Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

vervangen standaard geinstalleerde database

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 mrt 2015 20:29 #8563 door Gast
Ik ben een starter op het gebied van webdesign, dus vergeef me eventueel stomme opmerkingen.

Via mijndomein.nl (pluspakket) kan ik Joomla 3.3 automatisch laten installeren.
Maar dan krijg ik ook gelijk een heel gevulde database erbij die ik niet wil.

Hoe krijg ik die vervangen door een nieuwe?

Wie kan me helpen?

Groet,
Tuk
Onderwerp is gesloten.
  • Niels van der Veer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fulltime nerd
Meer
20 mrt 2015 20:29 #8564 door Niels van der Veer
Beantwoord door Niels van der Veer in topic vervangen standaard geinstalleerde database
Hallo Tuk,
Welkom op het forum!

Ik denk dat je doelt op de voorbeeld data die je bij het installeren krijgt? Zoals menu items, artikelen, categorieën enz.?
Tijdens de normale installatie van Joomla! heb je hier altijd de keuze in, ik zou kijken of er tussen de installatie van mijndomein ergens de optie staat: Installeer voorbeelddata.

Groeten,
Niels
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 mrt 2015 20:29 #8565 door Gast
Beantwoord door Gast in topic vervangen standaard geinstalleerde database
Helaas, een normale installatie vraagt je of en welke demo data geïnstalleerd moet worden. En dan is er geen mogelijkheid om deze achteraf te verwijderen (anders dan volledig handmatig).

Volgens de planning zou daar voor J3.5 aan gewerkt worden (werkzaamheden nu bezig). Het installeren van demo data zou/zal van het installatie proces losgeweekt worden. Of daar dan tevens de mogelijkheid tot verwijderen wordt geboden is nog maar de vraag.

Ben niet zo'n voorstander van deze automatische installaties. Zijn vaak slecht gedocumenteerd en doen meestal niet wat je wil. Voorkeur is een normale installatie, dan weet je tenminste welke aspecten een rol spelen en welke keuzes je hebt. Je hoster zou er beter aan doen om de informatie te verstrekken opdat je deze keuzes kunt maken.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena