Zijn er werkzaamheden die je graag wilt uitbesteden, dan kan je deze hier plaatsen.
Let er op dat je een duidelijke omschrijving heeft van de werkzaamheden en ook wat je budget is.
Wij waarderen het dat wanneer er een keuze gemaak is dat dit hier gemeld wordt.

Website gehackt? Noodzakelijke update durf ik niet uit te voeren.

• Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hobbymatig bouw en onderhoud ik pro deo websites.
Lees meer
01 jul 2026 23:23 #26595 door Jan
Goedendag,
Onderstaand bericht plaatste ik zojuist elders op het forum, met spoed zoek ik iemand die mij weer op weg kan helpen.
De website indiemonumentdeventer.nl/ lijkt geackt of misschien is er een kopie van gemaakt? Het webadres is  indiemonumentdeventer.nl/
Wanneer je via een zoekmachiene naar de website zoekt dan zie een website met het genoemde adres met daarvoor de toevoeging "www". Op deze website zie je dan een webshop. zie bijlage.
Door gezondheidsproblemen loop ik achter met de updates, zozeer dat ik een grote update niet meer durf uit te voeren. Wie kan mij helpen? Volgende week begint onze vakantie, in mijn vakantie wordt de website vaker bezocht in verband met de Nationale herdenking op 15 augustus. 

Graag de benodigde hulp, wie kan mij helpen?
Ik ben een amateur en wil graag deze stichting ondersteunen.
Mvg, Jan van den Brand

Alvast bedankt, groetjes van Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jul 2026 10:33 #26596 door Youll
Beste Jan,

Dit is helaas niet zomaar op te lossen. Je site is inderdaad gehackt op een hele slinkse manier. Maar, dit heeft met name invloed op de zoekresultaten in Google en naast het opschonen en/of upgraden van je site, moet je dus in google search console aan de gang. Je moet dan in Search Console een "verwijderingsverzoek" indienen voor de spam-URL's, anders blijven ze nog weken/maanden in de resultaten hangen ook al is de onderliggende malware weg.
En de upgrade van 3.10.12 naar 5 of 6 is ook niet echt een druk-op-de-knop update helaas.

Enige "voordeel" is dat je site via de normale url nog wel netjes bereikbaar is.
Je zou eventueel (tegen betaling) je site op kunnen laten schonen door mysites.guru  maar dan blijf je dus nog zitten met de zoekresultaten van google. Het zou kunnen dat die dan in ieder geval naar een 404 - niet gevonden pagina verwijzen in plaats van naar een vreemde site, en dat je het nog snel op kunt lossen met verwijzingsbeheer, maar daar durf ik zo geen uitspraak over te doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan

• Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jul 2026 15:15 #26597 door Jan
Beste Youll,

Dank voor je reactie!
Ik ben niet bekend met deze site/webbeheerder, ik mag aannemen dat een betrouwbaar bedrijf is? Ik zie dat de communicatie in het Engels gaat, zijn er ook Nederlandstalige bedrijven die mij kunnen helpen, dit om ruis in de communicatie te voorkomen?

• Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jul 2026 19:46 #26598 door Youll
Hoi Jan,Snap je vraag helemaal — bij dit soort dingen wil je juist geen ruis, dus Nederlandstalige hulp is een goed idee.Twee dingen die ik zou proberen:Vraag eerst even bij Webreus (je hoster) of zij dit voor je kunnen oppakken of je kunnen doorverwijzen — soms zit hier ondersteuning bij het hostingpakket, en dan hoef je niet verder te zoeken.Krijg je daar geen hulp, plaats je vraag dan ook eens op joomlanl.nl . Daar is wat meer activiteit dan hier, en de kans is misschien groter dat er iemand langskomt die dit soort hack-opschoning vaker doet en gewoon in het Nederlands met je meedenkt.Succes ermee, en goed dat je dit voor de stichting oppakt!

• Jan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
03 jul 2026 22:12 #26599 door Jan
Hoi Youll,

Dank voor je reactie.
Bij Joomlanl had ik wat minder goede ervaringen wat betreft bejegening, daarom eerst mijn vraag hier. Ik ga de vraag toch ook daar weer neerleggen en inderdaad bij Webreus.

Gemaakt door Kunena