Custom velden front end bewerken?

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 aug 2017 12:19 #14110 door Frits Jongbloets
Custom velden front end bewerken? werd gestart door Frits Jongbloets
Heeft iemand al geprobeerd om custom velden te gebruiken in een setting waarin via de front end artikelen worden beheerd? Ik krijg ze daar namelijk niet te zien in de beheermodus. Heb het een en ander geprobeerd met toekennen van rechten maar dat had geen effect. En door te Googlen vond ik ook niks.

Misschien zie ik iets over het hoofd...? Of misschien kan het gewoon (nog) niet?
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
05 aug 2017 06:14 #14115 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Custom velden front end bewerken?
Ik zie wel via de front end artikelen bewerken de veld knop in de editor.
(bij plugin beheer staan bij mij bijna alles met naam veld aan)
en kan dan een veld selecteren en opslaan
alleen tot nu toe wordt hij dan bij mij nog niet gelijk getoond in het artikel
moet af en toe cache/beeld vernieuwen
(is dat wat je bedoelt )

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 aug 2017 07:41 #14120 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Custom velden front end bewerken?
Dank voor je reactie. Wat die knop volgens mij doet, is het tonen van een custom veld binnen de tekst van je artikel. Op dit manier kun je de inhoud van die velden zichtbaar maken temidden van je tekst, in plaats van bovenaan of onderaan.

Maar je kunt de inhoud van het custom veld niet bewerken via deze knop. Als je de custom velden groepeert, krijg je tijdens het bewerken van een artikel in de back end een extra tabblad voor elke groep velden; op die tabbladen kun je de inhoud van de custom velden wijzigen. Zie schermafbeelding. Ik zou verwachten dat die tabbladen ook in de front end tevoorschijn zouden komen. Maar daar krijg ik ze niet te zien.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 aug 2017 14:41 #14338 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Custom velden front end bewerken?
Even terug rapporteren: het feit dat het bij mij niet werkt, ligt aan een override in de template die ik gebruik (T3 BS3 blank). Deze heeft de edit view van de artikelen blijkbaar veranderd. Door omschakelen naar Protostar kreeg ik ze wel in beeld zoals het hoort.

Met dank aan alle aanwezigen bij de Dutch Joomla Developers JUG die even meegedacht hebben.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena