Bij nieuwe menu items staat opeens /Clients/ in de url

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2016 14:35 #3893 door Frits Jongbloets
Bij nieuwe menu items staat opeens /Clients/ in de url werd gestart door Frits Jongbloets
Ja ja, deze site is nog 2.5.28, maar de klant heeft steeds weer een reden om de upgrade uit te stellen...

In ieder geval hoop ik dat iemand het volgende al eens heeft meegemaakt én opgelost. Van de ene op de andere dag hebben we het probleem dat als je een nieuw menu item aanmaakt, er een stukje tekst in de url wordt ingevoegd: /Clients/

Dan krijg je iets als www.domeinnaam.nl/Clients/titel-van-het-menu-item

in plaats van www.domeinnaam.nl/titel-van-het-menu-item

We kunnen geen wijziging op de site bedenken die in deze periode heeft plaatsgevonden en die hiervoor verantwoordelijk kan worden gesteld.

Ik vond een oud topic op www.joomla.org waar dit ook besproken wordt:

forum.joomla.org/viewtopic.php?t=772029

Ik heb naar aanleiding van dit topic twee dingen gedaan:
- database herstel (er was inderdaad een melding dat de database niet correct was);
- een rebuild in de menu manager zoals aangegeven in het topic.

Helaas heeft dit niets geholpen.

Tja, nu heb ik natuurlijk nog een argument erbij om de site eens te upgraden, maar een oplossing binnen de huidige situatie zou toch ook handig zijn...

Edit: ik heb getest met verschillende soorten menu items (artikelen en K2 items), met hetzelfde resultaat
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
13 jan 2016 14:35 #3894 door Rondeb
Hallo Frits,

de oude menu items zijn nog wel goed begrijp ik?

Gebruik je een extensie om url te herschrijven?

Staat erin je .htaccess file misschien een aanpassing?

Hoop dat je wat hebt aan bovenstaande.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2016 14:35 #3895 door Gast
Weird probleem, Frits! Laatste 2 postings in die forum-draad op joomla.org waar je naar verwijst geven aan dat het ook voor kwam bij Joomla 3.1 en 3.4.3. Dus of upgraden helpt? Maar zou mooi zijn als we de oorzaak ;-) kunnen achterhalen.

Is er nog iets veranderd aan de categorieën? Heb je ook nog geprobeerd de categories-tabel te repareren via phpmyadmin? Is daar misschien iets vreemds te zien?

Je schreef: "In ieder geval heb ik niet onlangs iets gewijzigd dat dit veranderde gedrag zou kunnen verklaren". Maar je hebt natuurlijk wel onlangs die patch uitgevoerd om de site veilig te houden. Misschien is daar een tabel mee gecorrumpeerd. Zou niet weten hoe, maar ik roep maar wat om dit rare verschijnsel te verklaren.
Onderwerp is gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
13 jan 2016 14:35 #3896 door J Sanders
Beantwoord door J Sanders in topic Bij nieuwe menu items staat opeens /Clients/ in de url
Lijkt een klein beetje op een 'oud' probleem met duplicate tittle tags, link: forum.joomla.org/viewtopic.php?f=712&t=873529

Misschien kun je hier iets mee?

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2016 14:35 #3897 door Gast
Zijn we toch een stuk verder. Ik ga eens speuren bij dat opslaan van het menu-item.

Ik heb zelf een ander component met automatisch aangemaakte menu-items. Dat gaat helemaal goed, maar er staat niets bij path. Iedere keer als je een andere extensie update, dan wordt die hele menu-tabel opnieuw gebouwd (dat zou toch eigenlijk ook niet moeten, maar is standaard Joomla) en worden er verkeerde menu-items aangemaakt bij dat component. Ik los dat nu op door even die menu-items van dat component opnieuw te maken, maar dat is natuurlijk maar een tijdelijke noodoplossing. Ik ga dus zorgen dat dat path van die menu-items ook goed staat. Mooie gelegenheid om hier dan meteen ook naar te kijken.

Onuitstaanbaar raadselachtige bug ::angry::
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2016 14:35 #3898 door Gast
Joomla's wegen zijn ondoorgrondelijk... :mad:
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
13 jan 2016 14:35 #3899 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Bij nieuwe menu items staat opeens /Clients/ in de url
Dat van die rare volgordes heb ik ook een aantal keren gehad, in verschillende websites. De fix in deze topic hielp.


Bericht toegevoegd op 18 januari 2016 om 16:47
Vorige bericht was op 18 januari 2016 om 16:41


En dat met die clients/ heb ik ook gehad, maar dan met banners/. Hij schijnt ook voor te komen met search/. Hier is een topic met een fix voor een vergelijkbare issue: forum.joomla.org/viewtopic.php?f=624&t=715809
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 jan 2016 14:35 #3900 door Gast
Hey Anja, dat is een goeie hint: als er iets mis is met die lft en rgt in de menu-tabel, dan zou dat heel wat verklaren, ook waarom die fixes zouden kunnen werken. Ik ga daar eens verder in grasduinen, maar volgens mij zijn we hier iets op het spoor. Hopelijk kunnen we deze onuitstaanbare bug dan eens echt oplossen!


Bericht toegevoegd op 19 januari 2016 om 13:08
Vorige bericht was op 18 januari 2016 om 17:29


Frits, als je eventueel eens voor een sql-dump van de menu-tabel kunt zorgen (van die site die steeds mis gaat), dan is dat ook welkom. Vooral dus om eens te kijken naar die lft en rgt. En is die site misschien ooit via JUpgrade geüpgradet?
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
13 jan 2016 14:35 #3901 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Bij nieuwe menu items staat opeens /Clients/ in de url
... want dat waren de mijne wel, met JUpgrade gemigreerd.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena