Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Joomla 3.10.2 vraagt om Database prefix (geen tabel prefix) maar provider staat geen prefixes toe!!!!

  • fstaneke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 dec 2021 15:09 #23430 door fstaneke
Ik heb mijn domein verhuist van mijn oude hosting provider naar Strato.

Omdat de 1 knops Joomla installatie direct Joomla 4.x.x. installeert en daarbij de tabel namen en tabel prefixes niet gelijkluidend zouden zijn aan de tabellen die met de database export file (*.sql) aangemaakt zouden worden heb ik ervoor gekozen Joomla 3.10.2 handmatig te installeren bij de nieuwe provider.
Na het kopieren van de uitgepakte install files naar de webspace (via sftp) laadt de Joomla installatie prima.
Het 1e tabblad met algemene gegevens (Super User aanmaken en dergelijke) werkt prima.

Het 2e tabblad (De database configuratie) echter levert een probleem.

Joomla geeft de volgende waarschuwing:

Waarschuwing
Het voorvoegsel van de database moet beginnen met een letter gevolgd door optioneel alfanumerieke tekens en een onderstrepingsteken


LET WEL: Het gaat hier om de DATABASE voorvoegsel of prefix niet om de TABEL prefix.

Ik ga ervan uit dat de inloggegevens (Hostnaam of server, databasenaam zonder prefix, gebruikersnaam en wachtwoord) juist zijn opgegeven en dat Joomla juist daarom met de waarschuwing komt.

Het probleem is dat bij Strato geen prefix opgegeven kan worden of zelfs maar een eigen database naam gekozen kan worden (bij de eerste database van 5 in ieder geval).

Strato genereert database namen randomly zonder mogelijkheid om die zelf te bepalen.

Wie o wie heeft de oplossing????

Ik krijg een schermafdruk niet bijgevoegd helaas, vandaar de exacte kopie van de waarschuwingstekst in de quotes hierboven.

Bedankt alvast
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
02 dec 2021 17:43 #23433 door Fred
Tja, Strato!!! Als ik jou was zou ik een andere provider nemen!
Heb al voor veel klanten de overstap van Strato gemaakt naar Welldotcom (= Joomla provider)
Dit vanwege constant problemen bij Strato.
De klanten zijn nu zeer tevreden!!

Sorry!


Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • fstaneke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 dec 2021 20:50 #23435 door fstaneke
Dag Fred,

Dat lijkt me de weg van de minste weerstand. Het moet bij elke provider mogelijk zijn om dit te realiseren.
Dank voor je advies, maar ik zit hier net en dan alweer overstappen lijkt me niet juist.

Bovendien heb ik de vraag ook bij Strato zelf uitgezet en ze zijn ermee bezig.

Jammer dat je geen inhoudelijk ervaringsadvies hebt om het probleem op te lossen
Discussie gesloten.
  • fstaneke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 dec 2021 00:16 #23436 door fstaneke
Via andere kanalen de oplossing gevonden. Hieronder een kort stappenplan, ervan uitgaande dat je alle bestanden die bij de oude provider in de rootmap stonden hebt gekopieerd en ergens opgeslagen, al dan niet gecomprimeerd, en dat je een export file in de vorm van bijv een SQL bestand (de zogenaamde sql dump) bij je oude provider hebt gemaakt en eveneens als apart bestand hebt opgeslagen

    1. alle bestanden zet je in de root van je nieuwe hosting met FTP (Bijv met Filezilla)
    2. maak database aan bij nieuwe hosting. (Conform instructies van de nieuwe hosting provider)
    3. importeer de geëxporteerde sql (database dump) in je nieuwe database bijv, via MySql toegang (vanaf de nieuwe provider)
    4. pas je confuration.php bestand aan. (Kan met een texteditor of als je het hebt VSC. De gegevens die betrekking hebben op de database en mogelijk ook ftp)


Het uitgebreide verhaal vindt je via de link hieronder.

Blog artikel verhuizen Joomla website

Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
03 dec 2021 13:55 #23437 door Fred
Hoi,

Ja, idd weg vd minste weerstand maar het is echt wel het beste ervaringsadvies (Strato als provider is vragen om ellende, helaas!) wat ik je kan geven.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena