Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(

  • Tess
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een n00b die zelf een website heeft maakt voor mijn kleine bedrijfje. Met plezier, dat wel. :)
Meer
18 sep 2023 13:03 #25554 door Tess
Hulp nodig - Migratie Mislukt :,( werd gestart door Tess
Hoi!

Ik ben een enorme n00b en heb met Joomla twee keer een website gemaakt. Ik ben een kleine ondernemer en heb een bedrijfje in het geven van zwangerschapscursussen voor een ontspannen bevalling. Het heeft mij enorm geholpen dus wilde ik dat verspreiden. Daarvoor maakte ik de website. www.natuurlijkgeboren.nl (momenteel gesloten door Antagonist omdat ik heel veel spam kreeg sinds de Joomla 3 support ophield.)

Het ging heel lang best goed, tot de migratie naar 4 die nu echt moest. Ik heb erover gelezen, videos bekeken, alles voorbereid, backup gemaakt, de waarschuwingen gezien en al die modules/plugins uit gezet. PHP geüpgraded. Toen gemigreerd. Misschien ging er iets mis, misschien was het omdat ik mijn computer uitzette na een poosje (was iets anders gaan doen natuurlijk). Maar het is mislukt. :(

Mijn Joomla ziet er nu heel gek uit. Sommige pagina's laden niet. Mijn host Antagonist, heeft geprobeerd te helpen maar die gaan natuurlijk niet over Joomla.

Waarschijnlijk is het een vrij makkelijke of simpele oplossing. Maar ik kom er zelf niet achter en heb geen idee hoe ik nu verder kom. Nog een keer Migreren lijkt niet te kunnen. Ik heb ook op het forum hier gezocht, maar zie geen vergelijkbare vraag.

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Meekijken?
Alvast heel veel dank!
groeten,
Tess
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 sep 2023 12:19 #25555 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(

Nog een keer Migreren lijkt niet te kunnen.

Waarom niet? Maak je rootmap (of je submap, als je zo verstandig bent geweest om de migratie in een submap te doen) en je database leeg, zet je backup van Joomla 3 terug en start opnieuw.
Discussie gesloten.
  • Tess
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een n00b die zelf een website heeft maakt voor mijn kleine bedrijfje. Met plezier, dat wel. :)
Meer
20 sep 2023 09:19 #25557 door Tess
Beantwoord door Tess in topic Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(
Hoi Youll,

dank voor het mee denken. Omdat mijn backend bij Joomla er heel gek uitziet. Veel pagina's laden niet of half. Maar er kijkt nu gelukkig iemand met me mee die meer verstand heeft. We gaan terug naar een oude backup en dan nog eens proberen. Ik ben best verstandig maar had geen idee dat ik een migratie in een submap moest of kon doen. Zoals gezegd ben ik een n00b. De rest ging altijd goed, jaren lang. (7 jaar) alleen nu loopt het mis helaas.

Hopelijk lukt het nog.
Fijne dag!
groeten,
Tess
Discussie gesloten.
  • Rob Huijben
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Freelance (Joomla!) webdeveloper.
Meer
28 sep 2023 10:02 #25568 door Rob Huijben
Beantwoord door Rob Huijben in topic Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(
Hi Tess, is het nog gelukt met het oplossen van je probleem? Werkt alles weer naar behoren? Als je wilt kan ik je wel helpen.

Stuur me even een direct message als je wilt.

Groeten,

Rob
Discussie gesloten.
  • Tess
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een n00b die zelf een website heeft maakt voor mijn kleine bedrijfje. Met plezier, dat wel. :)
Meer
28 sep 2023 14:13 #25569 door Tess
Beantwoord door Tess in topic Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(
Hoi Rob,

helaas bleek het een stuk ingewikkelder dan gedacht. Ik heb er een poos nog aan gewerkt, maar het is weer misgegaan. Er moet iemand met meer kennis toch even langer naar kijken waarschijnlijk. Ik had een oude backup teruggezet en vanaf daar wilde ik updaten zodat ik daarna de migratie kon doen. Maar na het updaten ging alles alweer mis. Nu kom ik de backend ook niet meer in. Dus weet ik niet hoe er nog iets gedaan kan worden.

Ik geef het maar op. Ik doe momenteel ook niks met het bedrijf. Desnoods maak ik later weer een nieuwe website.

Dank voor je aanbod!
vriendelijke groet,
Tess
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
02 okt 2023 10:04 #25576 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(
Er kan van alles misgaan bij een migratie van 3.10.12 naar de laatste versie 4. Open deur. Ik neem aan dat je de gangbare adviezen van de joomla migratie heb opgevolgd maar de migratie toch mislukt.
Allereerst biedt update / upgrade informatie (de optie bij update joomla: volgende joomla) veel informatie. Sommige vermeldingen kunnen de migratie doen mislukken, andere zijn achteraf te verhelpen. Als er sterk verouderde extensies in staan en / of deze zijn onjuist verwijderd vóór of tijdens je werkzaamheden aan de migratie kunnen er ook problemen ontstaan. Ik inspecteer dan de database. Daar vind ik vaak nog tal van resten van oude extensies die er niet in horen en mogelijk de migratie kunnen verstoren. Er is geen éénduidige antwoord te geven, het moet onderzocht worden. Dat kan best arbeidsintensief zijn, maar soms is er een simpele oorzaak.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
02 okt 2023 11:25 #25577 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(
Hoi allen,

ik heb voor Tess 2 weken geleden in haar website gekeken en deze was niet meer te herstellen.
Heb een backup van 2018 moeten terug zetten want een recente had ze niet. En haar hosting had voor 9 dagen backups staan maar deze waren ook niet goed vanwege de foutieve Joomla upgrade.

Zoals ze zelf ook zegt staat haar bedrijf op een laag pitje en waarschijnlijk stopt ze er dus mee.

Heb haar ook al aangeboden om de migratie te doen maar dit is eigenlijks dan weer weggegooid geld omdat ze er toch mee stopt.

Natuurlijk blijft mijn aanbod staan ;)

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Tess
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een n00b die zelf een website heeft maakt voor mijn kleine bedrijfje. Met plezier, dat wel. :)
Meer
02 okt 2023 12:52 #25578 door Tess
Beantwoord door Tess in topic Hulp nodig - Migratie Mislukt :,(
Hoi Allemaal!

Veel dank voor het mee denken. Inderdaad, met Rob heb ik van alles gedaan en geprobeerd maar ik heb nou weer iets anders verkeerd gedaan. En inderdaad, van te voren had ik al die tips en raad opgezocht, uitgezocht en uitgevoerd. Alleen blijkbaar niet goed.

Ik had niet gezien dat ik zelf mijn vraag op 'opgelost' kon zetten, dat heb ik nu gedaan. Ik zie er inderdaad geen heil in om er flink wat geld aan te gaan spenderen aangezien de website me ook niks oplevert momenteel. Misschien maak ik later dan maar een nieuwe. Of ik neem Ron zijn aanbod inderdaad op. ;)

Dank allemaal!
Tess
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena