Kan ik niet-gebruikte tabellen verwijderen in phpMyAdmin (omdat ze foutmeldingen geven)

  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
24 okt 2022 20:28 #24646 door Meindert
Op mijn Joomla 4 site had ik enige tijd geleden Quix Joomla Page Builder van ThemeXpert geïnstalleerd. Omdat het niet beviel heb ik het weer verwijderd, volgens mij via de-installeren (maar weet ik niet zeker meer).

Nu krijg ik via 'Algemene check-in' steeds de melding dat j_quix tabel ingecheckt moet worden. Wanneer ik dit inchecken probeer uit te voeren krijg ik de volgende melding:

Er heeft zich een fout voorgedaan.
1364 Field 'checked_out' doesn't have a default value


Nu vond ik j_quix in phpMyAdmin, samen met nog een aantal andere j_quix tabellen (zoals j_quix_collection, j_quix_configs en j_quix_elements).

Mijn vraag is nu: kan ik deze j_quix tabellen nu ongestraft verwijderen in phpMyAdmin
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 okt 2022 09:46 #24647 door Leen
als je in administrator> Extensions: Manage laat zoeken op bv quix of j_quix
komt er dan nog wat boven drijven ?.
Verder kan het zijn dat er ook in de map joomla-plugins nog iets staat en of ook in \plugins\system\
maar verder zou je

Mijn vraag is nu: kan ik deze j_quix tabellen nu ongestraft verwijderen in phpMyAdmin

moeten kunnen verwijderen.
en kijk ook in de database bij jouw_extensions daar kan ook nog iets achterbijven
maar ik zou toch wel even een Goede Backup maken van te voren.

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
25 okt 2022 10:28 #24648 door Meindert
Bedankt voor je reactie, Leen.

Via Extensions-Manage heb ik Quix niet meer gevonden. Nu ik je bijgevoegde afbeelding bekijk vraag ik mij af of ik destijds te Quiz-extensies heb geïnstalleerd of simpelweg heb gedelete. Dat laatste (deleten) is natuurlijk niet slim, weet ik.

Verder bevatten de mappen joomla-plugins en \plugins\system\ geen quix-bestanden.

In de bijlage zie je een afbeelding van de quix-tabellen in phpMyAdmin.
Ik wacht voor de zekerheid nog even met het verwijderen van deze tabellen.

Met vriendelijke groet,
Meindert
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 okt 2022 12:04 #24649 door Leen
Hallo Meindert ,

als ik op jquix zelf zoekt op internet kom ik niks tegen.
zelf had ik dus pkg_quix.zip als test deze op gehaald bij Quix Joomla Page Builder van ThemeXpert
en die gaf inderdaad al problemen.(zie plaatje).
na verwijderen liet ik op mijn pc zoeken naar quix en kwam nog wat tegen in een media map
het lijkt er op dat met installeren van quix ook deze jmedia is geinstalleerd misschien komt het nog van die.
Dus als je het niet vertrouwd kan je ook proberen een akeeba backup te maken
en deze dan eens lokaal op je pc/laptop uitproberen met wamp server of xampp server.

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meindert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fotograaf | Natuurgids | Wandelcoach
Meer
25 okt 2022 13:14 #24650 door Meindert
Bedankt voor je reactie en je moeite, Leen.

Na het maken van een backup heb ik de betreffende tabel verwijderd uit phpMyAdmin. Daarmee verschijnt de foutmelding niet meer en is het probleem opgelost.

Met vriendelijke groet,
Meindert
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena