Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4

  • Hans Koolhaas
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beheerder van de website www.Noordeindervermaning.nl
Meer
16 nov 2023 17:03 #25763 door Hans Koolhaas
Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4 werd gestart door Hans Koolhaas
Na alle updates in Joomla! 3 gedaan te hebben, ook de betaalde, zou mijn website klaar moeten zijn voor de migratie naar Joomla! 4. Automatisch lukte niet de server werd niet gevonden. Dus handmatig . Tot 3 keer bleef de migratie steken op 90%. Alleen de migratie afbreken was de enige optie. De website werkt dan niet meer en het enige wat ik kon doen is via mijn hosting provider een backup terug plaatsen.

Ik zie in de extensie JCH Optimize bij Options daar direct onder vakjes met o.a. Page Cache in Exclude Components een blokje staan met com_ajax een kruisje geeft aan dat het uitgeschakeld zou kunnen. Gedaan en opgeslagen en vervolgens komt het direct weer terug.
Is het een oplossing om de extensie JCH uit te schakelen of te deïnstalleren dan te migreren naar J 4 en dan weer te installeren?

Als je Google gebruikt over dit probleem dan komen er allerlei meldingen dus ik ben niet de enige met dit probleem.

Wie weet hier meer van om dit goed op te lossen?

Hans
Discussie gesloten.
  • Hans Koolhaas
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beheerder van de website www.Noordeindervermaning.nl
Meer
16 nov 2023 20:09 #25764 door Hans Koolhaas
Beantwoord door Hans Koolhaas in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Ik zie ook nog bij Extensies beheren dat de Ajax interface niet uitgeschakeld kan worden. Dus ook niet tijdelijk.

Hans
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
16 nov 2023 21:45 #25765 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Ik las laatst ergens dat JCH eigenlijk niet echt nodig zou hoeven te zijn, maar kan me niet meer herinneren waar...

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Hans Koolhaas
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beheerder van de website www.Noordeindervermaning.nl
Meer
17 nov 2023 16:51 #25777 door Hans Koolhaas
Beantwoord door Hans Koolhaas in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Nu Akeeba Bckup en JCH Optimize pakket verwijderd en opnieuw poging gedaan. Weer mislukt. Migratie blijft steken op com_Ajax .
Ik heb het volgende nog gezien:

"Fout: 0 call to undefined method Joomla\CMS\Application\AdministratorApplication::isAdmin()"

Heeft dit te maken met het feit dat van uit het beheer van de website de server niet kan worden gevonden en ik handmatig de versie Joomla! 4.4.0 moet downloaden en installeren? Ik heb geen idee. Ik kan niet instellen dat er voor de migratie eerst getest moet worden.

Hans
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 nov 2023 17:33 #25779 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Dan heb je nog verouderde extensies.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
17 nov 2023 18:08 #25782 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Ter verduidelijking. De extensie gebruikt verouderde code die de huidige Joomla versie niet meer ondersteund wordt.
Ook al zit je misschien op de laatste versie van die extensie, het ligt aan de gebruikte code daar in.
Wat je kan doen is testen met verwijderen van extensies totdat de upgrade wel lukt. Dan weet je aan elke extensie het ligt.
Ik weet niet of dit ook in een template zou kunnen zitten.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Hans Koolhaas
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Beheerder van de website www.Noordeindervermaning.nl
Meer
18 nov 2023 17:05 #25794 door Hans Koolhaas
Beantwoord door Hans Koolhaas in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Heb alle extensies voor zover mogelijk opgewaardeerd naar de laatste versie voor J3 en als dat mogelijk was naar een versie voor J 3, 4 en 5. Bij sommige extensies komt de mededeling dat die extensie niet voor Joomla is bedoeld en wordt dan ook niet geïnstalleerd. Daarmee kom ik dus in een vicieuze cirkel. Ook in de pHp versie meer geheugen en grotere bestanden, meer tijd etc ingesteld. Wel nog versie 7.4 Voor Joomla! 4 wordt pHp versie 8,1 t/m 8,3 geadviseerd. Heb ik ook al gedaan met uitgebreidere instellingen. Niets helpt om dat com_Ajax probleem te omzeilen.
Ik ben er al dagen mee bezig en niets helpt.

Iemand hier nog een idee?

Hans
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
18 nov 2023 18:42 #25795 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Hoi,

de com_Ajax hoort in de core van Joomla en daarom kan je het niet verwijderen.

Je kan com_Ajax desnoods via database uitzetten dus op nul zetten en dan migratie uitvoeren.
Maar een uitgeschakelde extensie kan nog problemen geven dus desnoods verwijder je hem via de database.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 nov 2023 19:06 #25796 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
Je moet core extensies nooit uitschakelen of verwijderen.
Geeft de voor update controle niet aan welke extensies problemen kunnen veroorzaken?
En het is niet vanzelfsprekend dat de laatste versie van een extensie voor J3 geschikt is voor J4.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
18 nov 2023 20:19 #25797 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Ajax Loading error when upgrading to Joomla! 4
@Youll niks moet ;) Als deze core problemen geeft kan hij hem gewoon verwijderen want de site werkt verder door.
Na de migratie kan TS hem gewoon aanzetten weer en dan is de com_ajax component ook geupdated naar Joomla 4 versie en moet hij ook weer goed werken.

Natuurlijk als het niet hoeft dan kan TS het beter niet doen maar het kan dus wel en voordeel is er is een back-up :)

Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena