- Ontvangen bedankjes 0
problemen bij in loggen
- niko63
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- vv
Minder
Lees meer
08 mei 2026 10:47 #26549
door niko63
problemen bij in loggen werd gestart door niko63
Ik heb bij een recente test twee problemen ondervonden bij het inloggen op onze verenigingssite:
Bij wachtwoord vergeten: er wordt geen mail gestuurd of in ieder geval ontvangen. Op de site verschijnt de volgende mededeling: Lege code niet toegestaan.
Bij nieuwe registratie: Die wordt niet doorgezet: Op de website verschijnen twee berichten: Lege code niet toegestaan en Ongeldig veld: Captcha.
Omdat er op onze registratiepagina hevig werd gespamd heb ik inderdaad een captcha ingesteld.
Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast dank.
Niko
Bij wachtwoord vergeten: er wordt geen mail gestuurd of in ieder geval ontvangen. Op de site verschijnt de volgende mededeling: Lege code niet toegestaan.
Bij nieuwe registratie: Die wordt niet doorgezet: Op de website verschijnen twee berichten: Lege code niet toegestaan en Ongeldig veld: Captcha.
Omdat er op onze registratiepagina hevig werd gespamd heb ik inderdaad een captcha ingesteld.
Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast dank.
Niko
Graag Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 3
08 mei 2026 13:33 #26550
door Youll
Beantwoord door Youll in topic problemen bij in loggen
Dan heb je daar waarschijnlijk iets niet goed gedaan. Welke Joomla versie? Welke Captcha extensie? Hoe staan je instellingen?heb ik inderdaad een captcha ingesteld
- niko63
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- vv
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
08 mei 2026 22:56 #26551
door niko63
Beantwoord door niko63 in topic problemen bij in loggen
Dank voor je snelle reactie. Hier de antwoorden: Versie Joomla 5.4.5. Ik heb bij de gegevens die Google vroeg type V2 aangegeven. In een handleiding voor het installeren van de captcha bij Joomla las ik dat je dat bij de instellingen van de captcha moet aangeven, maar ik zie niet hoe. Wat de instellingen betreft: de sitesleutel en de beveiligingscode ingevuld, badge op rechtsonder gezet, tabelindex op 0, callback, verlopen calback en foute callback niets ingevuld. Rechterkolom: ingeschakeld, publiek, volgorde captcha-onzichtbare recaptcha, type captcha (kun je niet veranderen), en plugin bestand recaptcha-invisible. Verder bij de algemene instellingen captcha-recaptcha geselecteerd. Bij gebruikersbeheer captcha op gebruik algemeen laten staan.
Ik heb de captcha nu uitgeschakeld, en dat geeft verbetering al kan ik nu niet testen of dat voor alle problemen geldt. In ieder geval komt er nog geen mail met code naar degeen die het ww wil aanpassen. Maar ik moet nu wel weer vrezen voor een hoop spam. Groet, Niko.
Ik heb de captcha nu uitgeschakeld, en dat geeft verbetering al kan ik nu niet testen of dat voor alle problemen geldt. In ieder geval komt er nog geen mail met code naar degeen die het ww wil aanpassen. Maar ik moet nu wel weer vrezen voor een hoop spam. Groet, Niko.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 3
09 mei 2026 08:41 #26552
door Youll
V2 is zwaar verouderd. Ik vermoed dat je site is geüpdatet vanaf een eerdere versie. Aangezien je niet aangeeft welke Captcha extensie gebruikt, vermoed ik dat je Captcha plugin niet up-to-date is. Installeer
deze
en configureer bij Google V3.
Je zou ook nog OSpam-a-not erbij kunnen installeren. Gewoon installeren en activeren.
Je zou ook nog OSpam-a-not erbij kunnen installeren. Gewoon installeren en activeren.
- niko63
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- vv
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 mei 2026 13:22 #26553
door niko63
Beantwoord door niko63 in topic problemen bij in loggen
Beste Youll, ik zal die captcha extensie downloaden maar toch een vraag. Ik maakte gebruik van de captcha plugin die in Joomla zelf zit. Dan mag ik toch aannemen dat die bij elke update van Joomla mee geüpdatet wordt?
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 3
11 mei 2026 14:23 #26554
door Youll
Nee, dat mag je helaas niet aannemen. Net zoals weblinks al eerder is verdwenen is ook Captcha met de introductie van Joomla 5 verdwenen uit de core. Helaas blijven deze extensies bij updates wel staan en dat is inderdaad verwarrend. In nieuwe installatie zie je ze niet meer.