werkt!

Je kan ook bij updatesites de 5 extensies uitschakelen (wellicht ook de anderen aldaar) , dan checkt Joomla! die niet!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 okt 2022 22:26 #24580 door Gast
Uitzetten doen we niet, alleen om te testen. Heb het probleem overigens al gevonden:

ZET IN JOOMLA ALTIJD DE CACHE UIT
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena