Zijn er werkzaamheden die je graag wilt uitbesteden, dan kan je deze hier plaatsen.
Let er op dat je een duidelijke omschrijving heeft van de werkzaamheden en ook wat je budget is.
Wij waarderen het dat wanneer er een keuze gemaak is dat dit hier gemeld wordt.

Script voor RSFormsPro aanpassen

  • tvoeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Tom Voeten
Meer
20 nov 2021 23:55 #23394 door tvoeten
Script voor RSFormsPro aanpassen werd gestart door tvoeten
2x Script voor RSFormsPro aanpassen
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
21 nov 2021 15:43 #23396 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
Hoi Tom,
Graag even wat meer detail hierover, wellicht kan ik je helpen!

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • tvoeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Tom Voeten
Meer
21 nov 2021 16:12 #23397 door tvoeten
Beantwoord door tvoeten in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
RSForm Pro levert een script voor een preview page (Preview data before submit), zie
www.rsjoomla.com/support/documentation/r...a-before-submit.html
Gebruikers van het formulier krijgen hiermee een overzicht van alle velden voordat ze op "Verzenden" klikken.

Omdat we een uitgebreid formulier hebben (75 velden en 30+ condities) willen we op de preview pagina enkel de velden tonen die zijn ingevuld en niet de lege velden. RSJoomla levert hiervoor wel een extra instructie maar voor ons net onvoldoende om er een werkend script van de maken.

Wie kan ons daarbij helpen? Het huidige formulier is te vinden op: cleanairnederland.nl/meldpunt
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
21 nov 2021 16:56 #23398 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
Ik snap wat je wil.
Wellicht heb je hier iets aan! Hier wordt eea uitgebreid beschreven inzake iets dergelijks voor RSForm Pro. N.a.v. dit artikel heb ik dit getest en het werkt prima.


zie rencente uiteenzetting JUG Eindhoven

Mocht dit onvoldoende zijn dan kan je je altijd wenden tot de jongens van RSJoomla die helpen je graag met hetgeen je wenst en passen zo nodig het javascript voor je aan opdat het doet wat je wenst.

Fred


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • tvoeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Tom Voeten
Meer
21 nov 2021 17:01 #23399 door tvoeten
Beantwoord door tvoeten in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
Met het 2e script willen we het resultaat van een veldkeuze (Radio Groep) gebruiken als placeholder in het Opschrift van een volgend veld.

Voorbeeld: het eerste veld is een Radio Groep met keuze A, B, C, D. Volgende velden zijn bijvoorbeeld Datum, Kenmerken en Omschrijving van A, B, C, D. Omdat we al zoveel velden (75) en condities (30+) gebruiken zou een oplossing met extra velden en condities het veel complexer maken en ligt het gebruik van placeholders in omschrijvingen voor de hand.

We hebben al een werkend script voor deze functie maar dat is een 1:1 functie. We willen de volgende velden afhankelijk laten zijn van 2 vorige velden. Mijn inschatting is dat dit geen complexe aanpassing is.

Wie kan ons daarbij helpen? Het huidige formulier is te vinden op: cleanairnederland.nl/meldpunt
Discussie gesloten.
  • tvoeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Tom Voeten
Meer
21 nov 2021 17:09 #23400 door tvoeten
Beantwoord door tvoeten in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
[quotePost id="23398"]Ik snap wat je wil.
Wellicht heb je hier iets aan! Hier wordt eea uitgebreid beschreven inzake iets dergelijks voor RSForm Pro. N.a.v. dit artikel heb ik dit getest en het werkt prima. Fred
[/quotePost]

Dank Fred, snel bekeken wat je stuurde. Zeer waardevol maar als ik het goed heb ontbreekt de conditie om enkel de ingevulde velden te tonen.

Ik heb RSJoomla benaderd met dit probleem. Ze beschouwen aanpassing van een bestaand script als maatwerk wat niet binnen de leveringscondities van RSForm Pro past. Jammer maar ik heb daar wel begrip voor.

Ze hebben overigens wel tips gegeven wat we moeten aanpassen, maar net niet concreet genoeg voor een werkend script
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
21 nov 2021 17:30 #23401 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
@Tom,

Het betreft een stuk javascript dus niet specifiek voor Joomla! Wellicht dat RSJoomla het script als maatwerk kan aanpassen, dus tegen betaling. Dat lijkt mij de beste weg in dit geval.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • tvoeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Tom Voeten
Meer
21 nov 2021 19:50 #23402 door tvoeten
Beantwoord door tvoeten in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
[quotePost id="23397"]RSForm Pro levert een script voor een preview page (Preview data before submit), zie
www.rsjoomla.com/support/documentation/r...a-before-submit.html [/quotePost]

Instructie van RSJoomla hoe het script kan worden aangepast om enkel niet-lege velden te tonen:

You can try having each preview area of each field part of its own unique container distinguishable by ID - for example notice how the name field is being specified in the article you've found:

<p><strong>Name:</strong> <span id="namePreview">.</span></p>

You can change this into something:

<p id="namePreviewContainer"><strong>Name:</strong> <span id="namePreview">.</span></p>

Then in your JavaScript check if the field has a value or not and completely hide this paragraph from display if it doesn't:

document.getElementById("namePreviewContainer").style.display="none";
Discussie gesloten.
  • tvoeten
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Tom Voeten
Meer
22 nov 2021 11:15 #23403 door tvoeten
Beantwoord door tvoeten in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
[quotePost id="23401"]@Tom, Het betreft een stuk javascript dus niet specifiek voor Joomla! Wellicht dat RSJoomla het script als maatwerk kan aanpassen, dus tegen betaling. Dat lijkt mij de beste weg in dit geval. [/quotePost]

RSJoomla doet (momenteel) helaas geen customization.
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
26 nov 2021 07:40 #23417 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Script voor RSFormsPro aanpassen
Dag Tom,

Neem eens contact op zodat we de opties kunnen doorspreken. Bedenk wel dat hoe groter het formulier plus de extra opties die je wilt gebruiken het programmeren van het script navenant groeit.

We komen er zeker uit

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena