articles.php onveilig ?????

  • ukkepuk
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fervent J gebruiker
Meer
23 sep 2017 08:06 #14983 door ukkepuk
articles.php onveilig ????? werd gestart door ukkepuk
Na de update naar 3.8.0 geeft provider Antagonist nu een melding dat het bestand /components/com_content/models/articles.php kwetsbaar zou zijn. Dit is meteen 'gerepareerd' door hun "patchman".

Bij de vorige update van Joomla zou er ook al een bestand, inputfilter.php, kwetsbaar zijn (Zie: www.joomlacommunity.nl/forum/joomla/hack...-src-inputfilter-php )

Wat moet je hier nu mee. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, alleen bij Antagonist.
Moet je dit nu serieus nemen? (oftewel is Antagonist nu zo slim en zijn al die anderen zo dom???)

Hoor graag jullie mening.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 sep 2017 20:43 #14990 door Gast
Beantwoord door Gast in topic articles.php onveilig ?????
Weet je zeker dat het na de update was?
Ik krijg net bijgaande Patchman melding van Antagonist, en dit zijn alledrie sites (mijn eigen en twee test-sites) die nog op 3.7.5 draaien omdat ik zoveel lees over gedoe en known issues in 3.8.
Ik heb in een derde subdomein nog een test site op 3.8, en die geeft blijkbaar die melding niet.
Voor zover ik weet heeft Patchman (een door Antagonist zelf ontwikkeld controle-tool, dat inmiddels ook door andere hosting providers wordt gebruik) het vaak goed, en worden de problemen die Patchman vindt over het algemeen door de update naar de laatste Joomla versie opgelost.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
24 sep 2017 08:11 #14992 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic articles.php onveilig ?????
Ik ben geen fan van Patchman en ik zou er ook vanuit gaan dat er niks aan de hand is. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat Patchman problemen detecteert die daarna door Joomla in de volgende update worden opgelost. Zelf verwacht ik dat ze Patchman zelf aanpassen door false positives te verwijderen. Veiligheidsupdates heb ik volgens mij nog nooit gezien dat ze door Patchman aangekaart zijn, veelal veiligheidsonderzoekers.

Die LDAP bug is namelijk al opgelost, als je op 3.8.0 zit is die bug al verwijderd. Hij is dan ook zeker niet door Patchman aangekaart, zie hier de officiele bug-melding:
cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CVE-2017-14596

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
24 sep 2017 08:24 #14993 door J Sanders
Beantwoord door J Sanders in topic articles.php onveilig ?????
Heeft Patchman daadwerkelijk het bestand bestand /components/com_content/models/articles.php gerepareerd of vervangen?
Dit is o.a. te controleren door naar de datum van het bestand te kijken.

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Discussie gesloten.
  • ukkepuk
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fervent J gebruiker
Meer
24 sep 2017 11:25 #14994 door ukkepuk
Beantwoord door ukkepuk in topic articles.php onveilig ?????
De datum is nog exact hetzelfde als van de andere bestanden in die map.
Discussie gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
24 sep 2017 11:43 #14995 door J Sanders
Beantwoord door J Sanders in topic articles.php onveilig ?????
Dan mag je er, denk ik, van uitgaan dat Patchman dit bestand niet 'gerepareerd' heeft.
Wil je er helemaal zeker zijn, dan kun je de inhoud van dit bestand met een eenvoudige teksteditor (zoals Notepad++) vergelijken met het oorspronkelijke bestand.
Het oorspronkelijke bestand haal je bijvoorbeeld uit een installatie pakket van Joomla! 3.8.0.

NB. Voor Notepad++ is het nodig om in de Plugin Manager eerst de 'compare' plugin te installeren.

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena