Slim zoeken werkt niet

  • Harm Selling
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 jun 2024 21:14 - 03 jun 2024 23:20 #26012 door Harm Selling
Slim zoeken werkt niet werd gestart door Harm Selling
Sinds ik overgestapt ben van Joomla 3.5, via Joomla 4 naar Joomla 5.1 werkt het zoeken niet meer.
Ik weet dat ik in versie 5.1 gebruik moet maken van de extensie "Slim zoeken" en ik weet ook dat ik vooraf moet indexeren, maar ondanks dat werkt het zoeken niet.

Ik kan een zoekwoord intikken, maar na korte tijd verdwijnt het zoekwoord weer en is weer het lege zoekformulier te zien, zonder dat een zoekresultaat te zien is geweest..
In de statistieken zie ik echter wel alle ingetikte zoekwoorden met het aantal hits.
Blijkbaar wordt er wel gezocht, maar wordt het resultaat niet getoond.

Iets soortgelijks heb ik overigens met het mailformulier (ChronoForms 7).
Na het versturen van een mail, verschijnt weer het lege mailformulier, zonder dat een verzendbevestiging is getoond, terwijl dat wel zo is ingesteld in ChronoForms en in Joomla 3.5 wel verscheen.
Niettemin komen de mails probleemloos aan. Dus ook een kwestie van "informatie niet tonen dat wel getoond zou moeten worden".
Bij deze mailformulieren geen ramp, want de mail wordt netjes verstuurd, maar waarschijnlijk zelfde oorzaak als het niet werken van het slim zoeken.

Het niet werkende zoekformulier heb ik staan op:
genealogiegroningen.nl/zoeken-op-deze-website

Zelf al van alles geprobeerd en flink gegoogeld naar een oorzaak en/of oplossing, maar tot nu toe zonder resultaat.
Dus alle hulp is welkom.
 
Laatst bewerkt 03 jun 2024 23:20 doorHarm Selling. Reden: Taalfout

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jun 2024 08:14 #26013 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Slim zoeken werkt niet
Lijkt aan je template te liggen. Heb je de vraag als eens voorgelegd bij Joomshaper of heb je het al eens met Cassiopeie getest?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Harm Selling
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 jun 2024 10:54 #26014 door Harm Selling
Beantwoord door Harm Selling in topic Slim zoeken werkt niet
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad heb ik het met het Cassiopeie  template geprobeerd en dat werkte ook niet. Zal het vanavond nog eens testen.

Van Joomshaper gebruik ik een verouderde, gratis template.
Joomshaper zegt er zelf over op haar website:
>> Notice! For new projects, please consider using the Helix Ultimate template instead of the older Helix3.

Dit lijkt me het moment om over te stappen op een betaalde, nieuwere template.
Als dat het probleem niet al direct oplost, heb ik daarna ook de mogelijkheid een servicevraag in te dienen.
Ga er vanavond, na thuiskomst van het werk, verder mee aan de slag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
04 jun 2024 11:04 #26015 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Slim zoeken werkt niet
als ik op jou linkje klikt waar  dit staat "Zoeken op deze website"
is dat de slim zoeken module ? en heb je daar bij "Instellen itemID" een menu item toegepast?
je zou ook eens kunnen testen of het met een hoofdmenu item > slimzoeken wel werkt
"

lvda

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jun 2024 11:56 - 04 jun 2024 18:31 #26016 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Slim zoeken werkt niet
@Leen: het is een menu-item!
@Harm: Als het met Cassiopeia ook niet werkt, dan heb je of een conflict met een verouderde extensie, of een fout in je .htaccess, of een probleem met de serverconfiguratie. Overigens is Helix Ultimate ook gratis!

Vraag me overigens ook af waarom je voor een simpel contactformulier Chronoforms gebruikt in plaats van het standaard Joomla contactformulier.
Laatst bewerkt 04 jun 2024 18:31 doorYoull.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Harm Selling
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 jun 2024 21:49 #26017 door Harm Selling
Beantwoord door Harm Selling in topic Slim zoeken werkt niet
Vanavond weer aan een mogelijke oplossing gewerkt, maar helaas.

@Leen:
Het is inderdaad een menu-item, maar heb het ook geprobeerd in te stellen als module. Dat lukte ook, maar met hetzelfde probleem, dat het resultaat niet wordt getoond..

@Youll: 
Het werkt inderdaad ook niet met Cassiopeia en blijkt ook niet te werken met Helix Ultimate, welk template ik nu toegevoegd heb. In dat template zit ook een mogelijkheid om de zoekfunctie direct te activeren in het menu, maar zelfde euvel.... zoekvak verschijnt, maar geeft geen resultaten op het scherm.
Sowieso lijkt het me goed om Helix Ultimate in gebruik te gaan nemen, maar dat vraagt nog een hoop instelwerk. Daar moet ik eens de tijd voor nemen. Het lost het huidige probleem in ieder geval niet op.

De correctheid van .htaccess is voor mij lastig te beoordelen. Naar de serverconfiguratie (op de site van de provider, neem ik aan) zal ik nog eens kijken.

Waarom ik ooit gebruik ben gaan maken van Chronoforms, durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik gebruik het, denk ik, al ruim 10 jaar maar de argumentatie om het te gaan gebruiken, herinner ik me niet meer. Misschien was ik destijds niet tevreden met het standaard contactformulier of kreeg ik het niet naar tevredenheid werkend. Ik herinner het me niet meer. Wat ik me wel herinner, is dat Chronoforms al die jaren probleemloos heeft gewerkt, dus dat laat ik nu zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
05 jun 2024 11:14 #26018 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Slim zoeken werkt niet
een vraagje doet slimzoeken wel indexeren  in de backend?

lvda
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Harm Selling
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 jun 2024 11:23 #26019 door Harm Selling
Beantwoord door Harm Selling in topic Slim zoeken werkt niet
Ja, het indexeren werkt wel.
En zelfs de gebruikte zoektermen met het aantal hits en aantal resultaten worden getoond. onder het kopje "zoektermen".
Er wordt dus blijkbaar wel gezocht, maar het resultaat wordt niet getoond.

Heb ook al gekeken naar een mogelijke redirect onder verwijzingen of in het compont Jdirects, maar daar zelfs als ik die componenten tijdelijk uitschakel, is er geen verschil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
05 jun 2024 11:29 - 05 jun 2024 11:45 #26020 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Slim zoeken werkt niet
Gebruik je soms een beveiligs extensie of zo iets of admin tools of jch-optimize
als ik je site hier laten controleren lijkt het er op dat delen zijn afgeschermd

lvda
Laatst bewerkt 05 jun 2024 11:45 doorLeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Harm Selling
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 jun 2024 11:51 #26021 door Harm Selling
Beantwoord door Harm Selling in topic Slim zoeken werkt niet
@Leen

Opgelost!

Naar aanleiding van je laatste reactie, ben ik alle actieve extensies nagelopen.
Ik kwam tegen de extensie "Aimy Canonical (PRO)". Daar doe ik volgens mij al jaren niets meer mee.
Die uitgezet en het zoeken blijkt te werken. En ook het verzenden van een e-mail geeft nu een bevestiging.

@Youll en @Leen, bedankt voor de hulp!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena