Ongevraagde redirect naar profielpagina na inloggen

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 jan 2016 17:05 #3112 door Frits Jongbloets
Ongevraagde redirect naar profielpagina na inloggen werd gestart door Frits Jongbloets
Dit is me nu op twee J.3.4.8 sites overkomen: na inloggen (via een menu item van het Joomla core type Gebruikers > Inlogformulier) wordt de gebruiker naar zijn profielpagina geredirect. Ik wil dit niet maar ik krijg het er niet uit.

Dat wil zeggen: ik kan zelf een redirect naar een bepaalde vaste pagina instellen, dat werkt wel, maar dat wil ik niet. Ik wil dat men terugkeert naar de laatst bezochte pagina. Op die manier kun je niet-ingelogde gebruikers opvangen die een link of bookmark volgen naar een pagina waarvoor ingelogd moet worden. Die krijgen eerst de inlogpagina voor hun kiezen en als ze inloggen worden ze netjes afgeleverd op de pagina waar ze naar op weg waren.

Het idiote is dat dit op mijn nieuwe site eerst wel werkte en daarna zonder (voor mij) aanwijsbare reden niet meer. Er zijn geen extensies aanwezig waarvan ik denk dat ze ermee te maken kunnen hebben (andere login functionaliteit of iets met redirects of herschrijven van url's). Iemand een idee?
Onderwerp is gesloten.
  • Joris Lange
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Bouwt Joomla websites, al langer dan Joomla bestaat. ;) Aandachtgebieden: [list] [*]front end we
Meer
27 jan 2016 17:05 #3113 door Joris Lange
Beantwoord door Joris Lange in topic Ongevraagde redirect naar profielpagina na inloggen
Is een 3.4.8 bug waar aan gewerkt wordt.
Bijzonder vind ik dat inlog via module dit probleem niet heeft.
Een work around is inderdaad een redirect op te nemen; niet ideaal, begrijp ik.
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
27 jan 2016 17:05 #3114 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Ongevraagde redirect naar profielpagina na inloggen
Maar... als inlog via een module het probleem niet heeft, zou de dan niet een workaround kunnen maken die redirect naar een artikel met een inlogmodule erin? Of denk ik nu te simpel?
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena