Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten

  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
19 okt 2021 17:04 #23275 door Kaja van Grieken
Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten werd gestart door Kaja van Grieken
Ik voerde de update van Joomla 3.9.28 naar 3.10 uit en kreeg daarna de melding dat Alledia framework niet gevonden was. Die melding verschijnt nu ook steeds op mijn site.

Vond op internet als oplossing dat ik een terug zou moeten naar de vorige versie van Joomla.
Die heb ik in Akeeba backup staan en die kan ik ook selecteren, maar ik vind nergens een knop waarmee ik de backup kan activeren of uitvoeren.

Waar vind ik die knop?

Ik probeer hieronder wel een schermfoto te uploaden, maar dat werkt niet, (tenzij er inmiddels al twee staan terwijl ik dat niet zie...)

Onderwerp is gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
19 okt 2021 17:31 #23278 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Informatie over hoe te gebruiken vindt je in de documentatie van Akeeba backup en kickstart
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
19 okt 2021 18:00 #23279 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Hoi,

uit je schermafbeelding kan ik op uit maken dat al je backups verwijderd zijn klopt dat?

Wat betreft Alledia framework not found is er een hele simpele oplossing zie link hieronder.
www.joomlashack.com/blog/tutorials/framework-not-found/

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
20 okt 2021 09:04 #23282 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Dank voor deze antwoorden, ik ga ermee aan de slag.
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
20 okt 2021 09:14 #23283 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Ron, die simpele oplossing had ik gevonden, blijkt nu, en ik heb dat bestand ook al tig keer gedownload.
Maar ik vond nog geen manier om er iets mee te doen....
Welke van de vier mogelijkheden moet ik kiezen, en wat moet ik dan doen?
Zie bijlage....
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Margriet
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 okt 2021 09:36 #23284 door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Zip bestand opslaan op je computer en kiezen voor upload pakketbestand.
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
20 okt 2021 09:45 #23286 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Dankjewel Margriet, ook dat heb ik al tig keer geprobeerd en er gebeurt niets, er verschijnt niets, niet bij slepen en ook niet bij bladeren...
Moet ik het gedownloadde bestand op een of andere wijze eerst in Joomla zetten?
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
20 okt 2021 09:51 #23287 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
@Margriet

In de bijlage een schermfoto van de melding die ik krijg...
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Margriet
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 okt 2021 09:54 #23288 door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Ik zie bij je bestanden geen ShackFixFramework.zip staan. Dat is het bestand dat je moet uploaden.
Onderwerp is gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Meer
20 okt 2021 10:07 #23289 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Hoe kan ik een Akeeba Backup terugzetten
Dankjewel Margriet, dat is hoop ik de oplossing.
Ik gebruikte bij een volgende poging Firefox in plaats van Safari en kreeg toen inderdaad een zip bestand.
En daarop een installatie... zie schermfoto als bijlage.
Als het nodig mocht zijn meld ik me weer.
Ga eerst kijken of alles weer naar behoren draait, en zal dan hopelijk de vraag als beantwoord kunnen aanmerken.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena