Maak artikel frontend tabbladen

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jul 2015 12:44 #6797 door Gast
Maak artikel frontend tabbladen werd gestart door Gast
Beste Forumleden,
ik heb een vraag over de extensie "Maak artikel"
ik heb een menu item aangemaakt naar de extensie "Maak artikel"
Geregistreerde mensen kunnen nu via de frontend een artikel aanmaken.
Nu het probleem......
het formulier bevat meerdere tabbladen en mensen vullen het eerste blad in en plaatsen het artikel.
Nu is het de bedoeling dat ze ook een categorie kiezen op het 2de tabblad.
Is er een mogelijkheid om de functies van de tabbladen te combineren op 1 blad.
Ook wil ik de optie "speciaal" verbergen zodat mensen hier niet voor kunnen kiezen..
Waarschijnlijk moet ik hiervoor in de code rommelen maar heb geen idee in welke file ik dan moet zijn.
Iemand die mij op weg kan helpen hiermee?
Of uiteraard een volledige oplossing heeft of alternatief.
Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
05 jul 2015 12:44 #6798 door renem
Beantwoord door renem in topic Maak artikel frontend tabbladen
Het mooiste is een override. perfectwebteam.nl/expert-sessie/joomla-usability

Even doorbijten, maar dan heb je ook wat.

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jul 2015 12:44 #6799 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Maak artikel frontend tabbladen
Weet je zeker dat je het pad naar de override juist hebt gedaan?
Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
05 jul 2015 12:44 #6800 door renem
Beantwoord door renem in topic Maak artikel frontend tabbladen
Denk er aan dat de paden iets anders zijn voor een override!

Even uit mijn hoofd:
templatenaam/html/com_content/form/edit.php

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
05 jul 2015 12:44 #6801 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Maak artikel frontend tabbladen
Wat je ook nog zou kunnen overwegen is voor elke artikelcategorie een apart maak-artikel-menu-item aan te maken (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers uiteraard). In de opties bij dat menu-item definieer je alvast de categorie, zodat de gebruiker dat niet meer hoeft te doen.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jul 2015 12:44 #6802 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Maak artikel frontend tabbladen
Iedereen alvast bedankt voor de reacties.
De paden zijn voor zover ik weet goed.
Hij begint ook met het script alleen loopt hij ergens op vast. Zodra ik de exit.php in de override map weg haal en de originele edit.php in de content map ook even weg haal komt hij met. Pagina niet gevonden. Als ik dan de edit.php in de override map terug zet pakt hij deze wel maar dan stopt hij dus zoals je op de screenshot kunt zien.
Verder is het geen optie om de categorie vast te zetten. Mensen moeten kunnen kiezen.
Het lijkt mij dat er iets niet in orde is met de edit.php file. Maar helaas gaat mijn php kennis hier lang niet ver genoeg voor.
Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
05 jul 2015 12:44 #6803 door renem
Beantwoord door renem in topic Maak artikel frontend tabbladen
Exit.php ? Dat heb ik allemaal niet hoor.

Domweg zoals ik eerder aangaf een override map.

templatenaam/html/com_content/form/edit.php

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jul 2015 12:44 #6804 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Maak artikel frontend tabbladen
Hi,

Voor 'n klant heb ik vanmiddag dit script toegevoegd. Op het script moest je nog wel de aanwijzingen voor de categorie-keuze toevoegen (zie slides 51 e.v..). Ik heb wel als extra de keuze toegevoegd zowel een intro-afbeelding te kiezen, als een full-text-afbeelding, en ook de alt en een onderschrift. Het werkt als een tierelier! Dank Sander! Bijgaand het volledige script, incl de toevoegingen.
Ik heb het gecombineerd met de suggestie van Crommie, juist omdat dan de eerste stap de categoriekeuze is. (Menu-item Artikelbeheer, type 'scheidingsteken' aangemaakt, daaronder voor de verschillende categorieën eigen subitems, type 'Maak artikel'.

Je pad: Ik heb zelf even voor het gemak via Templatebeheer de override gemaakt. Dan weet je zeker dat het pad goed is.

En nog een alternatief in de aanbieding: Form2Content . Daar zijn de mogelijkheden eindeloos. Frontend werkt dit met 1 formulier, waar je zelf kunt kiezen welke opties zichtbaar zijn, alle opschriften zijn aan te passen, en je kunt er instructies tussen schrijven. Qua lay-out van het artikel zelf, ben je volledig vrij welke elementen je steeds verplicht / niet verplicht / volgens welke vormgeving je laat terug komen. Ik heb hiermee voor een klant formulieren gemaakt ( www.tvbeekhuizen.nl , tvbeekhuizen.nl/actueel/laatste-nieuws , tvbeekhuizen.nl/algemeen/commissies . De redactieleden kunnen iedere pagina op een custom-formulier editen en nieuwe berichten aanmaken, daar waar meerdere artikelen in een categorieblog-vorm staan.
Dit is een component die het gebruiksgemak voor de redactie uitgangspunt is. Je moet hier wel even induiken, maar dan heb je ook wat.

Succes met alles!

gr. Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jul 2015 12:44 #6805 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Maak artikel frontend tabbladen
Hi,

Voor 'n klant heb ik vanmiddag dit script toegevoegd. Op het script moest je nog wel de aanwijzingen voor de categorie-keuze toevoegen (zie slides 51 e.v..). Ik heb wel als extra de keuze toegevoegd zowel een intro-afbeelding te kiezen, als een full-text-afbeelding, en ook de alt en een onderschrift. Het werkt als een tierelier! Dank Sander! Bijgaand het volledige script, incl de toevoegingen.
Ik heb het gecombineerd met de suggestie van Crommie, juist omdat dan de eerste stap de categoriekeuze is. (Menu-item Artikelbeheer, type 'scheidingsteken' aangemaakt, daaronder voor de verschillende categorieën eigen subitems, type 'Maak artikel'.

Je pad: Ik heb zelf even voor het gemak via Templatebeheer de override gemaakt. Dan weet je zeker dat het pad goed is.

En nog een alternatief in de aanbieding: Form2Content . Daar zijn de mogelijkheden eindeloos. Frontend werkt dit met 1 formulier, waar je zelf kunt kiezen welke opties zichtbaar zijn, alle opschriften zijn aan te passen, en je kunt er instructies tussen schrijven. Qua lay-out van het artikel zelf, ben je volledig vrij welke elementen je steeds verplicht / niet verplicht / volgens welke vormgeving je laat terug komen. Ik heb hiermee voor een klant formulieren gemaakt ( www.tvbeekhuizen.nl , tvbeekhuizen.nl/actueel/laatste-nieuws , tvbeekhuizen.nl/algemeen/commissies . De redactieleden kunnen iedere pagina op een custom-formulier editen en nieuwe berichten aanmaken, daar waar meerdere artikelen in een categorieblog-vorm staan. Misschien leuk om te vermelden: de vele icoontjes (13 in totaal) kunnen in groepjes via radiobuttons worden opgeroepen, en hebben altijd een vaste plek).
Dit is een component die het gebruiksgemak voor de redactie als uitgangspunt heeft. Je moet hier wel even induiken, maar dan heb je ook wat.

Succes met alles!

gr. Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 jul 2015 12:44 #6806 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Maak artikel frontend tabbladen
Dank voor alle reacties.
Renem uiteraard moest het edit.php zijn. Type foutje hier.
Lianne ik ga er mee aan de slag vanavond.
Klinkt goed.
En bedankt voor bijgevoegd script.
Ik laat hier uiteraard weten of het werkt of niet.
Groet Tinus.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena