Opgeschoonde gehackte website - vreemde bestanden *

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2016 19:27 #3839 door Gast
Tijdens de kerst en nieuwjaar al mijn vier sites eveneens gehackt. Had ik deze in de zomer uit interesse en hobby gemaakt. Vroeger (1998) weleens sites gemaakt met FrontPage.

Beginnersfout #2 was dat ik geen updates heb uitgevoerd. Beginnersfout #1 was -kennelijk- dat ik met Microsoft SharePoint Designer de back ups heb gedaan. Alles is inmiddels opgelost en ge-update. Echter nu overal files met _vti_cnf. Storend, maar levert geen echte problemen op.

Ik vroeg me alleen af:
- of dit de sites extra bevattelijk voor hackers maakt en
- of deze _vti_cnf straffeloos kunnen worden verwijderd ?

(Het waren wijze lessen :) )
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
13 jan 2016 19:27 #3840 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Opgeschoonde gehackte website - vreemde bestanden *
Hoi ronnie57 en welkom op dit forum.

Het is handiger om eigen vragen over je website in een eigen topic te plaatsen in plaats van andere vragen gaan stellen in een topic van iemand anders. Het wordt anders zo kris kras door elkaar heen vragen en reageren. Ik heb je vraag dus in een eigen topic geplaatst, zou je de volgende keer zelf een nieuw topic willen aanmaken?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
13 jan 2016 19:27 #3841 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Opgeschoonde gehackte website - vreemde bestanden *
Ik zou voor backups gewoon Akeeba Backup (pro) gebruiken, werkt perfect en heb je ook geen gedoe met vreemde bestanden.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2016 19:27 #3842 door Gast
Bedankt voor de feedback. Wat ik voorlopig even doe, is bij elke back up (maandelijks) wat van die _vti_cnf-bestanden verwijderen en kijken of de site er niet onder lijdt. In februari wat meer tijd om het eens op m'n gemak na te lopen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena