Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Hulp gevraagd bij foutmelding installatie Joomla 3.9.23

  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
27 nov 2020 07:29 #22152 door Kaja van Grieken
Hulp gevraagd bij foutmelding installatie Joomla 3.9.23 werd gestart door Kaja van Grieken
Ik wil de update naar Joomla 3.9.23 uitvoeren maar krijg de melding dat de tijdelijke PHP map niet is ingesteld.
Dat is me nog niet eerder overkomen. Onder het tabblad uploaded en updaten lees ik dit:

De PHP tijdelijke map is de map die PHP gebruikt om een geüpload bestand in op te slaan voordat Joomla dit bestand kan benaderen. Wanneer de map niet is ingesteld hoeft dit geen probleem te veroorzaken, indien er problemen zijn bij het vinden van manifest bestanden of geüploade bestanden kunnen deze mogelijk opgelost worden door de instelling aan uw php.ini toe te voegen.

Ik heb geen idee hoe ik iets aan mijn php.ini toe kan voegen.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 nov 2020 08:39 #22153 door Youll
Dat is geen foutmelding maar een waarschuwing. Heb je problemen met updaten dan?

Wanneer de map niet is ingesteld hoeft dit geen probleem te veroorzaken

Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
27 nov 2020 08:58 #22154 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hulp gevraagd bij foutmelding installatie Joomla 3.9.23
Helaas ja, Youll.
Tot op heden kon ik gewoon uploaden via de knop 'Installeer de update', met instelling 'schrijf bestanden direct', nu begint de uploadpagina te laden en houdt dan op...
Vandaar dat ik na enkele pogingen doorklikte naar het volgende tabblad waar ik bovengenoemde tekst aantrof.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
27 nov 2020 09:48 #22155 door Leen
Hallo Kaja,

Vraagje heb je de Joomla Update gedaan door administrator > componenten > joomla! Update ?
het zou ook nog wel eens kunnen dat er andere instellingen in php ini te klein zijn
bv php_value upload_max_filesize
of php_value post_max_size
of php_value max_execution_time
of php_value max_input_time
En bij welke web hosting staat de website met het probleem kan je daar bv
via directadmin bij je php versie en instellingen komen.

lvda
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
27 nov 2020 10:20 #22156 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hulp gevraagd bij foutmelding installatie Joomla 3.9.23
Dank voor deze reactie. Ik kwam bij de update knop via controlepaneel, onderhoud, Joomla update nu. Zie schermafbeelding

Ga zodra dat kan verder met bovenstaande info, nu eerst aandacht voor andere dingen.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
30 nov 2020 10:01 #22169 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hulp gevraagd bij foutmelding installatie Joomla 3.9.23
Nu pas gelegenheid om verder te gaan met dit probleem. Door omstandigheden kan dat sinds vorige week maar mondjesmaat. Dat wil in het geheel niet zeggen dat de geboden adviezen niet gewaardeerd worden, in tegendeel.

In Direct Admin vind ik het opvallend dat op de pagina bestandsbeheer achter php een andere gebruiker, namelijk Apache, wordt genoemd en niet stolp 70 zoals bij alle andere. Zie bijlage 1
Onder Site samenvatting/statistieken/logs wordt Apache ook genoemd en een fout gemeld. Zie bijlage 2

Ik denk dat ik de oplossing moet zoeken in het verband tussen deze twee meldingen, maar durf niets te doen...
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
30 nov 2020 10:05 #22170 door margriet
Ik zie geen foutmelding en de rechten staan ook gewoon goed.
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
30 nov 2020 10:09 #22171 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hulp gevraagd bij foutmelding installatie Joomla 3.9.23
Dank voor je reactie.
En ook: wat kan het probleem dan zijn?
Kan je me raad geven?
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
30 nov 2020 10:11 #22172 door margriet
Kan zijn dat de updateserver even niet beschikbaar was, dan zou je het nog een keer kunnen proberen. Heb je toevallig ook Akeeba geïnstalleerd en de backup on update plugin ingeschakeld? Die zou je dan even uit kunnen schakelen om te kijken of het dan wel goed gaat.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
30 nov 2020 10:33 #22173 door Rondeb
Goedemorgen,

apache gebruikers is normaal het bestand is waarschijnlijk door een PHP applicatie geüpload, en dan krijgt hij automatisch apache als gebruiker toegewezen. Wat je wel kan doen is kijken wat er in het .PHP bestand staat want het hoort standaard niet in Joomla.

Wat betreft apache logs je moet aan de rechterkant op 10 lijnen of 100 lijnen klikken zo kom je in het overzicht met eventuele foutlogs.


Groeten Ron :)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena