Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

inlogprobleem na migratie van website naar mijn lokale computer

  • wim ten Hoope
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Op zoek voor Fmajeur7
Meer
21 sep 2023 16:08 #25558 door wim ten Hoope
Hallo Joomla fans.
Een poos geleden heb ik de website van ons koor Fmajeur7 van mijn voorganger geërft en in beheer gekregen.
Ik heb getracht de nodige updates bij te houden, maar ben blijven steken bij Joomla 3.10.12 en PHP 7.0.33.
Nu deze Joomla versie einde onderhoud bereikt heeft, heb ik de stoute schoenen aangetrokken om de zaak verder te updaten. Daarvoor heb ik een Xammp omgeving ingericht en na veel pogingen met verschillende versies van PHP heb ik het voor elkaar dat de website op mijn computer zichtbaar is. Echter het eerste probleem waar ik tegenaan loop is dat ik op het front-end niet kan inloggen met de gegevens die ik op de live website gebruik. Ook kan ik niet inloggen op de back-end side met de admin linloggegevens. Ik krijg hierbij deze foutmelding:

De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet correct of u heeft nog geen account.

Beide problemen moet ik eerst uit de weg hebben voor ik verder kan met het updaten tot Joomla 4.

Wie kan mij een richting wijzen
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
21 sep 2023 19:41 #25559 door Rondeb
Hoi,

probeer eens onderstaande sql te draaien in je DB
docs.joomla.org/How_do_you_recover_or_re...ur_admin_password%3F

En dan kan je inloggen met de naam admin2 en wachtwoord secret

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • wim ten Hoope
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Op zoek voor Fmajeur7
Meer
22 sep 2023 15:17 #25560 door wim ten Hoope
Bedankt voor je respons. Ik ga hiermee aan de slag en zo gauw ik eruit ben of weer vastloop, hoor je van me.

Wim
Discussie gesloten.
  • wim ten Hoope
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Op zoek voor Fmajeur7
Meer
22 sep 2023 19:50 #25561 door wim ten Hoope
Ron, de aanwijzing is raak! De website staat op mijn computer en methode 1 uit de link werkte direct.

Bedankt voor de tip. Ik kan nu in het administratordeel en het frontend inloggen en alles is funtioneel.

Het volgende traject wordt taaier. Ik ga proberen de website te upgraden naar de laatste stand van php en Joomla. Dus ik denk dat jullie nog niet van mij af zijn.

Tot later.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
22 sep 2023 20:14 #25563 door Rondeb
Hoi Gispy,

goed om te lezen dat het meteen raak was en dus opgelost is :)

Wanneer je meer vragen en ook problemen hebt kan je het beste een nieuw topic open.

Veel plezier hier op het forum.

groeten Ron
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena