Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

herinstalleren standaard Joomla templates

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 sep 2015 18:48 #5793 door Gast
Ik draai nog steeds Joomla 2.5.28. Ja ik weet het, ik moet eigenlijk migreren, maar durfde dat nog steeds niet aan, maar moet er toch een keer aan geloven wil ik geupdated blijven. Omdat de gebruikte template niet geschikt is voor Joomla 3 wil ik voorafgaand aan de migratie een template van Joomla ( Beez/Atomic) als standaard instellen, zodat ik de huidige template kan verwijderen. Na de migratie wil ik dan dezelfde template, maar dan geschikt voor Joomla 3, als standaard instellen.

Ik realiseerde me echter dat ik per abuis ooit, tijdens wat geklungel met de site, de standaard Joomla templates heb verwijderd. Ik hoopte deze te kunnen terughalen. Daartoe installeerde ik Joomla versie 2.5.28 stable, pakte deze uit en via Filezilla sleepte ik de template map van Beez en Atomic naar mijn draaiende site. Ik hoopte hiermee dus deze twee templates weer op mijn site te hebben. Maar als ik op de back-end kijk zie ik ze niet toegevoegd bij de templatebeheer pagina.

Kennelijk werkt dit dus zo niet. Wat moet ik wel doen (kan het eigenlijk wel??) om de twee standaard templates weer terug te krijgen?

Alvast dank voor de geboden hulp.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 sep 2015 18:48 #5794 door Gast
Beantwoord door Gast in topic herinstalleren standaard Joomla templates
misschien dat dit de oplossing biedt
forum.joomla.org/viewtopic.php?f=713&t=865449
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 sep 2015 18:48 #5795 door Gast
Beantwoord door Gast in topic herinstalleren standaard Joomla templates
Als ik het zo goed lees lijkt het erop dat je de site "live" wilt migreren. Het lijkt me verstandiger er voor te zorgen dat je de site dupliceert naar bijvoorbeeld een submapje. Vervolgens dupliceer je ook de database (via voorbeeld.nl/phpmyadmin) en zorg je dat configuration.php van de gedupliceerde website ook naar de gedupliceerde database verwijst.

Zo kan je in alle rust gaan updaten, en mocht het resultaat goed zijn het live zetten.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 sep 2015 18:48 #5796 door Gast
Beantwoord door Gast in topic herinstalleren standaard Joomla templates
jEmiel

Nee hoor dat was niet mijn bedoeling. Ik heb de site zoals ik die heb opgebouwd nog op m'n localserver staan zodat ik veilig het migreren kan trachten voor elkaar te bakken.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena